شناسه خبر : 66627
شنبه 11 خرداد 1398 , 12:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دهه هفتادی‌ها مقابل آمریکا ایستاده‌اند

نوجوان بود، اما احساس مسئولیت کرد و پس از پیروزی انقلاب، خودش را به کردستان رساند. با شنیدن زمزمه‌های آغاز جنگ، در سن ۱۹ سالگی به عضویت سپاه پاسداران درآمد. کمتر از یک ماه بعد، جنگ ایران و عراق به طور رسمی و سراسری آغاز شد. در بسیاری از عملیات‌ها شرکت کرد و سرانجام در سه راه شهادت، به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

http://www.defapress.ir/files/fa/news/1398/3/11/729100_991.jpg

او حدود ۳۷ سال است که بر روی ولیچر نشسته، اما این مساله باعث نشده است که گمان کند دینش را ادا کرده و حالا در برابر مشکلات داخلی بی‌تفاوت باشد. این جانباز بزرگوار در مناسبت‌های مختلف حضور پیدا می‌کند و در نماز جمعه فریاد می‌زند و از مردم می‌خواهد که «علی زمان خود را تنها نگذارند». وی خودش را «سرباز روح الله و رهبر معظم انقلاب اسلامی» می‌داند. سرگذشت بالا برگرفته شده از زندگی جانباز «محمدعلی زرین قلم» است.

زرین قلم با بغضی که در گلو دارد، می‌گوید: جنگ هرچند سخت، ولی برای ما نعمت بود. در جنگ مشخص شد که چه کسانی پای این نظام هستند. حاج احمد متوسلیان‌ها، حاج همت‌ها، باکری‌ها، حسین اسکندرلو‌ها و... در تمام صحنه‌های جنگ حضور داشتند و ایستادگی کردند تا ما امروز در اوج اقتدار باشیم.

وی ادامه می‌دهد: من شرمنده این شهدا هستم که نتوانستم یاد و آرمان‌هایشان را زنده نگهدارم. در جنگ مشخص شد که این ملت می‌تواند محکم در برابر ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا بایستد. آن زمان ما هیچ سلاحی نداشتیم. در عملیات رمضان شاهد بودم که رزمندگان تا پای جان ایستادگی کردند و دشمن نیرو‌های ما را با گلوله تانک تی ۷۲ هدف قرار می‌داد. نوجوانان و جوانان در این عملیات خودشان را الله‌اکبرگویان روی میدان مین می‌انداختند تا نیرو‌ها از روی آن‌ها عبور کنند. در چنین شرایطی ما مقابل دشمن ایستادیم و یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم. حالا جوانان دهه هفتادی با الگوگیری از شهدای دوران دفاع مقدس مقابل داعش و ابرقدرت‌هایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، می‌ایستند.

این جانباز می‌افزاید: جوانان دهه هفتادی امروز مقابل آمریکا ایستاده‌اند. این جوانان نه حضرت روح‌الله را دیده‌اند و نه جنگ را لمس کرده‌اند. ما با دهه هفتادی‌ها مقابل داعش ایستادیم. خدا را شکر که گرایش جوانان روز به روز به اسلام، رهبری، استقلال و آزادی‌خواهی بیشتر می‌شود. در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، به ایشان گفتم که «آقا من نگران وضعیت امروز کشور هستم»، ایشان پاسخ دادند: «تا زمانی که جوانان را داریم، غصه نداریم.»

جانباز زرین‌قلم با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، می‌گوید: «حضور در راهپیمایی روز قدس تکلیف شرعی است که حضرت روح‌الله ۴۰ سال پیش بر گردن ما گذاشت. ملت ما بعد از گذشت سال‌ها هنوز در این راهپیمایی با شکوه حضور می‌یابند. مردم به راهپیمای می‌آیند تا بگویند که بیت‌المقدس قابل معامله نیست. طبق وعده الهی بیت‌المقدس به همین زودی‌ها آزاد خواهد شد.»

وی در خصوص مذاکره ایران و آمریکا ادامه می‌دهد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکره با آمریکا بیاناتی فرمودند که قطعا حق است؛ لذا از مسئولان تقاضا دارم که بیانات رهبری را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.»

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi