شناسه خبر : 66913
دوشنبه 27 خرداد 1398 , 12:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

مدیران ضعیف حوزه ایثارگری استعفا دهند

در جامعه این گونه وانمود شده که هر چه هست مال اینها (ایثارگران) است، در صورتی که این قشر مظلوم حتی از حقوق قانونی و شرعی خود به طور کامل بهره مند نیستند.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، شفافیت در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، یحیی کمالی پور نماینده ایثارگر مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با انتقاد از چندگانگی نگرش به حوزه ایثارگری و در خوف و رجا قرار دادن جامعه هدف از سوی مسئولان خاطر نشان کرد:

متاسفانه در کشور ما بسیاری از امور به دست فراموشی سپرده شده و نهایتا و عملا به حال خود رها شده است که در این میان ایثارگران از شرایط بسیار سخت تری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در جامعه این گونه وانمود شده که هر چه هست مال اینها (ایثارگران) است، در صورتی که این قشر مظلوم حتی از حقوق قانونی و شرعی خود به طور کامل بهره مند نیستند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: این تعارض را بایستی متولیان امر ایثارگران برطرف کنند. من شخصاً فکر می کنم متولیان این امر اگر توان مدیریت، کنترل و نظارت بر شرایط مورد نیاز ایثارگران را ندارند، به طور شفاف اعلام کنند که به این دلیل قادر به انجام کار نیستیم.

کمالی پور در ادامه با انتقاد از عدم به کارگیری جوانان در کشور متذکر شد: متاسفانه به دلیل تکیه برخی از مدیران فرتوت بر مسندهای حساس، از جمله بنیاد شهید، درسال گذشته علاوه بر بی توجهی به مقوله جوانگرایی، در اثر مدیریت نادرست، بسیاری از ایثارگران در اثر کمبودهای دارویی و نبود امکانات کافی پزشکی به دیار باقی شتافته و جان به جان آفرین تسلیم کردند و کسی فریاد آنها را نشنید.

وی ادامه داد: ما به عنوان نماینده مردم هر چه در مجلس فریاد زدیم و تلاش کردیم بازهم به نتیجه مطلوبی که می خواستیم دست نیافتیم. متاسفانه الان هم شرایط کلی جامعه ایثاگری با گذشته تفاوت چندانی ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس یادآور شد: برای یکبار که هم شده رئیس جمهور محترم به حرف های رئیس محترم بنیاد شهید گوش کند تا حداقل، کاری برای ایثارگران انجام شود و در جایی که خارج از توانایی آنها باشد، بیابند و بگویند ما نمی توانیم آن را انجام دهیم.

اینکه مردم و ایثارگران را در خوف و رجاء قرار دهند، با هیچ معیار و منطقی سازگاری ندارد و قابل توجیه و پذیرش نیست.

کمالی پور نماینده ایثارگر جیرفت در مجلس دهم اظهار داشت: دیگر دولت حتی وقعی به مصوبات مجلس نشان نمی دهد و نمونه بارز آن برگزاری دهها جلسه مشترک در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران با دولت در سال گذشته است که  فراکسیون ایثارگران کمیسیون های تخصصی مجلس و هیئت رئیسه برگزار کرد تا مشکل برطرف شود اما مشکل که حل نشد هیچ، مصوبه مجلس حتی به صورت نیم بند هم اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از چندگانگی در حوزه نگرش به جامعه هدف تاکید کرد:  وجود چندگانگی نگرش در خدمت رسانی به ایثارگران باعث سردرگمی در قشر ایثارگران شده است و به نظر من مهمترین اولویت فعلی، تبدیل این چندگانگی به یک نگرش واحد برای حل مشکلات آنها است؛ زیرا تا زمانی که اینگونه نگرش‌ها  وجود داشته باشد مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

نماینده دوره هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به نظر من مجموعه خدمات رسانی مرتبط با ایثارگران، مبتنی بر قانون خدمات رسانی به ایثارگران باید فقط در اختیار بنیاد شهید قرار بگیرد تا این نهاد مکلف به انجام آن باشد و  مطالبات آنها را به صورت یکجا و مساوی و متناسب با نیازها خدمات رسانی کند.

کمالی پور در پاسخ به سوال خبرنگار ما که  در حال حاضر بنیاد شهید به تعهدات قانونی خود به بهانه کمبود اعتبارات عمل نمی کند اظهار داشت:

بنیاد شهید باید به طور شفاف در مورد اعتبارات مالی مورد نیاز خود با مجلس برخورد و اعلام کند به این دلیل ما دیگر توان مدیریت در این حوزه های مورد فعالیت را نداریم  و نمی توانیم مدیریت کنیم و شرافتمندانه از پست و مقام خود استعفا دهند تا حداقل در مقابل مردم شرمنده نباشند. این که یک مسئول فقط به میز خودش چسبیده و بگوید نمی تواند کاری انجام دهد، این قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
شما گفتی اونام گفتن ای به روی چشم،،، راست میگیا ما پیر پادتالا اصلا نه کار بلدیم، نه حب ریاست داریم ونه پول دوستیم. ای به روی چشم همین فردا استعفا میدم.
مومن خدا تا طرفو عزارائیل قبض روح نکنه بعدم لقب شهید رو بهش ندن از پشت اون میز یه قدم اینورتر نمیره... داداش سرخوشیا ... علیه السلامیا ...
با سلام و وقت بخیر. من جانباز 25درصد هستم و دارای 26 ماه سابقه جبهه هستم و در اسفند سال 97 بازنشسته شدم. در تامین اجتماعی از جانبازان تحت عنوان 2 درصد ماده 89 کسورات بیمه درمان کسر می کنند مگر طبق قانون حمایت جامع از ایثارگران و ماده 37 قانون برنامه سوم و همچنین برنامه چهارم و... 100 درصد هزینه درمانی جانبازان و خانواده تحت تکفل آنان بر عهده دولت نیست؟ چرا تامین اجتماعی جانبازان را مضحکه خود کرده و تن به قانون نمی دهد. بنده در روز 22 اردیبهشت رفتم دیوان عدالت شکایت کنم دیدم ده ها نفر جانباز دیگر هم آمده اند شکایت کنند. چرا قانون گذاران به این وضع خاتمه نمی دهند؟ لطفا از قول جانبازان بازنشسته این موضوع را پیگیری نمایند. التماس دعا.
باسلام و تشکر از نماینده محترم مجلس

لطفا به این موضوع توجه داشته باشید که:

وقتی خود رئیس بنیاد بارها گفته به دلیل پیری و مریضی این مستولیت از عهده من خارج هست
پس به رئیس جمهور فشار بیارید که ایشان را عوض کند تا بلکه با تغییر مدیران ضعیف و فرسوده بنیاد کار ایثارگران بدرستی پیگیری شود
سلام. نمایندگان محترم مجلس چرا وقت ونزدیک انتخابات بیاد ایثارگران می افتید وفقط شعار کافی .محض اطلاع مجلسیها ودولتیهاالان فقیرترین قشر جامعه ایثارگران هستن واین سیاست مسئولین که ایثارگران راباحقوق وامکانات کم انهارادرفقر مطلق نگه دارندنمی دانم علتش چیست .حتی رهبر معظم انقلاب هم تذکری به دولتیها نمی دهدهمین نماینده محترم مجلس بجای حرف وشعارمی تواندرئیس جمهوررابه مجلس بکشد وبازخواست نماید اما هرگز وفقط برای جمع آوری رآی شعار می دهند عملشان درموردایثارگران صفربوده دراین ۴دوره نمایندگی مجلس.هیچ کدام به فکرایثارگران نیست
سلام عليكم:
جناب آقاي شهيدي لطفا بعداز غذا وقبل از خواب سه بار بخوانيد اين مطلب را
انشالله كه اثر خواهد گذاشت :البته اگر زحمت نيست احتياطا سر ميز هم بخوانيد شرافتمندانه از پست و مقام خود استعفا دهند تا حداقل در مقابل مردم شرمنده نباشند. این که یک مسئول فقط به میز خودش چسبیده و بگوید نمی تواند کاری انجام دهد، این قابل قبول و پذیرفتنی نیست.
شفافیت را رها کنید ، وقتی ساختار بنیاد غیر پاسخگوست !
لطفا بیایید و بنیاد را تبدیل به وزارتخانه کنید
باور کنید یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادت است
باور کنید با اصلاح ساختار بنیاد خیلی از اموز اصلاح میشه
اجراءنشدن ماده 38برای کل جانبازان یکی ازکم لطفی هاوبی تدبیری های مسوولین وکوتاهی نمایندگان مجلس بوده ومیباشد! هراقدامی میکنندبه بهانه کم بودبودجه یانبوداعتبارات!ماصادقانه وبدن اعتبارات وبودجه بارهاازجانمان گذشتیم وسینه هایمان راسپرکردیم .امادرست موقعی که ماهابشمانیازمندیم وبایددست مارامیگرفتیدکوتاهی کردیدومارابحال خودوامان خدارهاکردید.! حداقل انتظارماازشماوکمترین توقع ماازشمامسوولین ونمایندگان مجلس اجرای ماده 38درحق ماهاست وچندساله بلاتکلیف هستیم ودراین خصوص هیجکس جواب درستی به ماندادند!
باسلام آقایان اگر هنوز منبه مالی برای حقو ق رزمندگان. هنوزهم پیدانکردین بعدااز سی سال دیگرهم پیدا نمیکنید شمامشکل عینک دارین مگر حقوق دیکرکارمندان ازکشوردیکرامدن منبه اش پیداکردند هرسال یک بهانه میتراشین ققط بارزمندکان دفاع مقدس 12
واقعا باید استعفا بدهند و یک نفر ارزشی وانقلابی راس کار قرار گیرد وقوه قضا ئیه ورود پیدا کنند
ســـــــــــلام علیکم.
باعرض خسته نباشید بخدمت برادران عزیز زحمت کش فاش نیوزوجناب آقای کمالی پور عضو کمیسیون قضای مجلس .
برادر عزیز چندین سال است که ازاین حرفها وحتی تندترازاین درسالهای قبل مسئولین مربوطه چندین بارگفتن ازجمله برادرعزیزمان آقای مجتهدی چقدر درجلسات از مشکلات جانبازان و از مطالبات فرموده است کو گوش شنوا وعلا شهیدی هر روز بیغ گوش روحانی تشریف دارد چرا یاآوری نمی کند مسئول بزرگتر. از روحانی اینها بخواهند کار انجام دهند بخدا درعرض یک ماه تمام مشکلات جانبازان سراسر کشور را حل می کنند قدرتش را دولت دارد ولی عزیز من این کار نمی کنند چرا چون بعد ازحل مشکلات دولت این کارمند را می خواهد چکار بخاطر همین که تا ۳۰ سالشان بسر برسدتا قوم دیگر بیاد سرکار خلاصه ما همه گونه بدبخت بیچار شدیم بیشتر از این ازآنها انتظار نداشته باشید فقط دعا کنید این مدت کمی هم که از عمرمان باقی مانده است به اتمام برسدتابیشتر ازاین بازیچه آقایان نباشیم .
کاظـــــــــم شاه محمــــــــــــدی جانباز ۷۰٪ از شهرستان مــــــراغـه.
چقددلسوز داشتیم ونمی دونستیم فردایه نماینده دیگه میادحرف میزنه وقت عملم که یانبودین یاخوابتون برده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi