شناسه خبر : 67030
سه شنبه 21 خرداد 1398 , 16:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آتش زدن عکس سران سعودی + تصاویر

تعدادی از جوانان فلسطینی در نوار غزه در اعتراض به طرح موسوم به «معامله قرن» تصاویر برخی سران عربی منطقه را آتش ‌زدند و از جمهوری اسلامی ایران اعلام حمایت کردند.



تعدادی از جوانان فلسطینی در نوار غزه برای اولین بار تصاویر سران کشورهای حامی «معامله قرن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را آتش زدند.

در این تجمع اعتراضی که در مرزهای نوار غزه با رژیم صهیونیستی و در راستای راهپیمایی های بازگشت برگزار شد، تصاویر «حمد بن عیسی» شاه بحرین، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی به عنوان «خیانتکاران» در کنار تصاویر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

جوانان فلسطینی علیه طرح دولت آمریکا برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به معامله قرن و کنفرانس بحرین شعار سرداده و حمایت خود را از ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چاپ لوگوی سپاه و قرار دادن آن در کنار موشک های مقاومت نشان دادند.

 




معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.


راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند.

 


 

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین تا کنون بیش از 300 فلسطینی در این راهپیمایی ‌ها به شهادت رسیده‌اند؛در بین شهدا ۵۹ کودک، ۱۰ زن و یک سالمند دیده می‌شود؛ همچنین در بین مجروحان ۳۵۶۵ کودک، ۱۱۶۳ زن و ۱۰۴ سالمند وجود دارند.

 

منبع: العالم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi