شناسه خبر : 66684
پنجشنبه 30 خرداد 1398 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمعی از فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر در نامه ای به فاش نیوز:

مشکل ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان را برطرف کنید

جمعی از فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر با ارسال نامه ای، از بی تفاوتی در اجرای قانون ماموریت آموزشی انتقاد و آن را خارج از عدالت و عین نخبه کشی عنوان کردند.

فاش نیوز - جمعی از فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر با ارسال نامه ای، از بی تفاوتی در اجرای قانون ماموریت آموزشی انتقاد و آن را  خارج از عدالت و عین نخبه کشی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ما، در نامه ای که از سوی جمعی از فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر به فاش نیوز ارسال شد آمده است: با شکایت سازمان بازرسی کل کشور به هیات عمومی دیوان عدالت اداری و رسیدگی به شکایت، طی داد نامه 1267-1268 و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و باستناد تعریف کلمه ایثارگر در بند اول ماده 1 قانون جامع ایثارگران و عدم شمول فرزندان جانبازان 25% و بالاتر در آن و مستند به ماده 61 قانون خدمات مدیریت کشوری و تبصره واحده آن، بند 9 آیین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 25% و بالاتر (مقررات حاکم بر ماموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد و جانباز) نیز لازم الاجراست.

در این نامه با اشاره به این موضوع که ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25% و بالاتر در مورخ 2/5/97 ابطال گردید خاطر نشان شده است: از نظر قانونی دو ایراد به رای صادره وارد است:
1- فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر طی مصوبه شواری عالی انقلاب فرهنگی دارای امتیازات فرزندان شاهد بوده و فرزندان شاهد طبق قوانین از ماموریت آموزشی بهره مند هستند.
2- مطابق بند «ط» ماده اول قانون جامع ایثارگران درصورت فوت جانبازان و ایثارگران امتیازات آنان به خانواده تحت تکفل شان تعلق می گیرد و شخص جانباز با هر درصد جانبازی می تواند از ماموریت آموزشی استفاده کند.

در ادامه نامه فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر تاکید شده است: اما متاسفانه در اقدامی عجیب بر اساس رای دیوان عدالت اداری، تمامی فرزندان جانبازان از امتیاز ماموریت آموزشی منع شده اند و این درحالیست که دو مورد نقض رای دیوان که در بالا به آنها اشاره شد فاقد هر گونه توجبه قانونی است. بر این اساس رها کردن دانشجویانی که طبق قوانین اجرایی کشور که 9 سال اجرایی شده و طول دوره ای چند ساله دارد، خارج از هرگونه عدالت و حق بوده و نخبه کشی محسوب می شود.

در این نامه با یادآوری این مطلب که رای دیوان عدالت اداری خارج از اشکال قانونی نیست آمده است: طبق قانون، دیوان عدالت اداری فقط حق دارد به متن قانون مراجعه می کند و حق تفسیر ندارد ، اگر چه  لازم به توضیح است در رای صادر شده ایرادهای اساسی وجود دارد زیرا با روح قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مغایر است.

اگر از این موضوع بگذریم که در برخی مواد مستقیما امتیازاتی به فرزندان جانبازان اعطا شده و آنها لفظا به عنوان ایثارگر خطاب شده اند بخواهیم با دیده اغماض بگذریم، با وجود این همه پیش بینی طبیعتا موضوع ماموریت آموزشی نیز درصورت عدم وجود و تصویب آیین نامه ساماندهی فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر که قبل از تصویب قانون جامع ایثارگران اجرایی شده بود، حتما در قانون خدمت رسانی به ایثارگران گنجانده می شد.

دانشجویان در نامه خود تصریح کرده اند: گرچه قانون گذار صراحتا دایره شمول امتیازات تحصیلی شخص ایثارگر را به فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر نیز گسترش داده است و به نظر می رسد گسترش دامنه ماموریت آموزشی جانبازان به فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر که طی ماده 9 آیین نامه ساماندهی اشتغال توسط هیات وزیران و در سال 88 مصوب شده، با روح قانون موخر (قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران) تطابق کامل دارد و حتی مشمول انتهای ماده 76 است.

بدیهی است سایر احکام مواد، بندها، اجزاء و تبصره های کلیه قوانینی که طی سال های  1386 تا 02/10/1391 به نفع ایثارگران به تصویب رسیده است از جمله قوانین برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بودجه سال 1391کل کشور در طول زمان اعتبار قانونی خود معتبر است اما متاسفانه مورد بی عنایتی قضات هیات عمومی دیوان عدالت اداری قرارگرفته است.
دانشجویان ایثارگر در نامه خود متذکر شدند: این ابطال که در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه به تمامی ادارات ابلاغ شد، سبب حکم و ابلاغ برگشت به کار و لغو حکم ماموریت آموزشی تمامی فرزندان جانبازانی که از ماموریت آموزشی استفاده می نمودند، گردید. اما
با پیگیری معضل بوجود آمده و سلسه مراتب اداری و نامه ها از ادارات و وزارت خانه ها و سازمان استخدامی کل کشور در خصوص رای دیوان عدالت اداری و ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری که به طور واضح به ابطال مصوبات اشاره می کند (اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رأی هیأت عمومی است مگر در مورد مصوبات خلاف شرع یا در مواردی که به منظور جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص،‌ هیأت مذکور اثر آن را به زمان تصویب مصوبه مترتب نماید) به معاون قضایی در امور نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری مراجعه نمودیم. همزمان با پیگیری  از  معاونت کل حقوقی و امور مجلس و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و درخواست مساعدت از ایشان، متعاقبا تهیه و ارسال نامه شماره 6288/850/540 مورخ 04/07/1397 توسط آن معاونت به دیوان عدالت اداری، متاسفانه هنوز هم دیوان عدالت اداری تاکنون به نامه مذکور پاسخگو نبوده است.
در ادامه این نامه تصریح شده است: با حضور نمایندگان فرزندان جانبازان در دیوان عدالت اداری و مذاکره و رایزنی که چندین نفر از فرزندان جانبازان و مسئول امور ایثارگران با دیوان عدالت داشتند و اثبات نکاتی مغفول مانده در اظهار نظر قضات و رای دیوان، ایشان  وقت ملاقاتی را از معاونت کل نظارت و بازرسی اخذ نمودند.

با این وجود در موعد مقرر با مراجعه به معاونت کل و بیان معضلاتی که در رای نادیده گرفته شده پرداختیم که وی نیز با قبول ابهامات و نواقصی در رای، مکتوب نمودن آن را خواستار شد که پس از تنظیم، این نامه با چند ده امضا از فرزندان جانبازان جهت بازنگری در ماموریت آموزشی تحویل دبیرخانه دیوان عدالت شد و مقرر گردید که این مشکل توسط معاونت محترم در شورای معاونین مطرح و پس از چند روز پاسخ را توسط معاون محترم قضایی دیوان اعلام نمایند.
در خصوص موضوع ماموریت آموزشی، در ادامه نامه آمده است: با نزدیک شدن ایام اربعین حسینی پاسخ مربوطه با تاخیر دو هفته ای چنین بود که اگر قضات دیوان قبل از صدور رای از مشکلات این رای با خبر می شدند و حتی اگر مسئول مربوطه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه هیات عمومی حضور می یافت یا حداقل دفاعیه  ای قبل از برگزاری هیات عمومی تنظیم می نمود، رای به گونه دیگر بود. دست آخر اعلام کردند که موضوع عدم حضور  طرف شکایت و دفاع نکردن از مسئله ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25% و بالاتر در رای دیوان نیز آمده است!   
در اوایل مهر ماه ریاست محترم فراکسیون ایثارگران جناب آقای نوروزی به دیوان عدالت رفت و با کاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری در این خصوص رایزنی نمودند که درخواست آقای نوروزی بابت تجدید نظر در رای وحدت رویه دیوان عدالت در خصوص ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان رد گردید.
پس از آن آقای نوروزی در 18 مهرماه طی مصاحبه ای با خبرگزاری فاش نیوز اعلام  نمودند قصد ارائه طرح دو فوریتی (اصلاح تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری) برای حل و فصل و یکسره نمودن موضوع ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر را دارند.
با مصاحبه آقای نوروزی با فاش نیوز و پیگیری‌های شبانه‌روزی توانستیم بارها در دفتر کارشان در مجلس شواری اسلامی، و همچنین دفتر کارشان در شهرستان رباط کریم و در حوزه انتخابیه حضور ایشان خدمت رسیده و موضوع را پیگیری نمودیم و قول هفته و هفته‌های بعد را تکرار کردند.

اما ناگهان مطلع شدیم که بیمه تکمیلی ایثارگران شاغلین و بازنشستگان از سوی دولت لغو و به خودِ دستگاه‌های اجرایی واگذار شده است! با توجه به اهیمت این موضوع تمامی اموری که قرار بود برای ماموریت تحصیلی انجام شود به یکباره تعطیل و مشکل بیمه به مشکل اول جامعه ایثارگران تبدیل شد.

در این نامه آمده است: در این حین که حدود ۲ماه از مصاحبه ریاست فراکسیون می‌گذشت عملا هیچ اتفاقی نیافتاد. با مراجعه مجدد به مسئولین حقوقی بنیاد شهید متوجه شدیم که طرح مربوطه در اواخر مهرماه توسط معاونت حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید در دو نسخه تهیه شده است.

همچنین یک نسخه به دفتر ریاست فراکسیون ایثارگران مجلس و نسخه دیگر به دفتر آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری برای ارائه طرح یا لایحه ارسال شده است!  اما علی رغم این موضوع همه حالت منفعل به خود گرفته و سکوت را اختیار نمودند.
با سکوت آقای نوروزی و عدم ارائه طرح به هیات رئیسه به ناچار از طریق یکی دیگر از نمایندگان اقدام نمودیم و طرحی را از طرف فرزندان جانبازانی که مشمول ماموریت آموزشی می‌شدند ارائه نمودیم و ایشان برای کسب موافقت، با فراکسیون ایثارگران به مذاکره پرداخت.

به نظر می‌رسد صحبت‌های آن نماینده سبب شد تا بنیاد جایگاه خود را نزد ایثارگران و بالاخص فرزندان جانبازان در خطر ببیند و طرح پیشنهادی را (اصلاح تبصره ماده 61 قانون خدمات مدیریت کشوری(ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان بالای بیست‌وپنج درصد (25%) مستثنا می‌باشند) را در همان  هفته و با وجود 80 روز تاخیر ارائه کند که بلافاصله اعلام وصول رسمی نیز اتفاق افتاد.

فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر در این نامه متذکر شده اند: نکاتی در زمینه طرحی که توسط ریاست فراکسیون ایثارگران به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه نمودند وجود دارد که به آن اشاره می شود:
1- در دادنامه دیوان عدالت اداری و قبل از اعلام رای بیان شده که علی‌رغم ارسال نسخه ثانی دادخواست و ضمائم آن برای طرف شکایت تا زمان رسیدگی به پرونده در هیات عمومی دیوان عدالت اداری هیچ پاسخی از طرف مقابل شکایت واصل نشد. طرف مقابل شکایت در دیوان عدالت اداری، هیات دولت و معاونت حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بودند. در نتیجه مسئول مربوطه در بنیاد شهید علنا موافقت خود را با ابطال طرح اعلام نموده است. سوالی که به نظر می‌رسد این است که چرا در طرح تحویلی به مجلس دقیقا خلاف این موضوع ذکر شده است؟
لازم به ذکر است با مراجعات مکرر فرزندان جانبازان به مسئولین مربوطه در بنیاد شهید، ایشان بیان داشته‌اند که ماموریت تحصیلی، حق شما نبوده و نیست و به شما ارتباطی ندارد که چرا در جلسه دیوان عدالت شرکت نکرده‌ایم. با آوردن جمله "علی رغم حضور و دفاع مسئولین بنیاد شهید در دیوان عدالت اداری در قبال ماموریت آموزشی"علنا تمامی خطاها را کتمان نموده اند. نامه مسئول وقت امورحقوقی و پارلمانی بنیاد شهید در سال 95 به مسئول محترم امور اداری در سازمان امور استخدامی کل کشور، جرقه اصلی ابطال ماموریت آموزشی بوده، متاسفانه از ریاست فراکسیون ایثارگران  انتظار بسیار بسیار بیشتری می‌رفت!

2- همانطور که ذکرقبلا گردید، طرح ارائه شده‌ حضرتعالی عینا طرح ارسال شده‌ معاونت حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید بوده ولی در آخر طرح که اصلاحیه تبصره ماده 61 بوده به این ترتیب عوض شده که "ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25درصد مستثنی هستند". این در حالی بود که در سیستم اداری کشور بایستی طرح کاملا شفاف باشد و بایستی کلمه فرزندان جانبازان صراحتا ذکر شود. مشمولین ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر بودند و با دستکاری طرح ارسالی علنا فرزندان جانبازان 25درصد از شمول طرح خارج می‌شوند. این موضوع به کرات و حداقل طی ۴هفته قبل از زمان اعلام وصول طرح و حتی بصورت کتبی خدمت حضرتعالی یادآوری شده بود.
دانشجویان ایثارگر با بیان اینکه پس از حل موضوع بیمه ایثارگران در مجلس و ابلاغ آن به دولت جهت اجرا، انتظار می‌رفت مشکل ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان با توجه به دامنه افراد درگیر و مشکلات و معضلاتی که مشولین با آن درگیر بودند، حل و فصل شود آمده است: متاسفانه این مهم به فراموشی سپرده شد و پس از مشکل بیمه کل فراکسیون ایثارگران سراغ یک مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان رفتند و تمامی وعده های خود را فراموش کردند! در نهایت طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع گردید و حتی نظر تقریبا منفی مرکز پژوهش های مجلس نیز در در اوایل بهمن ماه منتشر و نامه نظرخواهی آقای رابط مجلس ریاست جمهوری به وزارت خانه ها ارسال شد. مرکز پژوهش های مجلس با نادیده گرفتن قریب به یک دهه اجرایی شده آیین نامه ساماندهی به گونه ای نظر داد که گویا ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان به یکدفعه مطرح شده و قبلا اجرایی نشده بوده و منابع مالی آن در سال های گذشته پیش بینی نشده بود!
در ادامه نامه آمده است: طرح اصلاح تبصره ماده 61 قانون خدمات مدیریت کشوری (ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر) هفته اول بهمن در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و دیگر هیچ خبری مبنی بر رد یا تایید  آن در دسترس نیست و گویا از دستور کار خارج شده است. اما همزمانی طرح بیمه تکمیلی ایثارگران و بررسی بودجه سال 98 علنا پیگیری های انجام شده را بی اثر ساخت و هرگاه که اقدام به انتشار مطالب و مشکلات و وعده های نمایندگان و بالاخص ریاست محترم فراکسیون ایثارگران در فضای مجازی نمودیم، آقای نوروزی حتی در روز تعطیل رسمی (22 بهمن) نیز با مصاحبه ای سعی در آرام نمودن فضا داشتند و در جهت حل مشکل ماموریت آموزشی علنا هیچ قدمی به غیر از ارائه طرح ناقص و دستکاری شده بنیاد شهید برنداشتند.
جای بسی بهت و شگفتی است که آقای نورزی رئیس فراکسیون ایثارگران و سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در 22 اردیبهشت 98 در مصاحبه ای با فاش نیوز اعلام کردند: (بر اساس قانون جامع  خدمات رسانی به ایثارگران، فرزندان جانبازان بالای 25 درصد می توانند از مزایای طرح ماموریت آموزشی استفاده کنند، اگر چه در دولت دهم، این حق به فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز تعلق گرفته بود. متاسفانه در روند اجرای این قانون هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، آن را برای فرزندان جانبازان زیر 25 درصد ملغی و بر خلاف ماده 61 قانون استخدامی کشوری اعلام کرد. لذا بر اساس استفساریه جدیدی که از سوی نمایندگان ایثارگر تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، به دستور هیئت رئیسه مقرر شد کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور رئیس فراکسیون ایثارگران موضوع را بررسی و برای ارائه به صحن علنی در جدول دستور هفتگی خود قرار دهد و در صورت رای مثبت نمایندگان ملت به استفساریه طرح ماموریت آموزشی، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز همانند گذشته می توانند از مزایای طرح ماموریت آموزشی در طول دوران تحصیل استفاده کنند.)

در این نامه با انتقاد از سلیقه ای برخورد کردن با قوانین ایثارگری از سوی دستگاه های اجرایی تاکید شده است: پس از ابطال ماموریت آموزشی، دستگاه‌های اجرایی کاملا سلیقه به خرج داده و اعمال قدرت می‌نمایند. برخی دستگاه‌ها رای دیوان عدالت اداری را عطف‌به‌ماسبق ندانسته و مجوز تحصیل فرزندان جانباز و کارمندانی که قبلا حین تحصیل بوده‌اند را صادر نموده و ایشان در ماموریت تمام‌وقت به سر می‌برند. برخی از دستگاه‌ها از وزارتخانه متبوع استعلام گرفته‌اند و افراد مشمولی که قبلا حین تحصیل بوده‌اند را بصورت پاره‌وقت مامور کرده‌اند. برخی دیگر از دستگاه‌ها جهت ادامه‌تحصیل، صرفا با مرخصی تمام‌وقت کارمند خود موافقت نموده‌اند. برخی دیگر، استفاده از مرخصی طبق قانون مدیریت خدمات کشوری را نیز برای ادامه‌تحصیل نقض می‌نمایند.
دانشجویان ایثارگر در این نامه یادآور شدند: ما فرزندان جانبازان با خیالی آسوده از وجود قوانین حمایتی در زمینه مأموریت آموزشی اکثرا محل زندگی خود را عوض کرده‌ و به محل تحصیلشان کوچ کرده‌اند و اکنون با ابلاغ رای ابطال ماموریت آموزشی دچار عسر، خسران و مشکلات عدیده‌ای چون احتمال انصراف از تحصیل به دلیل بُعد مسافت بین محل کار و محل تحصیل و همچنین سوخت‌شدن تمامی هزینه‌های تحصیل، اجاره منزل و ثبت‌نام فرزندان در مدارس و...؛ قبول ننمودن مدرک دریافتی در محل کار و درصورت عدم ارائه مدرک احتمال دریافت هزینه بابت ایامی که در ماموریت آموزشی بوده ایم نیز  مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه‌های مرتبط وجود دارد.
مشکلات در خصوص دانشجویان دوره دکتری که قریب به 70 درصد مامورین آموزشی سابق را تشکیل می دهند، مضاعف است چراکه از آنان تعهد به حضور تمام‌وقت در محل تحصیل گرفته شده و به هیچ وجه امکان بازگشت به کار برایشان وجود ندارد و با برگشت به کار، ادامه‌ تحصیل بسیاری از این قشر زیر سوال رفته و تمامی برنامه‌ریزی‌های زندگی به هم ریخته است. لذا لزوما بایستی یکی از این دو (کار یا تحصیل) ترک شوند.
این در حالی است که هزینه‌های تحصیل فرزندان جانبازان که بالغ بر چند ده هزار نفر هستند تاکنون توسط دولت پرداخت شده است و با روند جدید و ترک تحصیلی که علنا رخ داده است، هزینه‌های انجام شده دولت در خصوص تحصیل فرزندان جانبازان در دانشگاه‌ها اعم از آزاد و سراسری، به هدر رفته و سوخت خواهد شد.
دانشجویان ایثارگر متذکر شدند: ما فرزندان جانبازان به فراکسیون ایثارگران مجلس و بنیاد شهید اطمینان و اعتماد داشتیم و در ترم اول سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردیم، به امید آنکه برای ترم دوم قطعا مشکل ماموریت آموزشی حل خواهد شد. اما اکنون که بالغ بر 8 ماه از موضوع میگذرد متوجه هیچ جدیتی نشدیم. درست است که فرزندان جانبازان شخصا در دفاع مقدس شرکت نداشته اند ولی از درد و رنج و مصیبت های وارده نیز بی بهره نمانده اند.

پدران و مادران ایثارگرمان حتی اگر بازنشسته نشده باشند دیگر امکان ادامه‌تحصیل ندارند و چشم امیدشان به فرزندان شان است که بتوانند با ادامه‌ تحصیل و کسب علم و معرفت، خدمت بیشتر و بهتری به کشور و مردم ایران ارائه نمایند.
 این در حالی است که بر اساس ماده 86 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، کلیه دستگاههای اجرائی موظفند نسبت به اجرای صحیح سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران، ابلاغی رهبر معظم انقلاب در 29/٢/1389 اقدام نمایند.

لذا در بند ششم ابلاغیه مورد اشاره به؛ "توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعدادها و ارتقاء سطح علمی، فنی و فرهنگی ایثارگران و فرزندان آنها به منظور نقش‌آفرینی فعال و موثر در عرصه‌های مختلف و اولویت دادن به استفاده از ایثارگران در بخش های مدیریتی در شرایط مساوی" اشاره دارد.
در پایان نامه آمده است: ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان در جهت توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و حفظ و تقویت شأن و جایگاه الگوهای عینی عرصه جهاد، ایثار و شهادت طبق بندی می شود. بنابر این اگر خودتان را مدیون انقلاب اسلامی، جانبازان و خانواده‌های شان می‌دانید، اگر متوجه مشکلات حاد فرزندان نخبه جانبازان 25 درصد و بالاتر که تحت شمول ماموریت آموزشی هستند شده‌اید  لازم است که به وظایف، گفته‌ها و وعده هایتان عمل کنید

 

روح الله محسن زاده، مسئول کمیته صنفی و حقوقی انجمن فرزندان جانبازان سراسر کشور/ از فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با سپاس و تشکر از مسول محترم سایت و همکارانشون که دغدغه شون پیگیری مشکلات خانواده ایثارگران هست.
کاش اقای نوروزی هم دنبال کار همه ایثارگران بودند و آنقدر وعده نمیدادند
اقای نوروزی انگار رئیس فراکسیون ایثارگران زیر ۲۵ درصد هستن صرفا وهیچ گونه کاری برلی جانبازان با درصد بالا و فرزندانشون که جامعه هدف هستن انحام نمی دهند و این واقعا جای تاسف داره من و تمام فرزندان جانباز ۲۵ درصد تا ۷۰ درصد در بحث ماموریت آموزشی از عملکرد ایشان ناراضی هستیم و خواستار عوض کردن این فرد که اسم رئیس فراکسیون ایثارگران را به اشتباه یدک میکشند، هستیم لطفا مسئولین امر رسیدگی نمایند با تشکر
ان شاا.. در اسفندماه امسال، مجلسی غیر فشل و جوان رو میچینیم تا برخی... یاد بگیرن که برای خدمت به این مردم شریف باید چطوری کار کرد.
این مجلس لیستی بایدم پیگیر مسائل مردم نباشه،آخه از رانت بازی آخرین سال مجلس عقب میمونن
نوروزی که دنبال دم مسئولینو دیدنه تا بتونه خودشو دوباره توی مجلس جا کنه ، معلومه که وقت پیگیری امور امثال ایثارگران رو نداره....
مجلس در رآس امور است ؟
مشکل افزایش حقوق سال 98.
حقوق رزمندگان معسر .
طی بازه زمانی افزایش درصد زیر 25 ها .
حقوق ایثار جدای از حقوق کارمندی و.....
سلام من باتوجه به این ماموریت اموزشی و اعتماد به قانونی که چندسال اجرا میشد با کارسنگین ومشکلات زیاد برای پزشکی درس خوندم وقتی که قبول شدم به طور ناگهانی گفتن ماموریت حتی نیم وقت بهتون تعلق نمیگیره ،فاصله دانشگاه و محل کارم حدود سه ساعته ،محل کارم حتی مرخصی بدون حقوقم نمیده دانشگام که اصلا بدون ماموریت یا مرخصی بدون حقوق احازه تحصیل نمیدن ،حتی ثبت نامم انجام نسد با کلی التماس حتی بدون ثبت نام دانشگاه رفتم هرروزم این همه راهو میرم ومیام شبم سرکارمیرم صبح دانشگاه، زندگی یک سالم فقط به خاطر تغییر ناگهانی قانونی که همیشه بود داغون شد به حدی فشارعصبی و کارودرس روخودم و خونوادم هستش که خدا میدونه ،مسعولین که حال ما و پدرای عزیزمونو که سلامتی شونوبه خاطر کشور ازدست دادن درک نمیکنن فقط خود خدا کمکمون کنه ،نابود شدیم
ماموریت انهایی که ، مجوز داشته اند باید زودتر درست بشه
دستگاهها باید همکاری کنند
در رابطه با ماموریت آموزشی فرزندان جانباز ۲۵ درصد تا ۷۰ درصد در حق این قشر اجحاف بزرگی صورت گرفته و مشخص میباشد دست های پشت پرده به عمد برای اینکه فرزندان جانباز به سمت و مقامی در محل کار نرسند و در تحصیل نیز دچار مشکل شوند به این کار اقدام کردند و رییس فراکسیون ایثارگران و بنیاد امور ایثارگران به عمد در پی حل مشکل نیستند همچنین نماینده های مجلس طرح را مورد بررسی قرار نمیدهند و به مسائل پیش پا افتاده میپردازند در صورتی که واقعا تمام فرزندان جانبازان ۲۵ درصد تا ۷۰ درصد در وسط تحصیل در شهر های متفاوت از محل کار برای انتخاب کار یا ادامه درس به مشکلات عدیده ای برخورده ایم و در حق ما ظلم بزرگی صورت گرفته از مسئولین خواهش مندیم هرچه سریع تر مشکل ما را حل نمایند و از خبرگذاری هایی که این مسئله را منتشر و عنوان میکنند ماند فاش نیوز کمال تشکر و قدردانی را داریم.
با سلام واقعا نکته بین و دقیق اشاره شده هم به مشکل مأموریت آموزشی فرزندان جانبازان ۲۵ درصد تا هفتاد و هم به مشکل فرزندان جانبازان هفتاد درصد.
با عرض سلام
چه دل خوش و خجسته ای داریم
گاه فکر میکنیم قانون حرف اول و اخر رو میزنه در حالی که اینطور نیست با وجود قانون باز باید کفش اهنی و سری نترس و البته بیکار باید, داشت تا فقط دوندگی کنی و وعده سر خرمن بشنوی.. بسیار قوانینی که هستن و زیر پا گذاشته میشن...
به خود, شخص جانباز اسیب هایی رسیده که غیر قابل جبران هست. حتی همتی برای رفاه مالی و مزایا در نظر گرفته نمیشه. بعد ما دنبال چی هستیم... درد و دل زیاده از ماموریت های اموزشی از عدم هم ترازی فرزندان جانباز 70 درصد با فرزندان شهدا... تا کارت های بی ارزش شناسایی که در مرحله جسم فیزیکی رها شدند و تا به انتقالی ساده دانشجویی... تبریک میگم متن پر بار و بلند بالایی بود وولی کو گوش شنوا و دستی خدمت رسان... و وجدانی بیدار...
سلام
جنگ برای خانواده های ما تمام نشد چون آسیب های جنگ هنوز که هنوز است برای عزیزان ما پای برجا است عزیزانی که در اوج جوانی سلامت خود را در طبق اخلاص گذاشتند و جان فشانی کردند.این جانفشانی را از پدران خود یاد گرفتیم که برای اسلام و وطنمان از جان مایه بگذاریم و همه ما فرزندان جانباز در راستای سخن مقام معظم رهبری که شتاب علمی کشور نباید کم شود با شوق به تحصیل از هر کوششی در این راه دریغ نکرده ایم لذا از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان فراکسیون ایثارگران و هر عزیزی که توانایی رفع مشکل ایجاد شده در ماموریت آموزشی فرزندان جانباز را دارند تقاضای رسیدگی و پیگیری را دارم باشد که پیش خداوند متعال روسفید گردید.
با تشکر از سایت فاش نیوز خدا به شما هم خبر بدهد.
سلام وعرض ادب
یکی از دلایل تحصیل مجدد اون هم در رشته ی سخت پزشکی داشتن حق ماموریت آموزشی بود کارمند دانشگاه علوم پزشکیم واقعا سخته که هم یه عالمه شیفت شب داشته باشی ازصبح تا ساعت ۵ عصر بیمارستان کارآموزی وکلاس تئوری،گاهی چند روز همسر و فرزند رو نمی بینم. تشکر از استاد مجتهد عزیز. ان شالله مسئولین مصرانه پیگیر احقاق حقمان باشن.
ومن الله التوفیق
تا آقای نوبخت و شهیدی و جهانگیری و وکیل الدوله ها سرکار هستند نه تنها ایثارگران بلکه مردم عادی هم امنیت روحی و روانی نخواهند داشت .
#رای-لیستی-
باسلام
بنده هم فرزند جانباز هستم و متاهل.با وجود این قانون ماموریت آموزشی مجدد با تمام سختی شروع به ادامه تحصیل در رشته سخت پزشکی کرده ام اما به یکباره ماموریت ما را حذف کردند. حالا با توجه به اینکه خانم هستم باید در بیمارستان شیفت های سنگین و شبانه بدهم تا بتوانم رشته ای که با کلی زحمت قبول شده ام را از دست ندهم.قابل توجه حاج آقا نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران که یک سال است به ما فرزندان جانباز قول مساعدت داده اند ولی به فکر سایر ایثارگران هستند به غیر از فرزندان جانباز.
نمایندگان محترم مجلس

با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید براساس بند "ث" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور، رزمندگان و جانبازان زیر25% و همسر و فرزندانشان می بایست از حداقل 30% تخفیف شهریه کلیه دانشگاههای آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه، دانشگاه های دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاف شوند، لیکن این ماده قانونی بسیار پر اهمیت که می تواند در رفاه ایثارگران تاثیر گذار باشد، تا کنون و با گذشت بیش از دو سال از ابلاغ برنامه اجرایی نشده است و فرزندان ایثارگران برای تامین مخارج تحصیل و شهریه دانشگاه در رنج و سختی و نگرانی هستند و گاهی نیز به دلیل هزینه های بسیار بالا، ادامه تحصیلات را کنار می گذارند.

لذا مستدعی است دستور فرمایید، با توجه باینکه یکی از مهمترین زمینه های ایجاد اشتغال جوانان ، افزایش توانایی ها و تحصیل در دانشگاههای کشور می باشد، در جهت تحقق این موضوع از کلیه دانشگاههای کشور پیگیری گردد ، بنحوی که در مهر ماه سال جاری کلیه ایثارگران، مشمول 30% تخفیف قانونی قرارگیرندو با آرامش بیشتری به تحصیل بپردازند.
با تشکر
شما فرزندان جانبازان بالای 25% که منفی زده اید ، یعنی حتی 30% تخفیف را برای زیر 25% ها روا نمی دارید ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وای برشما
زندگیمو داغون کردن
همه چیزم خراب شد.
اون رییس دیوان عدالت اداری را اعدام میکنم
بشکند آن دستی که این قانون را لغو کرد
زندگیمان نابود شد
خدا نبخشد
الهی خدا با زندگی بچه های کسانی که این قانون را لغو کردند, بازی کنه.
ای خداا
شاید این لغو قانون توسط یک عدا احمق را ببخشم, اما فراموش نمیکنم
تاوان سنگینی باید بپردازند.
جناب آقای نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران پاسخگو باشید
با تماس های پی در پی و پیام های زیادی که از طرف فرزندان جانباز دریافت کردید پاسخ هیچ یک را نداده اید.و فقط ۹ ماه است که وعده داده اید.اگر از عهده مسئولیت خود در مورد فرزندان جانباز برنمی آیید و فقط به فکر منافع رزمندگان هستید استعفا دهید آقا
فرزندان جانباز ۲۵درصد و بالاتر ۹ ماه است که در تنگنا قرار گرفته اند.
باسلام متاسفانه افزایش سن برخی ازایثارگران دارای مسىولیت این گروه را از یک ایثارگر بصیر دفاع مقدس به یک انسان عافیت طلب تبدیل کرده به همین دلیل مطالبات ایثارگران وفرزندان مظلوم انان بر زمین می ماند متاسفانه برخی از اقا زاده ها که پدرانشان رنگ وبوی جبهه را ندیده اند همواره از امضا ها وتبصره های طلایی برخوردارند اما مطالبات ححاقلی فرزندان ایثارگران در پشت جنگ قدرت وثروت زرسالاران گم می شود ایثارگران امروز به مسئولان به معنای انقلابی واقعی نیازمندند
آقای نوروزی که تواین ۴سال که نماینده مجلس بودن فقط برای جانبازان زیر۲۵درصد ورزمنده ها کار کردن ،اون از بحث سهمیه هاکه باعث پیش آمدجنجال بین گروه های ایثارگری شد واینم از بحث ماموریت آموزشی که برای حل کردنش هیچ کاری انجام نداده.بهتره اسمه فراکسیون ایثارگران به فراکسیون زیر۲۵درصد ورزمنده ها تغییرکنه
اون زمانی که جنگ شدجانبازا جونشون رو فدا کردند.حالا که بچه هاشون مشکل درس خوندن دارندمسئولین به فکر نیستن,خدا ازتون نگزره
آقای نوروزی آیا شما رییس فراکسیون تمام ایثارگران هستید یا فقط به فکر مشکلات رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵درصد
برادر؟ما ک در دوران جنگ بودیم و نتوانستیم تحصیل کنیم.حال که به فرزندانمان امید تحصیل داریم شما راه تحصیل را بر آنان بسته اید.مشکل ماموریت آموزشی فرزندان مارا حل کنید.این چیزی جز نخبه کشی نیست.اگر حل نشود ما جانبازانی که از جان خود گذشتیم به رییس بودن شما شک میکنیم و باید برایش فکری اندیشید
خدا ازشون نگذره
بدبختمون کردن
آقای نوروزی
چرا با زندگی ما بازی کردید؟!!!!!
آقا اینها اصلا به فکر فرزندان جانباز نیستند
دیروز ۲خرداد ماموریت آموزشی رو میبرن توی کمیسیون و میگند طرح اشکال داره میفرستند کمیسیون تخصصی
یعنی عملا هیچی
لطفا پیگیری کنید.دارند فرزندان جانباز را بازی میدهند.آقای نوروزی پس شما چکاره اید؟رییس شدید که فقط به فکر رزمندگان باشید؟؟؟
از نمایندگان خواهش میکنم قانون ماموریت آموزشی فرزندان جانباز را بدون هیچ گونه شبهه ای تصویب کنند
ای به چشم
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی.
سوالی برام پیش اومد! غرض اینکه این " طرح معروف و متروک اصلاح طبثرع ماده 61 غانون خ.ک" چقدر نارس که بعد 9ماه! انتظار هنوز دادن دست کارگروه تخصصی! بابا سزارینش کنید.
شایدم یکی از بندهای توافق معروف برد- برد دولت کریمه است!؟( اینکه طرف مقابل جرزنی کردو بهمش زد) ، برا کاهش تعهدات به اونه.....
من شخصا از جناب نوروزی دل کندم مگه ایکمه جناب دارنده #ژن- خوب برامون کاری بکنه.
# رای لیستی-امیدو آرزو باهم خواهر برادرن
سلام جناب نوروزی امید وانتظارمان را همانند دران وجانباز خود از دست نداده ایم که در جنگ لیوان اب را به هم تعارف می کردن تهایتا یثار اینها در حق هم باعث میشد که که در اخر اب در لیوان کم نشود وهییچ کدام از اب نمی خوردن بخاطری دیگری که سالم بماند تورخدا این روزها را بفکر بیارید الان که زمان امنیت اسایش است حداقل گامی برای ما برداردید که التیام درد ورنج دران جانبازمان باشد
خدایا تمام امیدمون به توست فقط. کمکمون کن
زندگیمون رو هواست
هرروز خبرهارو چک میکنم به این امید که از ماموریت آموزشی خبری بشه. کاش فرزندان جانباز باهم متحد تر بودند.کاش درست میشد همه چی ..........
مگه میشه این همه نامه و تماس تلفنی با کلی مقامات داشته باشیم همشون بگن پیگیریم درست میشه اما داره ترم جدید شروع میشه یک سال گذشت ،اما اصلا خبری نیست ،لعنت به شما ادمای دروغگو،یعنی واسه این کشور دیگه یک قدمم نباید برداشت،مگه درس خوندن فرزندان جانباز چه مشکلی داشت که نتونستید ببینید
توروخدا اگه کسی خبر داره چی شد بزاره مردیم از استرس
خبری نیست اصلا؟
کانال تلگرام نیست متحد بشیم؟
چرا هست هم تلگرام هم واتس اپ گروه داریم اما کجا اتحاد ،اتحاد داشتیم که وضعیتمون این نبود به راحتی حقمونو خوردن
خب مارو هم ادد کنید لطفا
تو قسمت سرچ تلگرام بنویسید ماموریت اموزشی ف جانبازان ۲۵%و بالاتر ،پیداش میکنید
آقای نوروزی
آقای شیران
آقایانی که مصاحبه میکنید و بعد فراموش میکنید!
مدعی مسلمانی هستید، زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ.(سوره صف2و3)اى کسانى که ایمان آورده‌اید چرا چیزى می‌گویید که انجام نمی‌دهید نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.
خدا نبخشه وقتی میدونید این همه مشکل داریم اما هیچ کاری برای ماموریت اموزشی فرزندان جانبازنمیکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi