شناسه خبر : 67133
شنبه 25 خرداد 1398 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲ روز پس از حمله موشکی توسط انصارالله

انهدام فرودگاه بین‌المللی عربستان با حمله پهپادی

انقلابیون با حمله مجدد به فرودگاه «ابها» و وارد آوردن خسارات سنگین به این فرودگاه بین‌المللی عربستان، باعث تعطیلی این فرودگاه شدند. این مسئله باعث شده تا ریاض برای مقابله با حملات پی‌در‌پی و موفق انصارالله به دنبال خرید سامانه «گنبد آهنین» و جایگزینی آن با سیستم «پاتریوت» آمریکا باشد!

بامداد چهار شنبه هفته گذشته انصارالله یمن با شلیک یک فروند موشک کروز به سمت فرودگاه ابها در استان عسیر در جنوب عربستان برج مراقبت این فرودگاه را منهدم کرد. صبح جمعه نیز این جنبش دومین ضربه محکم خود را در همین فرودگاه به متجاوزان وارد کرد. ارتش یمن، با به کارگیری چند پهپاد قاصف کی 2، فرودگاه ابها را بار دیگر بمباران کرد. به گزارش فارس، یک منبع در نیروی پهپادی ارتش یمن با اعلام این خبر، گفته: «در پی این عملیات، که بامداد جمعه صورت گرفت، تمامی پروازهای این فرودگاه، متوقف شد.» رسانه‌های سعودی نیز با تأیید این خبر ادعا کردند که پدافند ارتش این کشور، ۵ فروند از این پهپادهای مهاجم را سرنگون کرده است.
این حمله، چهارمین حمله یمن به فرودگاه‌های سعودی پس از اعلام راهبرد حمله به فرودگاه‌هاست که روز شنبه (۱۸ خردادماه جاری) از سوی ارتش یمن مطرح شد. برج مراقبت فرودگاه ابها نیز بامداد چهارشنبه توسط یک فروند موشک کروز ارتش یمن، هدف قرار گرفته بود. از سوی دیگر روزنامه الشرق الاوسط نزدیک به عربستان برای اولین بار تصاویری از فرودگاه أبها این کشور منتشر کرد که هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.
در همین حال پایگاه خبری «الخلیج اونلاین» در واکنش به حمله موشکی انصارالله به فرودگاه ابها که روز   چهارشنبه صورت گرفت، گزارش داد که سامانه موشکی- دفاعی پاتریوت آمریکا که در عربستان مستقر شده است، نتوانسته این موشک‌ها را منهدم کند. این پایگاه با طرح این پرسش که فایده سامانه پاتریوت در عربستان چیست، اعلام کرد که این سامانه چندین بار است که نتوانسته موشک‌های شلیک شده از سوی یمن را رهگیری و منهدم کند و این موشک‌ها، مراکز و مواضع حساس را در عربستان هدف قرار داده است. بنا بر این گزارش، اخیرا با توجه به همگرایی‌هایی که بین رژیم صهیونیستی و سعودی مشاهده شده است، زمزمه‌هایی درباره احتمال خرید سامانه دفاعی «گنبد آهنین» از سوی ریاض از تل‌آویو به گوش می‌رسد. برخی از «منابع ویژه» به این پایگاه خبری گفتند که «ریاض طی ماه‌های آتی، دست به تجربه میدانی خواهد زد تا از میزان موفقیت یا شکست گنبد آهنین در رهگیری موشک‌هایی» که وارد خاک سعودی می‌شود، اطمینان پیدا کند.
بر باد دادن اجلاس‌های مکه
روزنامه القدس العربی چاپ لندن هم در گزارشی با ‌اشاره به پاسخ موشکی ارتش یمن به حملات چند ساله‌ ائتلاف سعودی و اماراتی علیه این کشور، نوشته که این حمله تمام نقشه‌های سران سعودی را بر باد داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi