شناسه خبر : 66944
دوشنبه 20 خرداد 1398 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

براساس آمار:شناسایی ۶۹ هزار جانباز شیمیایی

 مدیرکل درمان و پیشگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران با تایید مشکلات درمانی ایثارگران، گفت: با وجود همه تلاش های که برای رفع مشکلات درمانی ایثارگران انجام می شود اما هنوز مسائل و مشکلات جدی برای آن ها وجود دارد که ما مشکلات درمانی این قشر را به خوبی درک و حس می کنیم.

امیر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا در پاسخ به این سوال که بسیاری از جانباران و ایثارگران از نحوه خدمات رسانی در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به بنیادشهید گلایه دارند، افزود: ما تایید می کنیم که مشکل وجود دارد چون علیرغم همه تلاش هایی که هیات دولت و بنیادشهید در بخش توسعه خدمات درمانی دارند اما در این زمینه مشکلاتی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما این مشکلات را حس می کنیم و وقتی بیمه این مشکلات را داشته باشد مراکز طرف قرارداد شامل بیمارستان ها هم با مشکل مواجه می شود اما به طور یقین بنیادشهید و امور ایثارگران تلاش می کند تا هر روز این مسائل و مشکلات ایثارگران کمتر شود.

کریمی ادامه داد: اکنون بنیادشهید سه بیمارستان ساسان، خاتم الانبیا و مصطفی خمینی و تعدادی مراکز طرف قرارداد با بنیادشهید را دارد که تمام خدمات درمانی را به خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان در این مراکز ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه همه خدمات در این مراکز درمانی به صورت رایگان است، گفت: اگر خدماتی که از سوی کادر درمانی و پرستاری به جامعه ایثارگری ارائه می شود با رفتار نامناسب باشد، بنیادشهید نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و برخورد قانونی می کند.

مدیرکل درمان و پیشگیری بنیاد شهید افزود: از آن جا که جامعه هدف بنیاد شهید آمار بالایی است و بیش از ۳ میلیون نفر هستند، به طور یقین همه ایثارگران و خانواده های شهدا نمی توانند تمام خدمات خودشان را از این بیمارستان ها دریافت کنند به همین منظور برخی خدمات خود را از مراکز درمانی و بیمارستانی که طرف قرارداد بنیادشهید نیست و متولی آن ها وزارت بهداشت است، دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: اگر در این مراکز خدمات به خوبی به ایثارگران ارائه نشود، چون این گونه بیمارستان ها در اختیار بنیادشهید نیست، اگر کسی شاکی باشد ما نمی توانیم برخورد کنیم. ممکن است کسی قصوری کند که قابل پیگیری باشد و بنیادشهید آن را پیگیری می کند، اما ما جوابگوی آن نیستیم.

کریمی درباره برخی خدمات درمانی خاص به جانبازان شیمیایی نیز گفت: برای جانبازان شیمیایی که مشکلات خاص دارند، تیم هایی از گروه های پزشکی از خارج کشور به تهران می آیند و اقدامات فوق تخصصی را در بیمارستان ساسان ارائه می دهند.

براساس آمار بنیادشهید، در حال حاضر ۶۹ هزار جانباز شیمیایی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های بنیادشهید برای ارائه خدمات به جانبازان شیمیایی تغییر نکرده است، افزود: به همین منظور بخاطر شرایط خاص این جانبازان، پروتکل های چشم و پوست با تایید وزارت بهداشت برای این افراد نوشته شده است اما هنوز ابلاغ نشده است.

مدیرکل درمان و پیشگیری بنیاد شهید گفت: براساس این پروتکل ها، همه پزشکان کشور در جریان مسائل و مشکلات جانبازان شیمیایی از نظر ریه، چشم و پوست قرار می گیرند و خدماتی که به این افراد ارائه می شود براساس این پروتکل است تا همه پزشکان بدانند که این جانباز پیش از این چه خدماتی را برای درمان خود دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه براساس این پروتکل، پزشکانی که این جانبازان را از نظر چشم، پوست و ریه معاینه می کنند، می دانند که خدمات درمانی که تاکنون یک جانباز شیمیایی دریافت کرده است، چه بوده است، اظهار داشت: همچنین پروتکل ریه جانبازان شیمیایی در شرف انجام است، هنوز تمام نشده است چون پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

کریمی ابراز امیدواری کرد: تلاش هایی که بنیادشهید برای جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا انجام می شود مورد رضایت این افراد قرار گیرد چرا که بنیادشهید همه تلاش خود را برای حل مشکلات جامعه هدف انجام می دهد.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi