شناسه خبر : 67229
دوشنبه 27 خرداد 1398 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تک تیراندازی با ۷۰۰ شلیک موفق!

شهید عبدالرسول زرین در جنگ‌های نامنظم به عنوان تک تیرانداز، نقش حساس و ظریف خود را بازی کرد و با ۷۰۰ شلیک موفق، صیاد خمینی لقب گرفت.

شهید عبدالرسول زرین(گردان تک نفره) تک تیرانداز کهگیلویه و بویراحمدی در دوران دفاع مقدس با ۷۰۰ شلیک موفق، «صیاد خمینی» نام گرفت.

شهرام مؤمن‌نسب از فعالان حوزه رسانه در پست ایسنتاگرامی از مظلومیت این شهید نوشت:گاهی از تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها دلمان میگیرد، ولی تبعیض در معرفی مفاخر و شهدایمان دردی است که باورمان می‌شود نافمان را با قیچی مظلومیت و محرومیت و ناسپاسی بریده‌اند.

اگر شهید زرین،لر و کهگیلویه‌ای نبود یا متعلق به قومیت و استان دیگری بود از شجاعت و رشادت این اسطوره بی‌نظیر برای تمام ملت‌ها و نسل‌های آینده داستان‌ها می‌سرودند، فیلم‌ها می‌ساختند، همایش‌ها برگزار می‌کردند و خیابان‌ها نام می‌نهادند... نمیدانم دلمان برای زندگانمان بسوزد یا درگذشتگانمان... شهید کهگیلویه‌ای اسطوره‌ای گمنام.

شهید «عبدالرسول زرین» تک تیرانداز کهگیلویه و بویراحمدی در دوران دفاع مقدس با ۷۰۰ شلیک موفق، «صیاد خمینی» نام گرفت.

شهید عبدالرسول زرین یکی از شهدای کهگیلویه و بویراحمد است که سال ۱۳۲۰ در یکی از روستاهای توابع استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. در چهار سالگی پدر و در ۶ سالگی مادرش را از دست داد و پس از مرگ آن دو سرپرستی‌اش را دایی‌ او بر عهده گرفت.

در زمان جنگ تحمیلی عبدالرسول زرین که افتخار عضویت در سپاه اصفهان را داشت به غرب کشور اعزام شد و مردانه و هوشیارانه به سرکوب ضد انقلاب پرداخت. بعد از آن به جبهه جنوب شتافت و در کنار سردار شهید «حاج حسین خرازی» و سردار «رحیم صفوی» به نبرد پرداخت.

وی در جبهه‌ها نقش منحصر به فردی ایفا کرد و در جنگ‌های نامنظم و دیگر عملیات‌ها به عنوان تک تیرانداز، نقش حساس و ظریف خود را بازی کرد و با ۷۰۰ شلیک موفق، صیاد خمینی لقب گرفت.

شهید حاج حسین خرازی، زرین را به خوبی می‌شناخت و درباره‌اش حرف‌های زیادی زده است‌. رابطه این دو رابطه پدر و فرزندی بوده و بارها همدوش با یکدیگر صحنه‌های پر خطر و نفس گیر را در کردستان و جنوب به چشم دیده‌اند. زرین بارها زخمی شده بود و۶۰ درصد از کار افتادگی داشت. خرازی معافیت او را از رزم صادر کرده بود اما نشستن برای این رزمنده دلاور معنایی نداشت.  این تک‌تیرانداز ایرانی در منطقه بُستان و در هنگام هدف گیری،  لاله گوشش مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما زرین جان سالم به در برد .

شهید خرازی درباره زرین گفته است:« او قبل از شروع جنگ تحمیلی در کردستان و در گروه ضربت خیلی خوب خود را نشان داد. دیواندره شاهد دلاوری‌های اوست.» گروه ضربت به فرماندهی حسین خرازی به هر وحشتکده‌ای سرک می‌کشید و بارها با هنر این پلنگ کوهستان یعنی زرین، دشمن بیشترین آسیب‌ها را متحمل شد.

download

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi