شناسه خبر : 66955
دوشنبه 20 خرداد 1398 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده ایثارگر مجلس:

اشکال جدی در اجرای مصوبات ایثارگری!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ورود جدی تر مجلس در امر نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری را راه چاره حل مشکلات جامعه ایثارگری دانست.

فاش نیوز - عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ورود جدی تر مجلس در امر نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری را راه چاره حل مشکلات جامعه ایثارگری دانست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، تقی کبیری نماینده ایثارگر مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نابسامانی در امر نظارت و تصویب قوانین ایثارگری خاطرنشان کرد:

دولت در اجرای بخشی از مصوبات مجلس کوتاهی می کند و از جمله آن در حوزه مسائل مربوط به ایثارگران هست که علیرغم اینکه در حوزه های امتیازدهی مجلس کارهایی را برای آنها انجام داده اما متاسفانه هنوز در این حوزه دچار مشکلات فراوانی هستیم.

وی افزود: البته به نظر من مجلس باید در حوزه نظارت به صورت جدی تری ورود پیدا کند هر چند در مواردی هم ورود کرده و اگر قانونی نیاز به اصلاح داشته، نقایص آن را برطرف و اگر ضعف در نظارت بوده گزارش هایی را تهیه و به برخی از دستگاه های نظارتی مانند قوه قضائیه ارجاع داده است.

کبیری درخصوص بعد نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرای هر چه بهتر قوانین ایثارگری متذکر شد: نمایندگان مجلس هم از طریق فراکسیون ایثارگران مجلس و هم کمیسیون اجتماعی موضوعات مربوط به ایثارگران را دنبال می کنند و خوشبختانه در این حوزه نتایج خوبی تا کنون به دست آمده است اما اینکه باید به شکل جامع و کامل ورود شود متاسفانه این نقص را در مجلس داریم و در این خصوص امر نظارت مجلس ضعیف است.

عضو هیئت رئیسه کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقایسه با کشورهایی که جنگ هایی داشتند و برخی افراد آنها کشته یا مجروح شدند، خدمات رسانی به ایثارگران در کشور ما، بسیار ضعیف است در صورتی که آن کشورها، امتیازات ویژه ای برای سربازان خود قائل شده اند.

 نماینده ایثارگر مردم خوی در مجلس دهم یادآور شد: البته ایثارگران ما، در دوران هشت سال دفاع مقدس به خاطر یک تکلیف دینی و احساس دین به کشور به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند اگر چه طبیعتا دولت ها باید در این چهارچوب موضوع را برای خود در سرلوحه کارها قرار دهند که به نحو مطلوب خدمات رسانی کنند.

کبیری با اشاره به موضوع دارو و درمان جانبازان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: آنهایی که بر این باور هستند که همه امتیازات در کشور به ایثارگران اختصاص دارد، اگر فقط به مقوله درمان ایثارگران توجه کنند، متوجه خواهند شد که چه مشکلاتی در این حوزه اعم از درمان، تهیه دارو و ... وجود دارد.

نماینده مجلس دهم در پایان تصریح کرد: اگر دولت همین مشکلات ایثارگران را در حوزه دارو و درمان برطرف کند، کار بزرگی کرده است و شاید آنها توقع دیگری نداشته باشند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام جناب کبیری هیچ کارخوبی دولت و مجلس برای ایثارگران انجام نداده اند و دارو را همه آزادتهیه می کننداگر۲۰۰هزارپول دارم بدیدبعناوین مخطلف ۱۷۰تومانش قیچی میکنندوبعداز۸ماه ۳۰هزارش میریزن حساب یکی ازاعضای خانواده که باید دوروز دنبال آون مبلغ کم در بانک دی توصف وایسی تا بگیریش.بعنوان مثال من مهرپارسال برای بچه ی کوچیکم سی تی گرفتم۲۰۰دادم اکنون پس از۸ما۵۶هزارریختن حساب خانمم وچون خانم عابربانک دی ندارد باید منو خانمم چنی کرایه بدیم رفت آمد کنیم توصف وایسیم تا اون ۵۰تومان وبگیریم و بعلت دست ندادن وخانمم نیاد بریم دنبالش واگزارش کردیم به بانک دی ارزش رفت و آمد نداشت پول دارم ایطور به ایثارگرمیدهند پدرسرپرست خانواده زنده پول درمان از۲۰۰پنجاوشش هزار بریزن حساب مادر وچون همسرم بچه ریزومحصل داریم و وقت توصف ایستادن وعابرگرفتن ندارد او دویست تومان ما رفت کار بنیاد و بیمه دی چنین است ازوقتی آقای شهیدی آمده کارایی بنیادازبهزیستی وکمیته امداد خیلی پایین تر اومده و هرکی هرکی شده
فقط حرف ولی عمل نه چرا قانون تصویب میکنید برادر مردم به قانون شما اعتماد میکنن با سرنوشت وآینده ما بازی نکنید چند رنگ باز ی در آوردید درباره ی مقطع رزمندگان اخر بی عدالتی وتبعیض در حق رزمتدگان بعد سی سال شایسته لست اول بیان اکثرا بازنشسته کنید وتاریخ اجرا را تصویب استفساریه قرار دهید ودر حق هزاران رزمنده بی عدالتی کنید ایا این ظلم قابل بخشش است ما از حق قانونی خود خواهیم گذشت... عدالت عدالت عدالت
سلام.ماازنمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ومسوولین ارشدامورایثارگران استدعاداریم ماده 38رابرای همه اجرایی کنند. چندساله باحکم حالت اشتغال ازکارافتادگی درانتظاراجرای ماده 38هستیم وهمچنان بلاتکلیف!گناه ماچیست.لطفارسیدگی فرمایید ومارادررسیدن بحق مان حمایت کنید.انشاءالله.
سلام اسکال نیست برادر فقط سنگ میاندازن نمی زارن کار صورت بگیره ی مقطع بالاتر رزمندگان روشن وواضع بوده ماها سرگردانمان کردن وآخر اسفند ۹۷ باز نشسته وحالا این بی عدالتی درحق مانمودن تاریخ اجراش خرداد ۹۸ قرار دادن ما از حق قانونی خود نمی گذرزم وواگزارشان می کنیم به عدالت حق
سلام ، این موضوع پس از قبول قطعنامه شروع شده و همچنان ادامه دارد اما در دولتهای مختلف با گرایش سیاسی نیز موثر بوده است.
به نظر بنده بدترین شکل رعایت نکردن قوانین توسط بنیاد اینست که پرسنل بنیاد بسیار دلسرد و نسبت به ایثارگران احترام و منزلت لازم را قایل نیستند بنابراین با برخوردهای خارج از نزاکت و غیر قابل انتظار باعث بی احترامی و دل شکستن ایثارگران میشوند.
چرا پرسنل بنیاد نسبت به حفظ شان و منزلت ایثارگران بی تفاوت شدند و گاهی برخوردها و پاسحگویی تا مرحله بی ادبی پیش رفته است. آیا تکبر موجود در رفتار پرسنل بنیاد ناشی از ثروت زیاد ایشان است؟ آیا بی تفاوتی پرسنل بنیاد نسبت به ایثارگران ناشی از فقدان بازخواست مقامات بالاتر یا دستگاههای نظارتی است؟
علی ایحال همگان بخوبی میدانند خدمت رسانی به ایثارگران بشدت تبعیض آمیز و پاسخگویی با عدم نزاکت و ادب است.
مسئولان ارشد حکومت بدانند بی اعتناعی نسبت به مجاهدان فی سبیل الله عواقب وخیمی بدنبال دارد که مهمترین آنها غصب و خشم حق تعالی است زیرا خداوند متعال در قرآن کریم فرمود:
هنگامی ثروتمندان قریش برای پیامبر اکرم (ص) شرط گذاشتند که برای انجام مذاکره میبایست فقرا و پابرهنگان را از محیط دور کند بلافاصله آیه شریف نازل شد که تمام اعتبار و عظمت پیامبر اکرم (ص) از حرمت همین فقرا و پابرهنگان اطرافش است لذا چنانچه نسبت به ایشان بی اعتناعی نماید یا آنان را از خود طرد نماید از پیامبری خلع خواهد شد.
آیا مسئولان از قرآن و دستورات الهی پیروی نمی کنند؟ آیا قوانین فقط برای مجازات و جریمه مردم عادی تصویب شدند و مسئولان حکومت مصونیت قضایی دارند؟
چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت و وارد گام دوم انقلاب شدیم اما در خصوص موارد یاد شده فوق علیرغم تذکرات رهبر معظم انقلاب و پیگیری دلسوزان نظام با کمال تاسف هیچگونه اقدامی وجود ندارد که این معضل موجب شکاف بزرگی بین مردم و مسئولین شده است فلذا همچنان خداوند را شاکریم که ارتباط مستقیم و بدون کوچکترین شکاف و فاصله بین مردم و رهبر معظم انقلاب و ارگان های تحت نظر ایشان بطور بی نظیری برقرار است و تا اکنون موجبات حفظ نظام اسلامی بوده است.
سلام چرا اول اعلام کردید که ماده 51 ایثارگری شامل ایثارگرانی که از تاریخ 2/10/91 تا زمان بازنشستگی پرداخت فوق العاده ایثارگری ماده 51 بالامانع می باشد و بعد فرزندان شهید را که همانند جانبازان 50در صد می باشد از این مزایا حذف کرده اید
سلام وعرض ادب ،جناب کبیری به اصطلاح نماینده خانه ملت عزیز برادر کمی دیر شروع کردی دوستانت در خانه ملت که نان ونمک مردم را میخورند چندماهی ست که شروع کردن به تبلیغ برای دور بعدی مارتن مجلس حضرات خودازمابهترمیدانیدکه حنایتان دیگررنگی نداشته وبعداز3سال از شروع مجلس دهم جامعه هدف خصوصاً جانبازان بهتان نامه زدند جواب ندادیدتلفن زدن جواب ندادید دربعضی مواقع هم که پیش می آمددرحوزه انتخابیه اتان جانبازان موفق نشده به حضورتان شرفیاب شده واصلاًجانبازان را ندیده گذاشته ورفته به مجلس ودرصندلی های سبز بهارستان که بنظرمیرسدتختخوابست چراکه گاهاً کلیپ ویدوهای درفضای مجازی که بماندحتی درصداوسیماهم پخش شده که درحال چرت زدنیدحال ازخواب بیدارشده و سنگ جانبازان را به سینه زده ودایه مهربانترازمادرشده اید محال ست که مردم خصوصاً جانبازان گول شما نمایندگان بی کفایت را بخورند،خداوندبی نهایت قادروتوانا خودش جزایتان را بدهدچراکه انصافاً درحق جامعه هدف خصوصاً جانبازان درطول مدت تکیه زدنتان برکرسیهای سبزبهارستان جفا وظلم کردید،باتشکرازجناب ساقی عزیزوتمامی عزیزان زحمتکش واینکه بدون هیچ منتی وبدون سانسور درسایت وزین فاش نیوزگذاشته شاید شاید شاید چشمی دید اثرکردولی اثرهم نکنه ممنون ازشماعزیزان هستیم که رسالتتان را بنحواحسن انجام داده وعذرخواهم که هرازگاهی باعث اذیتتان شده به بزرگواریتان بنده را عفوبفرمائیدباتشکرمجروح دفاع مقدس
سلام؟ یک مسئول محترم شجاع و انقلابی و ولایی خط امام ره ؟در این
کشور ودر این مجلس شورای اسلامی نیست؟ واقعا بتواند با قدرت و دلیل و منطق به رئیس جمهور روحانی انتقادشدید کند و بگوئید؟
چرا رئیس بنیادشهید وامورایثارگران کشور آقای شهیدی را عوض نمی کنی آخه این خانوادها شهدا وجانبازان یک دفعه جان خود ایثار وجانفشانی کردن که البته در آن وقت جلو دشمن ایستادگی کردن؟
ولی دوبار بخاطر اینکه این دولت و این بنیادشهید؟
سئو مدیریت دارد و کار خود را. و وظیفه خود را انجام نمیدهد؟
و بخاطر پول و بوجه و بیمه دی؟ میخواهد این خانوادها شهدا وجانبازان؟ جان خود ایثار کنند؟
و دلیل دوبار جان دادن را باید به رئیس جمهور روحانی انتقادشدید
کرد و گفت که با این کوتاهی وبی توجهی وبی تفاوتی وعدم تکریم اعمال میگردد و جانبازان و پدر و مادران شهدا به دلیل ناتوانی مطلق
عدم اقدام بنیادشهید و بیمه دی و لغو قراداد نمود با
ایشان فقط بگوید که سند راهبردی خدمت رسانی به ایثارگران با آنهمه کب کبه ودب دبه که سال 95 تصویب شد چه شد!
سلام من جانبازحالت اشتقال بنیاد با پنجاه وشش سال وبیکارم ولی حقوق حالت اشتقال ازبنیاددریافت میکنم ایا من واامثال من بازنشتگی داریم ومعوقه های ما جانبازان حالت اشتقال پرداخت خواهد شد یا یکی میاد هپلی هپو میکند شما رابه خدا قسمتون به یادگاران جنگ هشت سال کمی رسیدگی بنمایید جای دور نمیرود
چرا اجرای مقطع تحصیلی ایثار گران را از زمان تصویب که در سال ۹۶ بوده است رااجرا نمی کنند؟ چرا حق رزمندگان را پایمال می کنند؟ آیا به روز قیامت اعتقاد ندارید من وخانواده ام سر پل صراط جلو گیر خواهیم بود
سلام وقتی در سایتها از بنیاد شکایت میشود و رزمنده شماره تماس میدهد خود شما پیگیر نمی شوید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi