شناسه خبر : 66904
یکشنبه 19 خرداد 1398 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لشکری که سخت‌ترین عملیات‌ها را در سوریه انجام می‌داد

«زینبیّون خیلی خوب میجنگند؛ خیلی خوب مجاهدت میکنند. سلام من را به پدرها و مادرها و خانواده‌هایشان برسانید». این جملات بخشی از سخنان مقام معظم رهبری خطاب به خانواده یکی از شهدای مدافع حرم در تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۵ بود.

«زینبیّون خیلی خوب میجنگند؛ خیلی خوب مجاهدت میکنند. سلام من را به پدرها و مادرها و خانواده‌هایشان برسانید». این جملات بخشی از سخنان مقام معظم رهبری خطاب به خانواده یکی از شهدای مدافع حرم در تاریخ ۱ آذر ۱۳۹۵ بود.

۸ سال پیش زمانی که خبر رسید تروریست‌های تکفیری در سوریه در حال جولان دادن و قتل عام شیعیان هستند، طلاب و جوانان پاکستانی بسیار زیادی برای دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه قصد رفتن به سوریه و جنگیدن با تروریست‌های تکفیری کردند که البته به علت حساسیت‌ها و تمرکز سرویس اطلاعاتی پاکستان بر روی شیعیان، این امکان برای آن‌ها به راحتی فراهم نبود.


در همین حال عده‌ای از جوانان پاکستانی که در ایران حضور داشتند و اتفاقاً بخش قابل توجهی از آنان را طلاب تشکیل می‌دادند، تصمیم گرفتند در زمستان سال ۹۲ اجتماعی را در تهران برپا کنند. سرانجام برگزاری این اجتماع، شکل‌گیری هسته اولیه و ۲۴ نفره «زینبیون» برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) بود.

چند هفته بعد در آغاز سال ۹۳، اولین گروه از رزمندگان زینبیون موفق شدند خود را به سوریه برسانند و با تروریست‌های تکفیری مبارزه کنند. پس از این اعزام، داوطلبان پاکستانی برای حضور در جبهه مقاومت به سرعت زیاد شدند. این درخواست‌ها آنقدر زیاد شد که استعداد تیپ زینبیون در مدت زمان کوتاهی به استعداد یک لشکر رسید و از آن پس همه این گروه را با عنوان لشکر زینبیون شناختند.

لشکر زینبیون در عملیات‌های آزادسازی و تثبیت مناطق «حلب»، «نبل و الزهرا»، «تدمر»، «حما» و حاشیه دمشق، حضور تاثیرگذاری داشتند و ده‌ها شهید را تقدیم کردند. حضور زینبیون در جبهه مقاومت، در ۴ قالب «رزمنده»، «روحانی»، «پزشک» و «بهیار» تعریف می‌شد.

امروز گلزار شهدای قم مدفن بسیاری از شهدای دو لشکر محبوب «زینبیون» پاکستان و «فاطمیون» افغانستان است. سخت‌گیری‌های دولت پاکستان طی سالیان گذشته در رابطه با شیعیان به خصوص مدافعان حرم پاکستانی آنقدر شدید بود که امکان بازتاب رسانه‌ای شهادت و تشییع شهدای زینبیون چندان میسر نبود.

رزمندگانی که شهرت اصلی خود را از مجاهدت‌ها و سلحشوری‌های مثال‌زدنی‌شان در میان رزمندگان جبهه مقاومت به دست آورده بودند. مشهور است که در بسیاری از اوقات، انجام سخت‌ترین قسمت‌های جنگ‌ها و عملیات‌ها بر عهده رزمندگان زینبیون پاکستان سپرده می‌شد.

اعتماد و اطمینان فرماندهان جبهه مقاومت به عملکرد لشکر زینبیون آنقدر بالا بود که نبرد پایانی و تعیین‌کننده با داعش در سوریه که منجر به نابودی این شجره خبیثه شد، به فرماندهی سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و با دلاوری و خط‌شکنی نیروهای زینبیون در منطقه البوکمال انجام شد.

ناگفته نماند که بهمن ماه سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا نام لشکرهای «زینبیون» و «فاطمیون» را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. لشکر زینبیون در واکنش به این تحریم‌ها در بیانیه‌ای خطاب به دولتمردان آمریکایی اعلام کرد: «حتما اخبار نحوه مبارزه و خوب جنگیدن لشکر زینبیون در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به گوش‌تان رسیده است. پس بدانید در قاموس فرهنگ مبارزاتی اسلام ترس و تهدید معنا ندارد و تصمیمات و نگاه‌های خباثت‌آمیز آمریکا و اذنابش باعث وحدت و انسجام جبهه اسلام خواهد شد و آمادگی سربازان فدایی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی را بیشتر خواهد نمود».

 

منبع: میزان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi