شناسه خبر : 67125
شنبه 25 خرداد 1398 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح کتابخانه و نمایشگاه دفاع مقدس درتهران

«مهدی رمضانی» مسئول کانون ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مبلغین سیره شهدا واقع در حرم مطهر شهدای گمنام «ولایت»، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به اهداف راه‌اندازی این کانون فرهنگی، اظهار داشت: جوانان زیادی در اطراف حرم مطهر شهدای گمنام «ولایت» ساکن هستند و با توجه به این‌که یادمان شهدایی به این وسعت در شرق تهران وجود ندارد، این کمبود را احساس می‌کردیم که جوانان باید به نحوی با فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا آشنا شوند.

وی افزود: در همین راستا، اجرای برنامه‌های میدانی نظیر بازسازی عملیات‌ها، مداحی‌هایی در زمینه شهدا و دفاع مقدس و همچنین راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس بخشی از اهداف تشکیل کانون ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مبلیغین سیره شهدا در حرم مطهر شهدای گمنام «ولایت» تهران است.

ضرورت سازماندهی فعالیت‌های ارزشی در فضای مجازی

رمضانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مبنی بر ضرورت اهمیت فعالیت ارزشی در فضای مجازی، گفت: امروز ما در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا در فضای مجازی غیرمنسجم هستیم؛ چون جوانان سازماندهی نشده‌اند و هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده است؛ لذا لازم است تا از ظرفیت جوانان در این زمینه استفاده کنیم و تا جای ممکن، این فضا را با عطر و بوی شهدا عطرآگین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به این‌که حدود ۳۰ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد؛ اما در زمینه خاطره‌گویی و روایت‌گری‌های این دوران، خلاقیت زیادی وجود نداشته است؛ لذا ما به دنبال یک تعداد نیروی جوان هستیم تا بتوانیم در زمینه ارائه فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، با خلاقیت و نوآوری بیشتری فعالیت کنیم.

برگزاری مراسم شب خاطره در هر ماه

این فعال فرهنگی حوزه دفاع مقدس ادامه داد: ان‌شاءالله قصد داریم تا از راوی‌ها و رزمنده‌های دوران دفاع مقدس سراسر تهران دعوت کنیم تا هرکدام یک شب در هفته به خاطره‌گویی برای زائران حرم مطهر شهدای گمنام «ولایت» بپردازند و هر ماه هم به امید خدا، یک مراسم شب خاطره برگزار کنیم.

اجرای تئاترهای میدانی و خیابانی برای زائران شهدا

وی با بیان این‌که در موضوع بازیگری، تئاتر و نمایش دفاع مقدس به دنبال جذب ظرفیت‌های ممکن هستیم، گفت: همزمان با ایامی که زائران حضور چشمگیرتری در حرم مطهر شهدا دارند، قصد داریم تا برای گروه‌های مختلف سنی، تئاترهای میدانی و خیابانی اجرا کنیم؛ همان‌گونه که پیش از این نیز برنامه «سنگرهای آسمانی» را در این مکان اجرا کردیم و با استقبال پرشور زائران مواجه شد.

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس

رمضانی تصریح کرد: قصد داریم یک نمایشگاه دائمی با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را در این حرم مطهر شهدا راه‌اندازی کنیم و از مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات شرق تهران دعوت کنیم تا از این نمایشگاه بازدید کنند؛ همچنین تلاش ما بر این است تا کلاس‌های آموزشی مبلغین سیره شهدا را برگزار کنیم تا اقشار مختلف مردم خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان در این کلاس‌ها شرکت کنند و بتوانند به‌عنوان یک مبلغ سیره شهدا، فعالیت فرهنگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه این برنامه‌هایی که برای کانون ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مبلیغین سیره شهدا درنظر گرفته شده، مستلزم این است که جوانان پای کار بیایند و در این زمینه‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم ان‌شاءالله از ابتدای تیرماه، فعالیت خود را آغاز کنیم.

این فعال فرهنگی حوزه دفاع مقدس با اشاره به نحوه همکاری مردم خصوصا جوانان با کانون ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مبلیغین سیره شهدا واقع در حرم مطهر شهدای گمنام «ولایت»، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت حضوری در کانون، واقع در بزرگراه شهید بابایی – جنب دانشگاه امام حسین (ع) - حرم مطهر شهدای گمنام «ولایت» از ساعت ۱۶، فرم همکاری را تکمیل کنند و یا این‌که با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۲۲۷۰۶۹ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

خاطرنشان می‌شود، محور‌های فعالیت کانون ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مبلغین سیره شهدا به شرح زیر است:

  • برنامه‌ریزی (برنامه‌ریزی در جهت خلاقیت و نوآوری در ارائه ارزش‌های دفاع مقدس و...)
  • رایانه (طراحی، تایپ، کلیپ‌سازی، فتوشاپ و...)
  • رسانه (خبرنگاری، نشریه، فضای مجازی، فیلم‌برداری و...)
  • روایت‌گری (راویان دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، آزادگان، خانواده‌های شهدا و...)
  • کتابخانه (کتابداری، برنامه‌ریزی کتاب‌خوانی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و...)
  • نمایش (کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، بازیگری، گریم و...)
  • مداحی و شعرخوانی (مداح، شاعر، سرودخوانی و...)
  • خادمین شهدا (خادمی، اجرای برنامه‌های جانبی دفاع مقدس و...)
  • نمایشگاه (طراحی نمایشگاه، برپایی نمایشگاه و...)
  • نقاشی و خطاطی (خطاط، نقاش، مربی نقاشی کودکان و...)
  • کلاس‌داری (مدرس دفاع مقدس، مدرس فرهنگی، مدرس تربیتی، مدرس تاریخ و وقایع انقلاب اسلامی)

به گزارش دفاع‌پرس، پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۸۰ در جنب دانشگاه امام حسین (ع) خاکسپاری شدند که با احداث یادمان، این محل به عنوان زیارت‌گاه مردم شرق تهران و یک قرارگاه فرهنگی شناخته شد و چند سال بعد نیز پیکرهای مطهر ۲ تن از شهدای گمنام خاکسپاری شده در این یادمان به نام‌های شهید «علی جنگروی» (برادر سردار شهید «جعفر جنگروی» جانشین فرمانده لشکر سیّدالشهداء (ع) در دوران دفاع مقدس) و «مجتبی کریمی» از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شدند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi