شناسه خبر : 66646
یکشنبه 12 خرداد 1398 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گردهمایی یاران لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) با حضور مهمانی ویژه

همایش «یاد یاران» با حضور جمعی از رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) شب گذشته در سالن شهید جنگروی برگزار شد.

علی‌محمد اسدی دبیر ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: یاد یاران عنوان برنامه‌ای است که همه ساله از بعد پایان جنگ و تمام شدن دوران دفاع مقدس برگزار شده است. در آن دوران روز خاصی برای جمع شدن همه رزمنده‌ها انتخاب شد و آن هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز قدس بود.

مهمانی ویژه یاران لشکر10 سیدالشهدا+ تصاویر

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته این گردهمایی با حضور هزار و 200 نفر از رزمندگان پیشکسوت لشکر 10 سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

اسدی مهمترین برنامه این گردهمایی را دیدار دوباره همرزمان لشکر 10 عنوان کرد و افزود: هدف اصلی گردهمایی مرور خاطرات و تازه شدن دیدارها پس از یکسال است. هر سال نیز سخنران مراسم یکی از رزمندگان قدیمی لشکر است که امسال سردار «اسدالله ناصح» از فرماندهان این لشکر بود.

مهمانی ویژه یاران لشکر10 سیدالشهدا+ تصاویر

دبیر ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) با اشاره به دیگر برنامه‌های این گردهمایی گفت: با توجه به اینکه سپاه سیدالشهدا (ع) در جریان خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده پلدختر نقش به سزایی داشت. فیلمی از این خدمات و صبحگاه نیروها در پلدختر که با بیل و فرغون حاضر بودند را به همراه فیلمی از صبحگاه دوران دفاع مقدس رزمندگان که با اسلحه در میدان حضور داشتند تلفیق کردیم و این دو فعالیت را در دو مقطع به تصویر کشیدیم که یکی در لباس رزم بود و دیگری در لباس خدمت. در پایان مراسم نیز رزمندگان مهمان سفره افطار شدند.

وی با اشاره به صحبت‌های سردار ناصحی بیان کرد: صحبت‌ها پیرامون اخلاص و ارزش‌های دفاع مقدس و نیز حفظ و نگهداری دستاوردها و روحیات آن دوران بود. وی همچنین دقایقی در باب جنگ اقتصادی صحبت کرد.

مهمانی ویژه یاران لشکر10 سیدالشهدا+ تصاویر

اسدی گفت: از جمله اتفاقات خوب این مراسم حضور پیکر شهید گمنامی متعلق به عملیات رمضان بود که در تفحص‌های کمیته جست و جوی مفقودین در شرق بصره کشف شده است. پیکر این شهید بر روی دستان حاضران در مراسم به صورت نمادین تشییع شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi