شناسه خبر : 66725
دوشنبه 13 خرداد 1398 , 13:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه های ایثارگران برای سالگرد ارتحال امام خمینی

مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور جمع کثیری از ایثارگران دوران دفاع مقدس در مرقد مطهر امام خمینی برگزار می شود.

فاش نیوز -  مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور جمع کثیری از ایثارگران دوران دفاع مقدس در مرقد مطهر امام خمینی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در آستانه سی امن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی هزار تن از از خانواده های معطم شهدا، جانبازان، آزادگان و مدافعان حرم، همگام با دیگر اقشار مردم برای حضور در این مراسم ملکوتی خود را آماده کرده اند تا در کنار مرقد پیر جماران، پس از 30 سال فراق، با جانشین برحقش تجدید میثاق کنند.

این گزارش حاکی است: تشکل های ایثارگران دوران هشت سال دفاع مثدس و مدافعان حرم با صدور بیانیه و اطلاعیه هایی از سراسر کشور اعلام آمادگی خود را برای حفظ و حراست از آرمان های امام خمینی(ره) و حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، اعلام کرده اند.

Image result for ‫مرقد مطهر امام خمینی‬‎

شهیدی: نظام اسلامی میراث نهضت امام خمینی (ره) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با صدور بیانیه ای از جامعه بزرگ ایثارگری برای حضور گسترده در این مراسم دغوت کرد.به گزارش «ایثار»، متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی به شرح ذیل است:
14 خردادماه روز فراموش‌نشدنی در خاطره ملت بزرگ ایران است، روز فراق سر قافله جنبش بیداری اسلامی و بنیان‌گذار شکوهمندترین انقلاب قرن بیستم. در چنین روزی نه‌تنها مردم ایران بلکه آحاد ملت‌های آزاده جهان رخت عزا به تن کردند. از دست دادن عالم ربانی و رهبر سیاسی بی‌بدیل، واقعه تکان‌دهنده و جانکاهی بود که به لطف الهی با انتخاب به هنگام جانشین شایسته ایشان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نگرانی‌های ملت ایران فرونشست. نظام اسلامی امروز میراث نهضت امام خمینی (ره) است که با قیام 15 خرداد 1342 آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی معماری اولین نظام اسلامی در عصری که جهان میان دو قدرت سرمایه‌داری و سوسیالیسم تقسیم‌شده بود به منصه ظهور رساند. در این بیانیه خاطر نشان شده است: ایشان نماد یک رهبر مردمی بودند، شخصیتی که از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد. جریان بیداری سیاسی و اسلامی امروز خود را وامدار به امام خمینی (ره) می‌داند. زیرا ایشان به حیات یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های قدرت آمریکا در قلب خاورمیانه و خلیج‌فارس پایان داد و روح مقاومت و شجاعت را میان جوانان کشورهای تحت ستم و سلطه دمید.
در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون با وجود آنکه 30 سال از ارتحال رهبر عدالت خواهان و حامی مستضعفان می‌گذرد اما صدای ایشان همچنان در گوش زمان جاری است. مکتب جهاد و شهادتی که امام (ره) پایه نهاد اکنون پرچمی است که ملت‌های استقلال‌طلب از سوریه تا عراق و لبنان تا یمن را به‌سوی آرمان عزت و آزادی سوق می‌دهد.
در بخش پایانی بیانیه رییس بنیاد شهید تاکید شده است: در سی‌امین سال رحلت آن امام عزیز، نظام اسلامی به‌عنوان میراث مجسم ایشان به کانون قدرت درصحنه منطقه تبدیل‌شده است و در سایه رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) مسیر تعالی و پیشرفت را از میان سنگلاخ‌های توطئه و تهدید طی می‌کند. در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با احساس تکلیفی خطیرتر از گذشته ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، این مصیبت عظما را به‌تمامی ملت شریف ایران، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و دوستداران و پیروان آن حضرت در سراسر جهان تسلیت عرض می‌نمایم.

ویژه برنامه‌های ایثارگری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره)

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با تشریح ویژه برنامه‌های بنیاد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و 15 خرداد از حضور 2 هزار نفر از خانواده‌های شهدا در مراسم بزرگداشت سالگرد امام (ره) خبر داد.

بر اساس این گزارش، اسکندر یارنسب با اشاره به پیش رو بودن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و تسلیت این روز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره برنامه‌هایی را برای مراسم سالگرد این روز و همچنین سالگرد شهادت شهدای 15 خرداد اجرا می‌کند. امسال نیز معاونت فرهنگی و آموزشی به نمایندگی از بنیاد در ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) عضویت دارد و بنیاد ضمن مشارکت در برنامه استقبال از زائران، برنامه‌های فرهنگی را نیز به این مناسبت در نظر گرفته است.
وی با اشاره به پیوند عمیق بین امام خمینی (ره) و شهدا گفت: شهدا و ایثارگران گران‌قدر دفاع مقدس پیوندی ناگسستنی با امام خمینی (ره) دارند و تمام این عزیزان در لبیک به فرمان ولی فقیه زمان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند و بر همین اساس یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده چاپ و توزیع وصایای 1200 نفر از شهدا با عنوان «امام در کلام شهدا» در قالب لوح فشرده است و در تمام این وصایا نقش و جایگاه ویژه امام خمینی (ره) و ولایت فقیه و تبعیت و پیروی از حضرت امام‌ (ره) و عشق و علاقه شهدا به پیر مراد خود مشهود است.

 همچنین نمایشگاهی از 60 وصیت برگزیده این مجموعه نیز به همراه عکس و معرفی شهید به همراه عکس امام خمینی (ره) در روز 14 خرداد برپا می‌شود و این تصاویر در اختیار آستان حضرت امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مراسم روز 14 خرداد گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان 2000 نفر از این عزیزان از استان‌های تهران، قم، البرز و شهرستان‌های استان تهران با نماد تبلیغی و فرهنگی ویژه‌ای مزین به «السلام علیک یا روح الله» و «شهدا شمع محفل بشریت‌اند» حضور خواهند داشت.
یارنسب افزود: 45 هزار نسخه نشریه «حیات طبیه» نیز در این روز بین زائران توزیع می‌شود. همچنین یادواره‌های شهدا به‌خصوص شهدای 15 خرداد و مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان‌ها برگزار خواهد شد و تبلیغات محیطی و بیلبوردهای شهری در سراسر کشور به این موضوع اختصاص شمی‌یابند.

تدابیر ویژه برای برگزاری با شکوه مراسم ارتحال

از سوی دیگر فرمانده قرارگاه شهید فهمیده و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) تاکید کرد: تمامی تمهیدات و تدابیر امنیتی لازم  برای برگزاری هر چه با شکوهتر در این مراسم ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا یزدی در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: این مراسم از ساعت ۱۶ روز ۱۴ خرداد آغاز می شود و پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی تا زمان افطار ادامه می یابد.

وی افزود: زائران از هشت استان تهران، مرکزی، اصفهان، قم، البرز، قزوین، مازندران و سمنان در این مراسم شرکت خواهند کرد.

یزدی با بیان اینکه برای برگزاری این مراسم ۲۶ دستگاه اجرایی کمک می کنند اظهارداشت: زائران با اتوبوس های مناسب از دیگر استان ها به تهران می آیند و پوشش بیمه آنان نیز انجام شده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مراسم نقشه ترافیکی تهیه شده و به زائرانی که با خودروهای عمومی یا شخصی به مرقد امام می آیند ارائه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده خاطرنشان کرد: با گروه‌های امدادی مانند اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، پلیس فاتب و پلیس راهور، سپاه ولی امر، سپاه انصار و نیروهای هوافضا نیز هماهنگی‌های خوبی داشته‌ایم تا این مراسم به شکل شایسته برگزار شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi