شناسه خبر : 67163
یکشنبه 26 خرداد 1398 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تصویری از نمایشگاه کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه‌ام»

هنر مقاومت در برابر انگلیس

نمایشگاه کاریکاتورهایی درباره «انگلیس» با عنوان «آسوده باش، من ملکه‌ام» در گالری عالی حوزه هنری برپا شده است. در این نمایشگاه، 40 کارتون و کاریکاتور از هنرمندان ایرانی با مضمون سیاست‌های انگلیس به نمایش درآمده است. نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» تا پنجم تیر در محل حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه برپاست.

گفتنی است، اخیرا ضیافت بزرگی در سفارت انگلیس به مناسبت سالگرد تولد ۹۳ سالگی ملکه برگزار می‌گردد و بالغ بر هزار نفر برای این مراسم دعوت شده‌اند! نکته جالب اینکه وزیر دفاع دولت انگلیس مدتی قبل اعلام کرد اگر ترامپ با ایران وارد جنگ شود، به‌طور قطع انگلیس نیز در این جنگ مشارکت خواهد داشت! در مسابقات تکواندوی جهانی در ماه گذشته، سفارت انگلیس با ندادن ویزا به قهرمانان طلایی کشورمان، شرایط گرفتن طلا را برای تکواندوکاران خودش مهیا کرد.

مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» نیز اثری درباره بی‌بی‌سی، رسانه ملکه انگلیس را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است. وی درباره اثرش نوشته است: «طرحی درباره بی‌بی‌سی، رسانه‌ای که به نظرم در جنگ‌ نرم، مهم‌ترین سلاح دولت انگلیس به شمار می‌آید! بخش فارسی رادیو «بی‌بی‌سی» در سال ۱۹۴۰ تاسیس شد و به بازوی تبلیغاتی وزارت امور خارجه انگلیس علیه ایران تبدیل شد. بی‌بی‌سی بخشی از توطئه جهانی انگلیس و روسیه بود که از شمال و جنوب علیه ایران حمله کرده بودند و کشورمان را به بهانه درهم شکستن سلطه آلمان به ‌اشغال خود درآوردند. بی‌بی‌سی در اوایل دهه ۵۰ میلادی و در زمان ملی شدن صنعت نفت به رهبری «محمد مصدق» و «آیت‌الله کاشانی» نخست وزیر پیشین ایران نیز همین نقش توطئه‌آمیز را ایفا نمود.

با ملی‌شدن صنعت نفت ایران نیز از طریق بی‌بی‌سی اقدامات لازم برای انجام کودتا علیه دولت مصدق و سقوط او فراهم شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس رادیو بی‌بی‌سی با انتشار خبرهایی منفی سعی داشت تا این گونه وانمود سازد که رزمندگان اسلام توانایی مقابله با بعثی‌های عراقی را ندارند و قصد داشت تا با سیاه‌نمایی در عزم ایرانیان خدشه وارد سازد.

بی‌بی‌سی امروز همچنان در صدد است تا تصویری مخدوش از ایران را به تصویر بکشد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi