شناسه خبر : 67205
دوشنبه 27 خرداد 1398 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده سنگر اصلی در جبهه فرهنگی است

غلامعلی افروز روان‌شناس و استاد دانشگاه در برنامه «خورشید خانه‌ات باش» که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در دهه 40 و 50 کسانی که به مقابله با آمریکا می‌پرداختند پشتیبان شوروی بودند. این در حالی است که انقلاب اسلامی با شوروی و آمریکا مخالف بود. بعد از پیروزی انقلاب، رشته اسلام شناسی در دنیا ایجاد شد تا بدانند ماهیت انقلاب چیست. انقلاب اسلامی چهار جبهه اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را ایجاد کرد. در عرصه نظامی به رغم اینکه همه دنیا با عراقی‌ها بودند، اما رزمندگان با دست خالی پیروز شدند و یک دکترین جدید در عرصه نظامی ایجاد کردند.

افروز با اشاره به بعد سیاسی انقلاب اسلامی، گفت: در بعد سیاسی هنوز مشکل داریم باید یاد بگیریم که استقلال و ایستادگی‌مان را دست کم نگیریم. از نظر اقتصادی از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز تحریم هستیم و مشکلاتی داریم که با بهینه مصرف کردن می‌توانیم آن را حل کنیم.

این استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: بعدی که بیش از همه باید مورد توجه قرار گیرد، بعد فرهنگی است. سنگر اصلی جبهه فرهنگی، خانواده است. خانواده انتقال دهنده ارزش‌ها به جامعه است. خانواده مثل باغ است. مادرها باغبان و پدرها سنگربان این باغ هستند.

وی با بیان این که در اسلام توجه به خانواده بسیار سفارش شده است، عنوان کرد: دشمنان از خانواده هراس دارند. آنها نقشه‌های زیادی برای فروپاشی بنیان خانواده در ایران کشیده‌اند که با هوشیاری نباید اجازه اجرای آن را بدهیم. اگر در جبهه فرهنگی موفق شویم، دشمن در هیچ حوزه‌ای نمی‌تواند بر ما مسلط شود.

افروز اظهار کرد: برخی از کشورهای خارجی قانون تک فرزندی دارند. امروز برخی از آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که این قانون اشتباه است و آن را حفظ یا کم‌رنگ کرده‌اند. ما در این زمینه به خوبی کار نکرده‌ایم که چرا باید هر خانواده چند فرزند داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به آمار طلاق در کشور، گفت: در 18 ماه گذشته، هر چهار ازدواج یکی از آن‌ها به جدایی ختم می‌شود. در مناطق 1 و سه تهران، در پنج ازدواج تنها یکی از آن‌ها موفقیت آمیز است. 2 ازدواج به جدایی، یک ازدواج به درگیری و یک ازدواج هم به بی‌تفاوتی کشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: رسالت هر خانواده تربیت فرزند برای آینده کشور است. مادر و پدر در خانه با اخلاق صحیح نه با نصیحت باید کودکان‌شان را تربیت کنند. برخی روان‌شناسان خانواده را به استقلال فرزندان تشویق می‌کنند و اعتقادات غربی دارند در حالی که در خانواده باید حقوق عاطفی حاکم باشد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi