شناسه خبر : 66857
چهارشنبه 29 خرداد 1398 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا تجمیع بیمه‌های رزمندگان در ساتا ضروری است؟

در حال حاضر ایثارگرانی که بیمه پردازی مقطعی داشته اند، اگر بخواهند از کمک معیشت دریافتی، سوابق بیمه ای خود را تا رسیدن به شرایط بازنشستگی تکمیل کنند، بلافاصله کمک معیشتشان قطع خواهد شد.

فاش نیوز -  در حال حاضر ایثارگرانی که بیمه پردازی مقطعی داشته اند، اگر بخواهند از کمک معیشت دریافتی، سوابق بیمه ای خود را تا رسیدن به شرایط بازنشستگی تکمیل کنند، بلافاصله کمک معیشتشان قطع خواهد شد.

بر این اساس اگر فرد ایثارگر بیمه پردازی را ادامه ندهد، همه آن سال های سابقه بیمه در صندوق های بازنشستگی بلاتکلیف و معطل و بدون استفاده و به صورت رها باقی خواهد ماند و در واقع منابع مالی فراوانی که متعلق به ایثارگران است هم اکنون در اختیار صندوق های متفرقه است.

امکان پرداخت حقوق به جای کمک هزینه معیشت

تعریف معسر :معسر به فردی اطلاق می گردد که فاقد شغل و درآمد و بیمه بوده و قادر به تأمین حداقل معیشت و اداره زندگی خود نباشد.

مدیر صندوق ایثارگران نیروهای مسلح در گفتگویی اظهار داشت: برای اجرای طرح فعال کردن پرداخت حق بیمه رزمندگان معسر، جلساتی با ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج و سازمان تأمین اجتماعی کشوری تشکیل شده است به گونه ای که  امکان پرداخت حقوق به جای کمک هزینه معیشت رزمندگان جامعه هدف صندوق وجود دارد.

به گفته نامور، در این طرح آن دسته از رزمندگانی که سنوات پرداخت بیمه کشوری دارند شناسایی و با مساعدت سازمان تأمین اجتماعی، کمک نیروهای مسلح  و خود فرد، مبلغ باقیمانده سنوات آنان پرداخت می شود و می توانند از سازمان تأمین اجتماعی حقوق دریافت نمایند.

وی با اشاره به قول سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه امکان کاهش سن، جهت بیمه پرداخت شونده از 60 سال به 55 هم وجود دارد، افزود: سابقه مدت جبهه را هم با موافقت سازمان می توان به عنوان کار محسوب کرد و در مورد فوتی ها امکان محاسبه سنوات از طریق همسر وجود دارد.
نامور بیان کرد: اعتبار مورد نیاز از نیم درصد قانونی هزینه پیامک که بابت تأمین بیمه بسیجیان معسر پیش بینی شده است، قابل تأمین می باشد که نیمی را بسیج و نیمی را فرد باید بدهد.

شرایط عضویت رزمندگان و جانبازان معسر در صندوق ایثارگران ساتا (مشمولین صندوق ایثارگران چه کسانی است):

۱- رزمندگان بسیجی معسر
۲- بسیجیان جانباز زیر ۲۵ درصد معسر
۳- سربازان جانباز معسر دفاع مقدس دارای جانبازی ۲۴-۵ درصد

شرایط مشمولین

۱- رزمندگان بسیجی معسر باید حداقل سابقه شش ماه حضور درجبهه داشته باشند (از تاریخ ۵۹/۶/۳۱الی ۶۵/۵/۲۷).
۲- جانبازان دفاع مقدس که دارای جانبازی ۵ تا ۲۴درصد بوده معسر نیز باشند. (درصد جانبازی مورد تایید بنیاد شهید ملاک می باشد(.

توضیح 1- منظور از حداقل معیشت، ۵۰ درصدحداقل حقوق کارکنان دولت است که هرساله توسط دولت تعیین و اعلام می گردد.
توضیح ۲- رزمندگان و جانبازانی که همسر آنان از یکی از دستگاه های دولتی و یا غیردولتی و یا صندوق های بازنشستگی حقوق و یا مستمری دریافت می کنند مشمول این طرح نمی گردند.

اختصاص دفترچه بیمه به رزمندگان معسر

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس بهمن ماه سال 97 از افزایش ۲۰ درصدی مستمری رزمندگان معسر در لایحه بودجه سال 98 خبر داده بود.

محمدمهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: نمایندگان ملت با بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۸ و جدول شماره ۱۴ آن، با افزایش ۲۰ درصدی حق بیمه سهم دولت برای اقشار خاص و رزمندگان معسر موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این مبنا ۲۰ درصد به مستمری دریافتی رزمندگان معسر در سال 98 افزوده خواهد شد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق متذکر شد: بر اساس یکی دیگر از مصوبات کمیسیون، سازمان بیمه درمانی نیروهای مسلح(ساتا) مکلف شد در سال آینده دفترچه بیمه به رزمندگان معسر که حداقل شش ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی را دارا هستند اختصاص دهد.

شرایط عضویت رزمندگان و جانبازان معسر در صندوق ایثارگران ساتا و مشمولین عضویت در صندوق ایثارگران:

۱- رزمندگان بسیجی معسر
۲- بسیجیان جانباز زیر ۲۵ درصد معسر
۳- سربازان جانباز معسر دفاع مقدس دارای جانبازی ۲۴-۵ درصد

بنا بر این رزمندگان بسیجی معسر باید حداقل سابقه شش ماه حضور در جبهه داشته باشند (از تاریخ ۵۹/۶/۳۱الی ۶۵/۵/۲۷).
همچنین جانبازان دفاع مقدس که دارای جانبازی ۵ تا ۲۴درصد بوده معسر نیز باشند. درصد جانبازی مورد تایید بنیاد شهید ملاک می باشد.

تعریف معسر :معسر به فردی اطلاق می گردد که فاقد شغل و درآمد و بیمه بوده و قادر به تأمین حداقل معیشت و اداره زندگی خود نباشد.

تبدیل کمک معیشت به حقوق بازنشستگی

این در حالی است که هم اکنون تعداد زیادی از رزمندگان و جانبازان زیر25 درصد که مشمول دریافت کمک معیشت هستند، دارای سوابق بیمه پردازی در صندوق های بازنشستگی به صورت مقطعی بوده، لیکن به دلیل کهولت سن و سایر موانع، قادر به انجام کار و ادامه بیمه پردازی نمی باشند و ضروری است که با حمایت های دولتی به نحوی از مستمری حقوق بازنشستگی بهره مند شوند.
بر این اساس در حال  حاضر ایثارگرانی که بیمه پردازی مقطعی داشته اند، اگر بخواهند از کمک معیشت دریافتی، سوابق بیمه ای خود را تا رسیدن به شرایط بازنشستگی تکمیل کنند، بلافاصله کمک معیشتشان قطع خواهد شد و اگر فرد ایثارگر بیمه پردازی را ادامه ندهد، همه آن سال های سابقه بیمه در صندوق های بازنشستگی بلاتکلیف و معطل و بدون استفاده، بصورت رها باقی می ماند و در واقع منابع مالی فراوانی که متعلق به ایثارگران است هم اکنون در اختیار صندوق های متفرقه است.

برنامه ششم توسعه و ایثارگران

الف - دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران(جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول اجرای قانون برنامه مطابق بودجه سنواتی تأمین و توسط بنیاد پرداخت نماید. به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

تبصره- مطالبات مذکور در این ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال نیز بر حسب مورد باید توسط بنیاد و دستگاه مربوطه در طی دو سال اول اجرای قانون برنامه طبق بودجه سنواتی تأمین و پرداخت گردد.

ب- دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تأمین حداقل معیشت گروههای عنوان شده ذیل که فاقد شغل یا درآمد باشند را پیش‌بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آنان جهت پرداخت در بودجه‌های سنواتی درج و در اختیار دستگاههای مربوطه قرار دهد.

۱- جانبازان با هر میزان درصد از کارافتادگی و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت

۲- رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه و چریکهای جنگهای نامنظم(گمجن)

۳- افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی، آزادگان متوفی، رزمندگان متوفی (با حداقل شش ماه حضور در جبهه)

تبصره- تشخیص افراد تحت تکفل قانونی جانبازان و آزادگان متوفی و ارائه خدمات به آنان به عهده بنیاد و تشخیص افراد تحت تکفل قانونی رزمندگان متوفی به عهده واحد ایثارگران نیروهای مسلح و ارائه خدمات به آنان به عهده سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) می‌باشد.

۴- نامادری شهید و خواهران مجرد شهدا که تحت تکفل والدین شهدا بوده‌اند (پس از فوت والدین).

۵- برادر و خواهر شهید دارای معلولیت جسمی، حرکتی، ذهنی، محجور، ‌دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد.

۶- همسران مطلقه شهدا که فرزند یا فرزندان شهید را حداقل پانزده سال بعد از شهادت شهید نگهداری نموده‌اند با تأیید بنیاد (ماهانه معادل دو سوم حقوق کارکنان دولت.(

پ -در ماده(۵۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از عبارت «آزادگان» عبارت «همسران و فرزندان شهدا» اضافه می‌گردد.

ت -سازمان و بنیاد مکلفند نسبت به تأمین و پرداخت صددرصد (۱۰۰%) سرانه بیمه عمر و حوادث جانبازان و آزادگان، والدین، همسر و فرزندان شهدا فاقد پوشش بیمه عمر و حوادث، وفق بودجه سنواتی اقدام نمایند.

حکم بند (ت) ماده (۸۸) بر مواد (۱۳)، (۵۲) و (۵۹) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در طول اجرای قانون برنامه، حاکم است.

ث -دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به‌منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) جانبازی و آزادگان با کمتر از شش‌ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.

۱- تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل سی‌درصد(۳۰%) هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی

۲- بهره‌‌مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری.

۳- معافیت از پرداخت سی‌درصد (۳۰%) هزینه از طریق هر یک از شرکتهای دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یکبار در سال.

۴- شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه مکلفند به‌منظور ارج نهادن به والدین، همسران و فرزندان شهدا و آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان بیست‌و پنج‌درصد (۲۵%) و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور شش‌ماه و بالاتر در جبهه را با رعایت مفاد وقفنامه در امامزادگانی که دفن اموات در آنها مجاز می‌باشد و آرامستان‌ها بدون أخذ هزینه اقدام نمایند.

۵- بهره‌مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار در یک واحد مسکونی.

۶- بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماع.

ج- در بند (الف) ماده (۳۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پس از عبارت «جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد» عبارت «فرزندان جانبازان، فرزندان آزادگان، رزمندگان و فرزندان رزمندگان با حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه» اضافه می‌شود.

اینستاگرام
با سلام از همه زحمات شما خبرنگاران عزیز رسانه فاش نیوز تشکر و قدر دانی می گردد ، اجرتان با خدا .
مسئولین ساتا باید بدانند :
نه در قانون برنامه ششم و نه در ایین نامه نحوه برقراری کمک معیشت ، در هیچ عرف و دین و مذهبی ، اشتغال همسران جانبازان ، مانعی برای برقراری کمک معیشت نیست و هر چه سریعتر این موانع نا متعارف باید برداشته شود و همانطور که با عزت و احترام فوق العاده های ایثارگری و.... ایثارگران شاغل در بخش دولتی پرداخت می شود ، در مورد ایثارگران فاقد شغل هم باید کمک معیشت معادل حداقل حقوق بدون بهانه گیری های عجیب و غریب پرداخت شود .
ضمن آنکه براساس سایر قوانین ، خانم ها نمی توانند همسران خود را تحت تکفل خود قرار دهند و براساس دین اسلام مرد سرپرست خانوار است .
حالا اگر رزمنده ای به دلیل موج انفجار و دهها اسیب دیدگی در جبهه توان شغل و بیمه نداشته ، حالا دولت باید حمایت کند .
تبعیض های بین جانبازان باید هرچه سریعتر برداشته شود و کلیه امتیازات جانبازان 25$ به جانبازان زیر 25% تسری یابد .
با سلام به تمام رزمندگان دلیر ..بله دقیقا همین طور که شما دوست گرامی اشاره کردید تورابه خدا این همه تبعیض وفرق رابردارید ماهم مثل تمام عزیزانی که شهید شدند درعملیاتها حضور داشتیم ولی سعادت شهادت نداشتیم سرحرفم با شما قانونگذار محترم هست دیگه بسه ..باشد که خداوند می فرماید ازحق ناس نخواهد گذشت. فقط خدا
بله این قانون خیعلی وقت است تصویب شده ولی کی اجرا کند خدا داند متاسفانه همه کارهای این حضرات عوام فریبی است وبس بنده خودم پنجاه وشش ماه سابقه حضور در جبهه وجنگ را دارم کلا همین ششصد هزار تومان است وبس بقیه همه حرف دروغ است وعوامفریبی
با سلام
یکی از رزمندگان با 5 سال حضور در جبهه به خاطر اینکه همسرش شاغل بوده و ماهی 600 هزار تومان درامد داشته، این کمک معیشت ناچیز ش را هم در ایام پیری قطع کردند!
ایا این انصاف است ؟
چرا این همه تبعیض بین ایثارگران است ؟
در حالیکه اشتغال همسران جانبازان 25% ، مانعی برای دریافت حقوق وظیفه جانبازان و حتی حقوق ناشی از شغل دومشان و یا حق پرستاری و.....نیست !
در حالیکه تفاوت یک جانباز 25% با جانباز 20% فقط به دلیل عدم مراجعه و پیگیری درصدجانبازای اشان بلا فاصله پس از اتمام جنگ بوده است، آنهایی که زودتر اقدام کردند، درصد های جانبازی بیشتری داده شده و جانبازانی که بیشتر آسیب موج گرفتگی و اعصاب و روان داشتند، نتوانستند به موقع امور خود را پیگیری کنند
از مسئولین فقط انتظار داریم در اجرای قوانین ایثارگران و تدوین انها کمی با انصاف باشند .
سلام..بزرگواران وعزیزان مسئول،،میفرمایید20درصدبه کمک معیشت جانبازان ساتا اضاف شودکه هنوزنشده..ولی یک موردرانمیگوییدکه کمک معیشت جانبازان که ازبنیادکمک معیشت میگیرندیک میلیون وپانصدهزارتومان میباشد..چراکمک معیشت جانبازان ساتا بابنیاداینقدراختلاف دارد؟؟چرافرق میگذارید؟مگرقانون کمک معیشت جانبازان زیر25درصدغیرشاغل فرق میکند؟؟چرابایدجانبازان کمک معیشت بگیرساتانهصدهزارتومان کمترازبنیاددریافت کند؟؟آیااین شایسته هست؟؟
با سلام طبق قانون همه جانبازان باید تحت پوشش بنیاد باشند ولی بنیاد و ساتا کوتاهی می کنند و امور مربوطه را بدرستی پیگیری نکرده اند
متاسفانه تا کنون هیچ کدام از مصوبات برنامه ششم برای رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل دولتی اجرا نشده است
درحالیکه ایثارگران شاغل ، زرنگ و با سواد هستند و می دانند که چطور باید کارهای خود را پیش ببرند .
ولی ایثارگران فاقد شغل دولتی کماکان محروم و مظلوم
اگر حسن روحانی باید این قانون اجرا کند یعنی کشک
نمایندگان محترم مجلس، لطف کنید تنها کاری فعلا در جهت برقراری عدالت و انصاف می‌تواند صورت گیرد این ست که تمام امتیازات ایثارگران شاغل دولتی به ایثارگران غیرشاغل دولتی بگونه ای تسری داده شود. شمارا به خدا زشت نیست برای یک ایثارگر از واژه معسر استفاده شود. اگر معسر است بخاطر قوانین ناعادلانه است. بهتر نیست با عزت و احترام حق مسلم آنها که برخورداری از امتیازات وتسهیلات ایتارگران شاغل دولتی است را ادا نمایید. چرا عادت دارید مسایل را پیچیده کنید؟ یک مشکل اساسی در مورد قوانین ایثارگران تعدد وپراکندگی و عدم جامعیت آنهاست که تجمیع امتیازات برای عده ای از ایثارگران و عدم برخورداری عده ای دیگر را موجب شده است. قوانین متعدد ایثارگران کلاف سردرگم است.
سلام درود رزمنده وجانباز شیمیایی هستم ۳۱ماه حضور درجبهای حق الیحه باطل٪۲۵جانباز دارم ۳۰سال خدمت صادقانه درشرکت و اداره‌ عشایری شیروان ولی متاسفانه با حداقل حقوق بازنشت شدم وبا پیمانکاری شکایتم را به کی بکنم حوقق بازنشستهگی من ۸۵۰ خدا از بانیان این اداره وشرکت نگذرد کسی هست به من کمک کند خ
اکثرررمندگان به حدپیری رسیدنددیگربه هیچ وجه قادربه کارکردن نیستندویه کمک معشیتی ناچیز دریافت می کنندواکثررزمندگان بیمه تامین اجتماعی کارگران فصلی هستندحق سهم خودراازهمان کمک معشیت پرداخت می کنندکه خودبنده بیش ازپنج سال بصورت داوطلبانه درمنطقه حضور داشتم وسنم به شصت سال رسیده دچارحمله قلبی شدم وقلبم راعمل کردم که یک طرف بدنم کاملالمس شده ودارای شش سرعائله هستم اگران بیمه کارگران فصلی نبودچی می شددرموقع عمل قلبم خیلی بدردم خوردوبایدتااخرعمرم دارومصرف کنم باهمان کمک معشیت زندگی می کنیم جالب که همیشه موردتهدیدقرارمی گیریم که اگررزمندگان بیمه باشندکمک معشیت آنان راقطع می کنیم ایااین برخوردباررمندگان مظلوم بی دفاع صحیح است.
فرض براین باشد که رزمنده ای قادربه کارباشدبایدازشماادم های نادان پرسیدکجاست کاروکدام کار با کدام سرمایه وتخصص
اقایان را که اینقدر فاصله وتبعیض بین رزمنده وجانباز وخانواده شهیدان انداختندرا به خدای یگانه واگذار می کنیم ماکه عمرمون با غریبی گذشت جوانی مون ازبین رفت وپیری مون شرمنده خانواده.
باسلام
تبعیض وفرق بین جانبازان وایثارگران بنیاد ورزمنده چرا..مگر ماخاعن به مملکت بودیم به خداهیچ کس مارابه زور به جبهه نبردند همه ما دفاع ازناموس وایران سربلند بود اگراستقامت وشجاعت رزمندگان نبود به گفته صدام تاغروب درتهران هستند اگرامریکا واسراییل جرات چپ نگاه کردن به ایران راندارند فقط وفقط ازترس وشجاعت رزمندگان هست .ازدولت انقلابی می خواهیم انقلابی بودنش راثابت کنه وحق ازبین رفته مارزمنده هارابدهد جلو دزدان ومفسدان رابگیرند چراکه دشمن ایران واسلام همین نزدیکی هاست...
خجالت هم نمیکشند حق قانونی خودت را با منت علتش هم معلومه این قوانین را کسانی نوشته اند که یک روز هم سابقه حضور در جنگ را ندارند اگر این قوانین را برادران سپاهی که خودشان از روز اول درجنگ بوده اند تنظیم کرده بودن این همه حق کشی نمیشد والسلام
آنچه که رسما"به معسرین تعلق میگیردتماما"ازطریق نواحی سپاه به آنها اعلام میشودومطالب ومصوباتی که دراینگونه سایتهاهست اصولا"اجرایی نیست ودراین باره چیزی ابلاغ نشده.
سلام وخسته نباشید خدمت مسؤلین من فرزندشهید هستم ازبچگی تا الان سختی ها زیادی کشیدم متاسفانه ترک تحصیل کردم نه شغلی دارم نه درآمدی ومستاجر چرافرزندان شهیدی که سرکار دارندباید حق ایثارگری بگیرند ولی مانه این چه عدالتی توروخدا فکری به حال مابکنیدشوهرم 9ماه جبهه داره بااین حقوق ناچیز سپاه با2تا بچه به نون شبم محتاجیم خواهش میکنم فکری به حال فرزندان شهیدی که فاقد شغل ودرآمدند بکنید
با‌سلام‌ واحترام‌ به همه‌ی پرسنل‌های نیروی‌ مسلح وسلامِ‌ویژه به پیشکسوتان‌و کارگزاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنده دردوران دفاع مقدس به عنوان پاسدار وظیفه انجام وظیفه کردم و در سه عملیات شرکت کردم مجروح هم شدم چونکه احساس مسئولیت می‌کردم خودم را زودتر از روی تخت بیمارستان به خط می‌رساندم والان ما شدیم پرونده‌ی ناقص جانبازی همینقدر بگم نمیخوام به کسی بی احترامی کنم آنان که شعله جنگ را دیدن و تا آخر ماندن و خاموش شدن شعله جنگ را هم دیدن از همه بیشتر آسیب دیدن خواهشن هوای ایثارگران را داشته باشید دو فرزند دارم مستاجر هستم و هر بابت بیماری و بی پولی پیش زن و بچه‌هایم از خجالت زجر میکشم
سلام خواهشن آنقدر دروغ خورد جانبازان ندین ودثانی ما را زه سر بریده می‌ترسانند واگر حقوق حقوق خودمان را بخواهیم برخورد نظامی با ما می‌کنید
کسانی هستند که رنگ جبهه را ندیدن ۳۰درصد گرفتن
هشدار به تمام نمايندگان ودستن در کارها تکلیف ما را روشن کنید وگرنه همین بچهای جنگ تا کنون تحمل کردن از ۵درصدتا۸۰درصد همه رزمنده جانبازان وهیچ فرقی مابینشان نیست
از ما گفتن بود
باسلام،خسته،نباشید،به،ما،رزمنده،کان،۸سال،دفاع،مقدس،رحم،کنید،وژدان،داشته،باشین،زجر،می،کشیم
باید به ایثارگر ان وجانبازان حداقل ده میلیون حقوق بدهید خجالت بکشید حق و حقوق این قشری که شما ستم کرده اید وتاالان نداده اید بپردازید شاید خدا ازقصورتان بگذرد
باسلام
کسانی که ازپرداخت حق وحقوق رزمندگان سنگ اندازی می کنند ایرانی نیستند کسانی هستند که زمان جنگ خارج بودند ونمی دانند اگررزمندگان نبودند چه بلایی سرایران می امد درودبر مدیریت سابت
واقعا خجالت آور هست این همه تبعیض ما اون زمان جبهه بودیم امنیت این کشور را تامین کردیم نگذاشتیم هیچ دشمنی به کشور مون چپ نگاه کنه الان باید حق حقومون را از مسعولین گدایی کنیم. فقط به خدا واگذار میکنیم تمام
خداوند لعنت کندمسئولین فاسد را که در حق ما رزمندگان ایثارگر ظلم و بی عدالتی می کنند
ما چند وقت پرونده تکمیل کردیم اما حقوقی برای ما نیامد لطفلا راهنمایی کنید تشکر
سلام رزمندگان الان اکثرا سنشان بالای بعضی ها واقعا مظلوم واقع شدن چون بیماری اعصاب دارن بهشون رسیدگی بشه اینا زمان جنگ زحمت زیادی کشیدن اگر رزمندگان نمی رفتن مثل بعضی از اقایان چه بلایی سر مملکت میامد الان وظیفه شما هست رزمندگان دفاع مقدس دریابید امروز فردا نگید
به رزمندگان هرچه بدهند حقشونه درآن زمان هرکسی جرات نداشت به جبهه برود جان خودشون کف دست گذاشتن قدر این قهرمانان بدانید
بخدا من کسانی رامیشناسم که اصلا رنگ جبهه ندیدن ولی نمیدانم چطوری برای خودشان جانبازی ست کردن نمیدانم آن دنیا چطوری میخواهند جواب بدهند خدا میداند ولی ما که حقمان است @حقمان را خوردن نمیدهند خداازشان نگذرد آن دنیا یقه شان رامیگیریم باید جواب بدهند
سلام بنده حقوق بگیرتامین اجتماعی نیستم. فقط ازساتا بابت رزمندگان معسر بسیجی حقوق میگیرم.۲۷سال و۴ ماه دارم بیمه تامین اجتماعی رانندگان پرداخت میکنم..الان ساتا چه برنامه‌ای برای باز نشستگی ما درتامین اجتماعی دارد.قرار۵۵ سال سن با ۲۷ سال سابقه مارا بازنشست کند.نصف پول ما بدیم.نصف دیگر نیروی مسلح.به بیمه تامین اجتماعی دهد.
سلام به مسئولین دلسوز ...چرا ایثارگرانی که بیمه اجتماعی داشتن وسالها حق بیمه پرداخت میکنن ما بقی حق بیمه را صندوق پرداخت کند وایثارگر ازبیمه حقوق دریافت کند لااقل دفترچه بیمه هم دریافت میکند ممنون
با سلام این حقیر هم رزمنده معسر و بدونه بیمه و کار هستم که از سال ۹۴ تا بحال در این کلاف سر در گم دست و پا می زنم به همه جا مراجعه اما هیچکس نه به دادمان رسیده و نه کاری برایمان انجام داده فقط شما مسئولین را به روز رستاخیز واگذار میکنیم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi