شناسه خبر : 66740
دوشنبه 13 خرداد 1398 , 14:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش وندی شرمن به ادعای مذاکره آمریکا با ایران

&#۰۳۹;وندی شرمن&#۰۳۹; معاون وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه به ادعای آمریکا مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی، واکنش نشان داد.

شرمن در صفحه توییتر خود نوشت: عکس گرفتن با (رهبر) کره شمالی، برای «دونالد ترامپ» نتیجه خوبی در بر نداشت. حالا وی در پی امتحان شانس خود با ایران است.

ترامپ، مرد عکس های یادگاری و لبخند زدن در برابر دوربین رسانه هاست. وی از زمان تکیه زدن بر کرسی رییس جمهوری آمریکا در عرصه سیاست خارجی تنها دو کار انجام داده؛ از معاهده ها و پیمان های بین المللی خارج شده و با مقام هایی چون «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی عکس یادگاری انداخته است.

در همین حال، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه پس از دیدار با «ایگنازیو کاسیس» همتای سوئیسی خود، مدعی شد که واشنگتن آماده مذاکره با تهران بدون پیش شرط است.

پمپئو این سخنان را در نشست خبری مشترک با همتای سوئیسی خود و پس از حضور در کنفرانس سالانه و محرمانه گروه «بیلدربرگ» عنوان کرد و افزود: آمریکا آماده مذاکره با ایران بدون پیش شرط بوده، اما لازم است که ببیند ایران مانند کشوری عادی رفتار می کند.

وی در عین حال یادآور شد که آمریکا همچنان به اعمال فشار بر ایران ادامه می دهد.

پمپئو همچنین گفت: ما مستقل از آژانس برنامه هسته ای ایران را رصد می کنیم و تلاش‌های آمریکا برای معکوس کردن اساسی روند فعالیت‌های شرورانه ایران ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: تهران باید متوجه باشد که جهان فعالیت‌های مربوط به آب سنگین و سانتریفیوژ را زیر نظر دارد؛ نه فقط مسئله آب سنگین، بلکه ذخیره‌سازی اورانیوم غنی‌شده و همچنین سانتریفیوژهایی که در حال نصب آن هستند.

منبع: العالم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi