شناسه خبر : 66880
یکشنبه 19 خرداد 1398 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هدیه یک فرمانده به پدر شهید حججی

پدر شهید محسن حججی در آیین رونمایی از پینما (کمیک استریپ) شهید حججی گفت: این اقدام به نوعی جنگ نرم است و ادامه راه شهدا محسوب می‌شود.



 
 کمیک استریپ ماجرای شهادت محسن حججی با حضور خانواده این شهید مدافع حرم، رحیم قربانی مدیرعامل مؤسسه آیه، میثم نیلی رییس مجمع ناشران انقلاب اسلامی و سردار حسن نوعی اقدم از فرماندهان امنیتی و میدانی سوریه، پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۸ خرداد) در سازمان بسیج دانشجویی کشور (لانه جاسوسی) رونمایی شد.

* پِینمای شهید حججی به ۳۰ زبان ترجمه می‌شود

مهدی حاجی قائم‌مقام موسسه رسانه‌ای آیه در ابتدای این مراسم گفت: کمیک استریپ (پینما یا داستان کوتاه تصویری) از ابزار‌های رسانه‌ای در غرب است و مخاطبان زیادی دارد.

وی افزود: سابقه پینما به مصر باستان باز می‌گردد، اما در سده ۱۸ میلادی به صورت جدی در اروپا و بلژیک شکل گرفت و اکنون در دوران مدرن پینما هستیم و اکنون بسیاری از فیلم‌های مشهور دنیا از روی کمیک‌ها ساخته می‌شود.

حاجی تصریح کرد: در پینمای شهید حججی به صراحت بیان کرده‌ایم که حضور آمریکا در منطقه، حمایت از تروریسم است. یکی دیگر از اهداف، بیان موضوعیت مبارزه فرادینی با داعش است و نشان داده‌ایم هیچ سنخیتی با اسلام ندارد. همچنین با این اقدام می‌خواهیم در جبهه فرهنگی حالت تهاجمی به خودمان بگیریم و از حالت انفعال یا تدافعی در حوزه رسانه و هنر خارج شویم.

وی اظهار داشت: پینمای شهید حججی به ۳۰ زبان و لهجه ترجمه می‌شود و در حال حاضر زبان‌های عربی، آذری و انگلیسی آن آماده شده و ترجمه زبان عبری هم در دست تهیه است.

حاجی گفت: در این موضوع همچنین تلاش می‌کنیم غبار مظلومیت را از چهره سپاه پاسداران حذف کنیم.

در ادامه، قربانی طی سخنانی گفت: ابعاد زندگی شهید حججی برای جوانان ایرانی و اقصی نقاط جهان تبیین شود و استفاده از زبان رسانه و هنر، یکی از بهترین ابزارهاست.

رئیس دارالقرآن بسیج، شهید حججی را یکی از الگو‌های عینی و عملی قرآنی دانست و افزود: ان‌شاءالله بتوانیم رسالت شهدا در راستای سربلندی کشورمان و ندای مقاومت و ایثار را تبیین کنیم.

* شهید حججی‌ها دستپروده مکتب امام (ره) هستند

میثم نیلی هم در ادامه این مراسم با اشاره به دیدگاه امام خمینی درباره هنر گفت: ما دو هنر داریم، هنر دردمندانه و دغدغه‌مند و هنر بی دردی.

وی ادامه داد: شهید حججی‌ها دستپروده مکتب امام هستند. سازنده این جنس از هنرمندان، مکتب امامت و ولایت است و ایران اسلامی طی سال‌های اخیر، مقابله با تفکر براندازی امامت و ولایت را سرلوحه خود قرار داده است.
مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر قرار است اندیشه‌ای ماندگار شود، با کمک هنر است و هنر باید در خدمت آن معنایی باشد که ماندگاری آن مدنظر است.

به گفته نیلی، «پینما» یا داستان مصور پیوسته به هم، زبانی بین‌المللی است و امیدواریم همانطور که این اثر با موضوع شهید حججی خیلی خوب تولید شده است، خوب هم عرضه شود.

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد: شهید حججی، چهره‌ای جهانی و شناخته‌شده در میان ملل مسلمان و غیرمسلمان است، بنابراین روایت از او می‌تواند خواندنی و دیدنی باشد.

ما علاوه بر جنگ، باید بتوانیم آن سبک زندگی قرآنی و تربیتی را که منجر به ساخت حججی‌ها می‌شود، بیان کنیم و تفاوت جنگ ما با جنگ اومانیستی غربی را نشان دهیم.

وی در پایان سخنان گفت: اسلام دین انفعال نیست، گفتمان ما گفتمان فعالی است و قرار نیست به دشمن پشت کنیم. اما گاهی نگاه انفعال و علاقه‌مند به سازش روی کار می‌آید و جریانی ظاهرا ضدامپریالیستی، اما در باطن وابسته به آنهاست. در حالی که تفکراتی مانند سیدحسن نصرالله در خارج از ایران، نماینده نگاه واقعی جمهوری اسلامی است.

* مشکل جمهوری اسلامی با آمریکا هرگز حل نمی‌شود

در ادامه این مراسم، سردار نوعی اقدم، فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه طی سخنانی گفت: دو برادر پزشکم در شلمچه به شهادت رسیدند و گرفتگی صدایم از ترکشی است که به گلویم خورده است. امروز حدود ۷ سال است که به عنوان سفیر ملت قهرمان ایران در رکاب فرماندهان ولایت در سوریه افتخار حضور دارم.

وی افزود: اهالی رسانه زبان گویای مقاومت هستند و در صحنه مقاومت، می‌توانند رسالت زینبی را داشته باشند.

سردار نوعی اقدم به پیشینه پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آن زمان جهان دوقطبی بود، یعنی هر انقلابی که رخ می‌داد یا به جانب شرق متمایل می‌شد یا به جانب غرب، اما استراتژی انقلاب اسلامی، وابسته نبودن به شرق و غرب بود و به همین دلیل، به سومین قدرت جهان تبدیل شد. به همین دلیل مشکل ما با آمریکا هیچ زمان حل نخواهد شد و اگر زمانی دیدید که آمریکا از جریانی در داخل ایران حمایت می‌کند، آمریکا انقلابی نشده، بلکه آن جریان آمریکایی شده است.

این جانباز ۷۰ درصد ادامه داد: آمریکایی‌ها القاعده و طالبان را برای از بین بردن قدرت سوم جهانی سازماندهی کردند، اما به دلیل تجزیه کردنش، موفق نشدند، بنابراین در جریان داعش سعی کرد اشتباهات قبلی خود را جبران کند. یعنی گروهی را که تربیت و تجهیز کرده بود، تجزیه نکرد، ضمن اینکه به آن جغرافیا (عراق و شام) و مسئولیت (تشکیل دولت اسلامی) داد. ضمن اینکه تاکتیک فشار از بیرون و آسیب‌پذیری از درون (قیام مسلحانه داخلی) را اجرا کرد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) سوریه اظهار داشت: امام راحل برای محدود کردن اسرائیل در منطقه که تفکر «از نیل تا فرات» را پیگیری می‌کرد، حزب‌الله لبنان را حمایت کرد و حرکت اسرائیلی‌ها، کند، کانالیزه و متوقف شد.

نوعی اقدم گفت: آمریکایی‌ها پی بردند که عراق و سوریه ستون فقرات هلال مقاومت است و اگر در این دو نقطه پیروز می‌شدند، حزب‌الله لبنان خلع سلاح می‌شد و دشمن به مرز‌های ایران می‌رسید. ما برای دفاع از منافع ملی و امنیتی دورمان به سوریه رفتیم، چون ما طوری تربیت شده‌ایم که خودمان را برای انقلاب و امت فدا کنیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها به اروپایی‌ها هم خیانت کردند. اروپا از بازگشت عوامل داعش به اروپا وحشت داشت، برای همین برنامه ائتلاف علیه داعش را اجرا کردند، اما آمریکا هر وقت می‌خواست مواضع داعش را بمباران کند، قبلش خبر می‌داد تا داعشی‌ها تخلیه شوند و سنگر‌های خالی بمباران شود!

این فرمانده جبهه مقاومت گفت: آمریکا گفته بود حرکت از غیر مسیر جاده استراتژیک دمشق بغداد، غیر ممکن بود، اما با توکل توانستیم موفق شویم و شهید حججی در مرزی‌ترین پایگاه ما در آن منطقه به شهادت رسید. آنجا هم آمریکا سلاح‌های سنگین ما را بمباران هوایی کرد و همزمان داعش از زمین حمله کرد. مقاومت و خون حججی‌ها ما را به مرز عراق رساند و کمر صهیونیست‌ها را شکاند. در نبرد اراده‌ها تعیین‌کننده است نه آهن پاره‌ها!

وی گفت: تحقیق کردم و متوجه شدم ۲۰ اتفاق مشابه عاشورا در دفاع مقدس رخ داد، اما در نبرد با داعش، ۲۱ اتفاق مشابه عاشورا رخ داد و آن «سر بریدن» بود!
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi