شناسه خبر : 67215
دوشنبه 27 خرداد 1398 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۵۰هزار موشک حزب‌الله زبان دراز نتانیاهو را کوتاه کرد


یک تحلیلگر ارشد منطقه‌ای می‌گوید: وضعیت منطقه به شکل دردناکی خلاف میل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای‌الیوم در تحلیلی نوشت: چرا نتانیاهو این روزها سکوت کرده و زبانش را قورت داده، در حالی که او پرچمدار تهدید و نابودی ایران بود؟ آیا از ترس موشک‌هایی است که از شمال، جنوب و شرق به جانبش سرازیر می‌شود؟ سرنوشت گنبدهای آهنین چه شد؟ اسطوره پاتریوت چگونه به دلیل موشک‌های کروز یمنی که از کوه‌های صعده شلیک شد، در هم شکست؟
سکوت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نشانه وضعیت دشواری است که این رژیم در آن به سر می‌برد و اهمیت و نقش منطقه‌ای آن را به‌عنوان حامی برخی کشورهای عربی کاهش داده است؛ همان‌طور که رعب و وحشت این رژیم را منعکس می‌کند، چون می‌داند یکی از اهداف اصلی مورد انتظار در هر گونه پاسخ تلافی‌جویانه نظامی ایران یا متحدانش نظیر حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی است.
عطوان با اشاره به اینکه نتانیاهو خوب می‌داند که حمله موشکی یمن به عمق خاک سعودی و اصابت آن به (برج مراقبت) فرودگاه بین‌المللی أبها پیامی بسیار مهم داشت، افزود: این پیام می‌گوید فرودگاه تل‌آویو در جنگ آتی هدف قرار خواهد گرفت چه با موشک‌های حزب‌الله از شمال سرزمین اشغالی، چه با موشک‌های فلسطین از جنوب سرزمین‌های اشغالی، موضوعی که شوک روانی را ایجاد خواهد کرد که از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در هفتاد سال پیش در نوع خود بی‌سابقه است.
نتانیاهو که در حال حاضر سرپرستی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی را هم عهده‌دار است این روزها جرات ندارد دهانش را باز کرده و شروع به تهدیدهایی کند که در آن مهارت داشت، چون پاسخ‌های تلافی‌جویانه‌ای را که در انتظارش است، می‌شناسد.
یکصد و پنجاه هزار موشک در عمق ارتفاعات سر به فلک کشیده لبنان به سمت اسرائیل نشانه رفته است. علاوه بر اینکه اسرائیل می‌داند گنبدهای آهنینی که آمریکا بیش از ده میلیارد دلار برای ارتقای آن هزینه کرده است هرگز از آن و شهرک‌نشینانش حفاظت نمی‌کند. آن هم در برابر خطر موشکی‌هایی که در برخورد به اهدافشان دقیق‌تر شده و حامل کلاهک‌های انفجاری هستند که وزن برخی از آنها به پانصد کیلوگرم می‌رسد. یعنی قدرت ویرانگری بسیار بالایی دارد و یکی از آن‌ها کافی است تا تل‌آویو را در تاریکی محض فرو ببرد.
این روزنامه افزود: از زمان جنگ 2006 که شکست ارتش اسرائیل از لبنان در تاریخ ثبت شد و تانک مرکاوا افتخار صنایع نظامی رژیم صهیونیستی تحقیر شد، نتانیاهو یک گلوله هم به سمت جنوب لبنان شلیک نکرده چون می‌داند چه خطراتی در انتظارش است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi