شناسه خبر : 66589
دوشنبه 20 خرداد 1398 , 14:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما جنگ را درست رفتیم، شما اشتباه قانون گذاشتید!

این دور از عدل و انصاف است که در ماه مبارک رمضان بنیاد شهید کمک معیشت یک رزمنده معسر را قطع کند.

محمدرضا دهقانی -  این دور از عدل و انصاف است که در ماه مبارک رمضان بنیاد شهید کمک معیشت یک رزمنده معسر را قطع کند؛ این موضوع از دین به دور است! چرا کمک معیشت ششصد هزارتومانی ما را قطع کردید؟

 بیماریم و بیکار و به بقالی و همسایه بدهکار! این چه قانونی است که شما دارید؟ ما خودمان با هر بدبختی که شده حق بیمه را پرداخت می کنیم تا حداقل، آینده زن و بچه هایمان تباه نشود. شما چرا مخالف بیمه شدن ما هستید؟ تلفن منزل قطع شده است، پول آب، برق و گاز نداریم که بدهیم و امروز و فرداست که بیایند و آن را هم قطع کنند.

 چرا رزمندگان را به بهزیستی معرفی نمی کنید؟! از حجب و حیای ما سوء استفاده نکنید. چرا معیشت ما را قطع می کنید؟ می گویید قانون گفته است اگر بیمه پرداز باشی باید قطع بشود؛ این درست، دمتان هم گرم که قانون را اجرا می کنید، جای تشکر هم دارد. حالا که قانونمدار هستید چرا قانون جامع ایثارگران را که می گوید رزمنده ای که مجروحیتش توسط نهاد اعزام کننده تایید و صورت سانحه برای او تنظیم شده است و کمسیون پزشکی تایید و به بنیاد فرستاده اجرا نمی کنید؟

http://fashnews.ir/images/news/66589/thumbs/66589.jpg

هر چند که بر اساس قانون، بنیاد مکلف است حداقل، پنج درصد جانبازی را برای رزمنده منظور و او را جانباز معرفی کند. چرا در اینجا قانون را اجرا نمی کنید؟ پس هدف خشکاندن ریشه رزمنده و فرهنگ جهاد و شهادت است.

 ما تا حالا تحمل کردیم ولی خدا آن روز را نیاورد که این پرده شرم و حیا پاره شود و اگر نبود حرمت مقام معظم رهبری، ما بلد بودیم چگونه حقمان را بگیریم. بنا بر این کمک معیشت را وصل کنید و بیش از این عذابمان ندهید. عده ای از شما مسئولان می گویید می خواستید جنگ نروید. ما جنگ را درست رفتیم، شما اشتباه قانون گذاشتید.

وقتی جنگ تمام شد به خانه برگشتیم. پس اندازمان تمام شده بود، بی سواد مانده بودیم، مستاجر و بیکار بودیم. به هر جا برای کار مراجعه می کردیم آقازاده های شما و هفت نسل فامیلتان همه جا را تصاحب کرده بودند.

 بنابراین شما اشتباه قانون گذاشتید. برای آب خوردن رفتیم گفتید چند درصد جانبازی دارید. این چه قانونی است که شما گذاشتید؟ اگر جنگ شود و رزمنده ای از سنگر خود با شجاعت محافظت کند و با پیروزی به شهر و دیار خود باز گردد، باید تاوان عقب افتادگی های زندگی را پرداخت کند؟!

 آیا باید آن رزمنده ای که تا پایش به منطقه جنگی رسید مجروح شد مورد استقبال قرار بگیرد ولی کسی که ماه ها و سال ها در سخت ترین مناطق و درگیری ها و بعضی تا آخر جنگ حضورداشته اند مورد بی مهری و قدر ناشناسی قرار بگیرند؟!

 پس شما هدفتان چیز دیگریست. بنابر این با این قانون اگر جنگی رخ دهد تمام سنگرها خالی از رزمنده شده و بیمارستان ها مملو از رزمندگانی خواهد شد که برای تشکیل پرونده مجروحیت تجمع کرده اند. چون می دانند اگر پرونده تشکیل ندهند، پس از بازگشت هیچ کس از آنان استقبال نخواهد کرد!

 پس به راحتی دشمن سنگرها را تصاحب خواهد کرد. بنا بر این حق رزمندگان را پایمال نکنید و قانونتان را عوض کنید تا کشور را دو دستی تحویل دشمن ندهید. ارزش دفاع مقدس من رزمنده  تکه پاره ای از پیراهن نیست. البته شهدا جای خود را دارند، حسابشان از حساب ما جداست، جانبازان و آزادگان هم حسابشان جداست.

اگر بنیاد هم نبود باید یک نهادی دیه قانونی این افراد را به عهده می گرفت و حق و دستمزد رزمنده را هم باید می داد. اگر چه قانون بنیاد برای الان نیست اما باید آن را بازنگری کنید. این قانون بنیاد سال 1362 نوشته شده و اهدافش چیز دیگری بود. حالا کمک معیشت رزمندگان معسر را پرداخت و قانون احراز جانبازی رزمندگان را اجرا کنید.

 ما خیلی قوی تر از آن هستیم که بخواهیم به دشمن باج بدهیم. ما فقط اعتماد داریم و لطقا بیشتر از این رزمندگان را آزرده نکنید. شما باعث شدید فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت زیر سئوال برود. جوان امروزی به شرایط زندگی ما نگاه و بر اساس آن قضاوت می کند اما این عملکرد شما باعث شده است که جوانان از این بی عدالتی آزرده شوند.

 چرا باید فرزندان ما به خدمت بروند ولی فرزندان آقایان سرمایه دار خدمتشان را بخرند؟ اگر واقعا خبر ندارید، خبردارتان کردیم. به داد رزمندگان برسید. امام رحمت الله علیه مگر نفرمودند که "نگذارید رزمندگان در پیچ و خم مشکلات زندگی به فراموشی سپرده شوند؟ چرا این موضوع را فراموش کردید؟ پس به داد رزمندگان برسید.

در شرایط حاضر مسکن می خواهیم، ازدواج جوانانمان روی زمین مانده است. ما رزمندگان مگر زمان جنگ نمی گفتیم کربلا ما داریم می آییم؟ چرا شرایط تشرف رزمندگان به کربلای معلی را فراهم نمی کنید؟ اگر برای رضای خدا به جنگ رفتیم، چرا رزمندگان را به خانه خدا نمی برید؟!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام و صد احسنت بر کلامتان که حق است و حرف صدها هزار رزمنده است .
برخی بدون رزمندگی ، دهها بار به سفر حج و کربلا می روند ، ولی برای رزمند وطن یک سفر داخلی به مشهد هم محیا نیست !
آیا این عدالت است ؟
قوانین بسیار پر هزینه همچون فوق العاده مناظق عملیاتی و یک مقطع و ...........برای کارمندان دولت که بلاخره حقوق هم دارند ، خیلی سریع اجرا می شود که انهم حق است و بشود ، ولی حداقل حقوق رزمنده وطن چرا چندین سال متوقف مانده و گاه به بهانه پرداخت حق بیمه خویش فرمایی قطع می شود؟
ایا این عدالت است ؟
نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون اصل نود ، چرا به تخلفات و گزارشات گروه تحقیق و تفحص رسیدگی و پیگیری نمی شود ؟
تا به کی میلیون ها ایثارگر را فدای مصلجت اندیشی فردی خواهید کرد؟
سلام دوسال بخاطر ی مقطع رزمتدگان داوطلب رل بازی می دهند وحرما ما را شکستن
قطع کمک معیشت 600هزار تومانی یک جانباز فاقد شغل ، در حالیکه بیش از 4برابر همین مبلغ را یک عضو هیات علمی شاغل با رتبه مربی ، فقط به عنوان تفاوت ایثارگری دریافت می کند اصلا عادلانه نیست .
تا چه زمانی قرار است بین ایثارگران شاغل دولت با غیر شاغلین این همه تبعیض باشد ؟
سلام پارتی داشته باشی درست میشه
حقیقتا باید خون گریه کنیم وقتی می بینیم دولت به کارمندان ساکن شهرها و مناطق جنگی فوق العاده ایثارگری می دهد اما به رزمنده با سابقه چند سال جبهه که در وسط میدان جنگ بوده است مثل کمیته امدادی ها 600 ت می دهند به نظر می رسد هدف مشاوران نفوذی در دولت خشکاندن ریشه رزمنده و فرهنگ جهاد و شهادت است چرا باید اینگونه باشد که مجاهد راه خدا روزی هزار به خودش بگوید
چوپانی ماری را از میان بوته های آتش گرفته نجات داد و در خورجین گذاشته و به راه افتاد. چند قدمی که گذشت مار از خورجین بیرون آمده و گفت: به گردنت بزنم یا به لبت؟
چوپان گفت: آیا سزای خوبی این است؟
مار گفت: سزای خوبی بدی است.
قرار شد تا از کسی سوال بکنند، به روباهی رسیدند و از او پرسیدند.
روباه گفت:
من تا صورت واقعه را نبینم نمیتوانم حکم کنم. پس برگشته و مار را درون بوته های آتش انداختند، مار به استمداد برآمد و روباه گفت:
بمان تا رسم خوبی از جهان برافکنده نشود...
آقای دکتر نوروزی تاریخ ضرب العجل بسر رسید
لطفا آن اقدام را که گفته بودید انجام بدهید
منظور تفکیک پست نمایندگی ولی فقیه با معاونت ریاست جمهوری است که باید تسریع شود .
ایثارگران دیگر تحمل این همه تبعیض و بی عدالتی را ندارند
عدالت رعایت نمی شود حق رزمندگان ضایع شده
باسلام واحسنت پدر پیرمان حضرت امام فرمود اگر مسولان نظام از شما غافل شوند به اتش دوزخ الهی خواهند سوخت اما اگر برخی از این مسولان لاکچری واشرافی اعتقادی به دوزخ داشتند که برای رزمنده ای که ناموس اونا رو از چنگ دشمن نجات داد اینقدر قدر ناشناسی نمی کردند
چرا به فکر جانبازان زیر ۲۵% نیستید ورزمندگان معسر که به جنگ رفتند نرفته بودنند شما هم حالا پشت میز نبودید ما رفتیم که شما میز را دیدید حضرت امام شما فکری برای زن وبچهه های ما بکنید
سلام خسته نباشید/درودوسلام خدابرآنانکه رفتن تابمانندنه من هاکه ماندیم تابمیریم
سلام هرچه فریاد دارید بر سره نوبخت بکشید هم قانون شکن است هم ضد رزمنده سی سال از جنگ گذاشته دمبال معشیت رزمندگان هستیم اگر کسی نتوانست اداره را اداره کند بهتراز خود برد کنار یکی دیگر بیاید نکه ماس ماس نگاهکند حقوق من بایمل شود
سلام مسئولین محترم کلمه داوطلبانه وغیر طلبانه رو لغو نمایند جبهه جبهه بود همه در کنار همدیگر با دشمن مقابله وسینه هاشون را سپر گلوله های دشمن قرار داده بودند چه داوطلبانه ها چه ارتشی چه سربازان دلاور . تبعیض را با لغو داوطلبانه وغیر داوطلبانه بردارید تا حق کسی ضایع نشود ممنون
سلام
این کلمه تقریبا لغو شده چون سه چهارم جبهه سربازان و حتی دوره دانشجویی داوطلبانه حساب میشه و همه سربازان هم می توانند از مزایای مربوطه بهره مند شوند
برادران رزمنده به خدا درد دل زیاد است نمی شود هر چه در دل دارید گفت ما ان زمان 18 سال بیشتر سن نداشنیم نه دنبال پست بودیم نه دنبال مقام رفتیم جبهه دفاع تکلیف بود اگر حق حقوق ما نمیدهند در روز اخرت باید جوابگو باشند . چرا پنج در صد رزمنده های اعصاب روان اجرا نمی شود چرا یک مقطع تحصیلی هنوز با گذشت سه سال هنوز بی تکلیف مانده است و هزاران درد دل که نباید گفت.
باسلام بنده جانباز ۳۵ درصدناجا هسم بنیاد برام ۱۰درصد داده بیکارم ۳۰ سالمه اجاره نشینم عمل جراحی دیسک کمر کردم دستم ازکارافتاده به کی بگم دردمو
ایثارگران غیر شاغل دولتی( اعم از رزمنده و جانباز وآزاده)باید برابری امتیازات همه ایثارگران را بصورت جدی درخواست و پیگیری کنند. تمام امتیازات ایثارگران شاغل دولتی( که حقشان است) بایستی به ایثارگران غیرشاغل دولتی بگونه ای داده شود. مگر کارمندان دولت از بودجه عمومی حقوق و مزایا دریافت نمی کنند؟ باید به ایثارگران غیر شاغل دولتی نیز از بودجه عمومی معادل ایثارگران کارمند پرداخت صورت گیرد. این چه بی عدالتی و بی انصافی است که سالهاست ادامه دارد؟
چرا باید ایثارگران شاغل در دولت از امتیازات متعددی برخوردار باشند ولی ایثارگران غیر شاغل دولتی بی بهره از اکثر امتیازات یا معادل آن؟ کمک معیشت یک رزمنده و جانباز را بخاطر سابقه بیمه پردازی تامین اجتماعی قطع میکنند. شما را به خدا ایثارگران غیر شاغل دولتی مگر چه گناهی کرده اند که کارمند دولت نیستند و از امتیازات وتسهیلات ایتارگران شاغل دولتی بی بهره اند؟ اتفاقا میبایست برای آنها امتیازات بیشتری قائل می شدند.
جنگ که تمام شد دیگه زمان رزمنده و غیره گذشته
اگر جهنمی وجود داشته باشه و این رفتار و اعمالی که ما در دولت و مجلس میبینیم .همشون جاشون اتش دوزخ هست .به قران مراجعه کنین ببینین در مورد ظلم کردن چی گفته مو به تن ادم سیخ میشه .ولی حیف اینا اهل دین و قران نیستن اگه بودن که وضع کشور این نبود از دین وقت جا مهر رو پیشونی دارن که اونم داغ کردن
رزمندها باید کاسه گدای دست بگیرن سر چهارراها گدای کنن غیر ازین چاره نیست هرچه کار پیدا کردم فقط چندروز کار کردم انداختن بیرون گفتن گفتن شم مشگل اعصاب داری نمتونی الان روی کارتون من جانباز به هرکس نشون ۵تومان ۱۰ تومان کمک میکنن
شماسروران ازچه حرف میزنید فقط ازحرف میزنند درعمل هیچی نیست فقط شعارمیدن وتبلیغات میکنن جلودوربین
باسلام وعرض ادب واحترام خدمت شما بزرگواران قانون گذار خواستم عرض کنم خدمتتان یا شما نمیدانید رزمنده کیست ورزمندگان در چه شرایطی وبا چه اعتقادی زندگی میکنند یا نمیخواهید بدانید وهر کدام باشد فرقی به حال رزمنده نمیکند که سخت دلمان به حالتان میسوزد برای ان روزی که پیری گریبانتان را خواهد گرفت واقازاده هایتان هر کدام در پی خوش گذرانی خودشان خواهند رفت وهمسرانتان که باپول باد اورده خود را بزک کرده واز شما جوانتر مانده اند ودیگر برای شما اهمیت وازرشی قائل نیستند وپسندتان نمیکنند ان روز که دبر نیست دیدن دارد پس تا دیر نشده به درگاه خداوند توبه کنید واز رزمندگان که مظلومترین قشر جامعه هستند حلالیت طلب کنید چرا چنین میگویم اعمالتان نشان میدهد چرا بازهم اشتباه قانون نوشتید چرا بازهم اشتباه قانون گذاشتید مگر در جمهوری اسلامی ایران قانون نمیگوید نفقه به عهده مرد است مگر نمیگوید پرداخت مهریه به عهده مرداست وواجب مگر قانون نمیگوید تحت هر شرایطی چه زن کار کند چه کار نکند چه ثروتمند باشد چه نباشد خرجی وخوردو خوراک وپوشاک ومسکن وهزینه های زندگی به عهده مرد است حالا شما که نام خود را قانون گذار گذاشتید برای چه قانون را اشتباه وبرعلیه رزمنده مینویسید تا رزمنده را ریشه کن کنید واثری از اثار جهادوایثار وشهادت باقی نماند عرض میکنم شما قانون گذاشتید رزمنده معسری که بیمه پرداز است واز جایی درامد دارد کمک معیشت این رزمنده باید قطع شود باشد برای چه باچه عقلی قانون گذاشتید که اگر همسر رزمنده بیمه پرداز باشد کمک معیشت رزمنده باید قطع شود به چه علت با چه عقلی چنین قانونی نوشتید طبق روال همیشه حتما به این خاطر که رزمنده را ازاینکه هست خارو ذلیل تر کنید وهمسر رزمنده بگوید مرد من چه چیز ترا باید تحمل کنم وبه چه چیز تو رزمنده که شوهر هستی دلم را خوش کنم کار که نداری حقوق که نداری دولت هم که ارزشی برایتان قائل نیست واقعا چه قانونی است که اگر همسر رزمنده بیمه پرداز باشد کمک معیشت به رزمنده تعلق نگیرد وقطع کنید به اینکه به مسکن رزمنده به امرار معاش رزمنده به رفاه اجتماعی رزمنده فکر کنید قانون میگذارید که هر خانواده با زبان بی زبانی جهت حمایت از رزمنده تلاش کند محکوم به نابودی است مگر این قانون شما غیرازاین را میگوید دو سال پیش کمک معیشت رزمنده را ایثارگران قطع کرده هنوز وصل تکرده پس باز عم ثابت کردیم که ما جنگ را درست رفتیم شما بازهم اشتباه قانون نوشتید وبازهم اشتباه قاتون گذاشتید لذا از کسانی که این قانون را نوشتند که اگر همسر رزمنده بیمه پرداز باشد کمک معیشت رزمنده قطع شود را اصلاح کنند ورزمندگان را به زندگی ارام برگردانید تا عذاب خداوند گریبان خود وخانواده واطرافیانتان را به خاطر ظلم یه این مردان بی ادعا نگرفته توبه کرده ودر قانون گذاریتان دقت کنید واین قانون را اصلاح وبه قانون جامع ششم توسعه ایثارگران عمل کنید مخصوصا ۵درصد رزمندگان را اعطا نمایید به مسکنشان برسید به وضیعت معیشتیشان رسیدگی کنید ویاری کنید تا رزمنده با افتخار به خانواده بگوید من یادگار هشت سال دفاع مقدس هستم لطفا ای اقایان کمی تفکر ای کسانی که دستی در کار دارید به داد رزمندگان برسید پس نگویید میخواستید به جنگ نروید ما جنگ را درست رفتیم شما بازهم قانون را اشتباه نوشیتید در پایان صلوات میفرستیم به روح پر فتوح امام شهیدا حضرت امام خمینی رحمت اللاه علیه ودعا میکنیم برای سلامتی رهبر معظم انقلاب حضزت امام خامنه ای ودعا میکنیم برای فرج اقا امام زمان عج تعالی فرجه الشریف
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi