شناسه خبر : 66841
شنبه 18 خرداد 1398 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دردسر مجوز راهپیمایی روز قدس برای کاظم

در بخشی از خاطرات کاظم دارابی، متهم دادگاه میکونوس که در کتاب نقاشی قهوه خانه به کوشش محسن کاظمی گردآوری شده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است، می خوانیم:

کتاب نقاشی قهوه خانه

به یاد دارم یک وقتی خودم در برلین رفتم و برای برگزاری راهپیمایی روز قدس درخواست مجوز کردم. حالا همان درخواست را پلیس علیه من در دادگاه استفاده کرد، و گفت در برپایی روز قدس نقش داشته است. اتفاقاً این موضوع نه‌تنها نباید علیه من استفاده می‌شد، بلکه باید به حساب قانون‌مندی و قانون‌مداری من گذاشته می‌شد. کمااینکه در بخشی از سند دیگری آقای فِرماندِر از ادارهٔ ایالتی حراست از قانون اساسی، در پاسخ به استعلام قاضی رئیس دادگاه عالی ایالت برلین _ شعبه ٔ۱ جنایی نوشته است:
نامه‌ای به تاریخ ١۵ مه ١٩٨٧ به مراجع انتظامی اداره حراست از دولت تظاهرات به مناسبت روز اورشلیم [قدس] در ۲۲ مه ۱۹۸۷ از شهرداری نوی‌کلن به سوی میدان ماریانِن پلاتس در منطقهٔ کرویتس‌برگ را طلاع داده بود.

همچنین در سند پایه (DO30) و در اسناد دیگر می‌بینیم که مرا عضو یا مرتبط با "گروه حزب الله" دانسته‌اند. من هیچ ارتباط سازمانی و رسمی با حزب‌الله نداشتم، و تنها گناهم این بود که همسرم لبنانی بود و با برادران لبنانی نشست‌وبرخاست داشتم. با آن‌ها در یک مسجد نماز می‌خواندیم، و در برگزاری مراسم مذهبی مثل محرم و اعیاد حضور فعال داشتیم.
حالا از میان این برادران و خواهران کدام یک عضو حزب‌الله بودند، الله اعلم! و اگر من اطلاعی می‌یافتم، که نیافتم، کدام یک از ایشان به همراه حزب‌الله با اسرائیل جنگیده‌، حتماً دوستی خود را با او مستحکم می‌کردم. به نظر من چنین انسان‌هایی که برای وطن خود در برابر دشمن مقابله می‌کنند، برای هر فرد آزاده‌ای احترام‌انگیزند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi