شناسه خبر : 67204
دوشنبه 27 خرداد 1398 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با تأسی از شهدا در جهت رضایت الهی گام برداریم

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (یکشنبه 26 خرداد) در محل این بنیاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی در جامعه اسلامی اظهار داشت: خدمت در جامعه اسلامی امر مقدسی است که باید قدر آن را دانست و به عنوان یک فرصت از آن برای تسریع حرکت رو به جلو و تعالی آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جابجایی و تغییر در حوزه مدیریتی سبب رشد، ارتقاء و پیشرفت و نوآوری در مجموعه‌های ذیربط می‌شود، گفت: باید قدر موقعیت‌ها و توفیقاتی که خداوند به ما عنایت کرده را بدانیم و برای خدمت رسانی به مردم تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

سردار کارگر ادامه داد: مدیر جامعه اسلامی باید تکلیف خود را براساس راهبردهای تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام و کمال انجام دهد و نتیجه کار را به خدا واگذار کند؛ قطعا کسی که در مسیر نورانی ولایت گام برمی‌دارد نصرت الهی به مدد وی آمده و سرانجام به اهداف عالیه دست پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند روزی‌رسان است و رزق افراد را تعیین کرده، گفت: ما باید در طول زندگی و مسئولیت برای تحقق اهداف و خط مشی‌ها بکوشیم و دغدغه کار و رسیدن به اهداف را داشته باشیم که اگر اینگونه باشیم رزق‌مان تعیین شده و مشکلاتمان مرتفع می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت سوره یوسف و رهنمودهای اخلاقی و مدیریتی این سوره در قرآن کریم اظهار داشت: از مهم‌ترین آموزه‌های این سوره این است که انسان باید به خدای متعال توجه کامل داشته باشد و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشود و در راهش تا آخرین نفس مقاومت و پایداری داشته باشد.

وی در این رابطه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را نمونه‌های بارز استقامت و پایداری در راه خدا عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند تا آخرین نفس در برابر زیاده خواهی‌های بلوک غرب و شرق ایستادگی کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره به خداوند متعال توجه کامل داشته و در سختی‌ها و دشواری‌ها سکان انقلاب اسلامی را با توکل به خدا هدایت می‌کنند.

سردار کارگر در ادامه صبر در برابر حوادث را از دیگر آموزه‌های سوره یوسف عنوان کرد و افزود: انسان با ایمان در برابر سختی‌ها و شدائد صبر و با تدبیر و تلاش از دایره سختی‌ها عبور می‌کند و به مقصد می‌رسد.

وی در ادامه پاکدامنی و ترجیح تقوا بر رفاه را از دیگر آموزه‌های سوره یوسف عنوان کرد و گفت: پاکدامنی و ساده زیستی و توجه به افراد و ضعفا از سیره اهل بیت (ع) بوده و رهبران انقلاب اسلامی نیز بر همین اساس پیش رفته‌اند و ما نیز باید به عنوان نیروهای انقلابی از این رویه و اخلاق انقلابی و انسانی پیروی کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مدارا با مخالفان فکری را از دیگر آموزه‌های اخلاقی حضرت یوسف برشمرد و گفت: ممکن است عده‌ای نظرشان با ما یکی نباشد و الویت‌هایشان با ما متفاوت باشد؛ لذا ما نباید با این افراد به سرعت مخالفت کنیم، باید به آن‌ها مجال داده و کمک شود تا راه را از بی‌راهه تشخیص دهند.

وی با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با امام خامنه‌ای افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند آمریکا قابل اعتماد و مذاکره نیست و بدین ترتیب پاسخ کسی که تکبر می‌کند را دادند و فرمودند ما مذاکره تحت فشار و زور را قبول نخواهیم کرد.

سردار کارگر برخورد صحیح با زیر دستان را از دیگر ویژگی‌های انسان‌های صالح و متعهد دانست و عنوان کرد: نیروهای ما، افراد تحت مدیریت و سربازان ما حکم فرزندان‌مان را دارند و باید همانگونه که با فرزندان خود برخورد می‌کنیم با آنان نیز برخورد داشته باشیم.

وی اخلاص را از دیگر آموزه‌های قرآن کریم عنوان کرد و گفت: همه ما باید خود را برای خدا خالص کنیم؛ چراکه اخلاص شاه کلید همه قفل‌های زندگی است و فردی که فکر و عمل خود را به اخلاص مزین کند، بی‌تردید مورد عنایت الهی قرار می گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهید حججی را نمونه بارز انسان مخلص و سرباز ولایت عنوان کرد و افزود: ما نیز باید با تأسی از شهدا از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود در جهت رضایت الهی و خط مشی‌های انقلابی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، عنوان کرد: شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن همگی به گردن ما حق دارند و امنیت و آرامش امروز را مدیون این عزیزان هستیم و باید برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره این عزیزان تلاش کنیم.

سردار کارگر دلسوزی و علاقمندی به هدایت انسان‌ها را از دیگر ویژگی‌های مدیریت در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: شهید بروجردی اعدامی‌های کوموله را که قرار بود حکم اعدامشان اجرا شود، مورد توجه قرار می‌دادند و این افراد را به توبه و بازگشت و بهره گیری از رحمت الهی امیدوار می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه مدیر جامعه اسلامی باید از تهمت و غیبت مبرا باشد، گفت: نباید اجازه دهیم صفات مذموم و ناصواب در ما ایجاد شود. رفتار ما باید به گونه‌ای باشد که هر کس ما را دید به یاد خدا بیفتد و از گناه پرهیز کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه قدرت طراحی و ابتکار را از دیگر ویژگی‌های مدیریتی سفارش شده در مبانی دینی عنوان کرد و گفت: ما باید متناسب با تحولات روز سیستم سازی کنیم و با ابتکار و خلاقیت و کمترین هزینه خود را به اهداف سازمانی و فراسازمانی برسانیم.

وی تبیین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را از مصادیق ابتکار و نوآوری در سطح راهبردی عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بیانگر این است که جامعه اسلامی همواره رو به جلو و در حال تکامل است.

سردار کارگر با بیان اینکه اصول انقلابی ثابت هستند؛ اما روش‌ها و شیوه‌های رسیدن به آن متغیر هستند، گفت: باید با ابتکار تلاش و نوآوری در راستای رسیدن به اهداف تلاش کنیم و از تمامی ابزار تبلیغاتی به ویژه فضای مجازی که به اعتقاد بنده یک فضای فرصت ساز است به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
ما می توانیم قشنگ حرف بزنیم و حقوق میلیونی بگیریم لطفا به دوستان خود در ساتا بگید حد اقل حقوق را به جانبازان معسر فاقد شغل پرداخت و بیمه بازنشستگی کنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi