شناسه خبر : 67198
یکشنبه 26 خرداد 1398 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوان‌ترین آزاده دفاع مقدس به شهدا پیوست

جانباز ۷۰ درصد «قنبرعلی بهارستانی» جوان‌ترین رزمنده‌ای که اسیر دشمن شد، برادر دو شهید و فرزند آزاده به برادران شهیدش پیوست.

فاش نیوز - جانباز 70درصد«قنبرعلی بهارستانی» جوان‌ترین رزمنده‌ای که اسیر دشمن شد، برادر دو شهید و فرزند آزاده به برادران شهیدش پیوست.

جانباز قنبرعلی بهارستانی در 18 اردیبهشت 1348 در آبادان متولد شد. تا 11 سالگی در آنجا سکونت داشت با آغاز جنگ تحمیلی، خانواده این جانباز سرافراز تصمیم به مهاجرت می‌کنند و در شهر داران از توابع استان اصفهان ساکن می‌شود.

پس از دو هفته سکونت در داران، قنبرعلی بهارستانی و پدرش به آبادان بر می‌گردند و در تاریخ 26 مهر 1359 به اسارت دشمن در می‌آیند و حدود 4 سال در اردوگاه‌های موصل بودند.

سال 63 قنبرعلی و پدرش آزاد شدند و به داران برگشتند که با خبر شدند دو برادر بزرگتر قنبرعلی به نام‌های کرمعلی و حسنعلی شهید شده‌اند. بعد از برگشت به داران در دو مقطع اول و دوم راهنمایی مشغول به تحصیل شد.


وی سپس در دوره‌های آموزش نظامی شرکت کرد و دوره امدادگر رزمی را آموخت، بعد از آن به جبهه عازم شد و 18 تیرماه 1365 از ناحیه ی پا، شکم، قفسه صدری و سر مجروح به شدت مجروح شد و او را به عقب برگرداندند.

بهارستانی در یکی از مصاحبه‌هایش در تعریف جنگ گفته بود: «جنگ تحمیلی هر چند خیلی سخت بود و خسارات جانی و مالی فراوانی به همراه داشت ولی برای همه مردم دانشگاه بزرگی است».

http://defapress.ir/files/fa/news/1398/3/26/738142_103.jpg

کتاب «بزرگمرد کوچک» خاطرات «قنبرعلی بهارستانی»، اسیر آزاد شده ایرانی است که در روزهای اول جنگ تحمیلی، در حالی که نوجوانی یازده ساله بود به همراه پدرش به اسارت نیروهای عراقی‌ها در آمدند.

پیکر این جانباز شهید فردا در شهر داران و با حضور مردم و مسئولان شهر و استان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi