شناسه خبر : 67245
سه شنبه 28 خرداد 1398 , 13:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با موضوع صدور دفترچه بیمه، بیمه تکمیلی و افزایش مستمری رزمندگان

سوال ملی مجلس درباره ایثارگران اعلام وصول شد

بر اساس اطلاعات واصله قرار است وزارت دفاع با ارسال پیامک و اطلاع رسانی نسبت به صدور دفترچه بیمه و ارائه بیمه تکمیلی به رزمندگان معسر و ایثارگران اقدام کند...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خواستار حضور وزیر دفاع برای پاسخگویی به نمایندگان ملت درباره عدم ارائه خدمات حمایتی به ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با اشاره به اعلام وصول سوال ملی خود از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات واصله قرار است وزارت دفاع با ارسال پیامک و اطلاع رسانی نسبت به صدور دفترچه بیمه و ارائه بیمه تکمیلی به رزمندگان معسر و ایثارگران اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین در این چارچوب قرار است در هفته جاری مستمری رزمندگان و جانبازان معسر افزایش یابد که بر این اساس وزارت دفاع قول مساعدت به ایثارگران را داده است اما هنوز اقدامات عملی خاصی مشاهده نشده است.

نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در توضیح سوال خود که از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به عنوان سوال ملی اعلام وصول شده است توضیح داد: بر اساس سوالی که از وزیر دفاع در رابطه با طرح رزمندگان معسر داشتم، هیئت رئیسه مجلس سوال را به عنوان ملی اعلام وصول کرد.

وی اضافه کرد: سوال من از وزیر این است که در خصوص حقوق و معیشت ایثارگران، رزمندگان و بسیجیان و معسرین، وضعیت بیمه و سایر مسائل پاسخ دهد.

نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس جدول کاری مجلس، این سوال در نوبت قرار خواهد گرفت تا در فرصت باقیمانده به عمر مجلس در صحن علنی مطرح شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه متذکر شد: در خصوص وضعیت نابسامان دارو و درمان ایثارگران، با وجود مصوبات مجلس در واگذاری این امر به بنیاد شهید، متاسفانه طی ماه های اخیر شاهد نابسامانی های فراوانی در این بخش بوده ایم، به طوری که  بسیاری از جانبازان عزیز در پاره ای از موارد حتی مجبور به پرداخت پول سوخت آمبولانس و سایر خدمات پزشکی از جیب خود شده اند و این در صورتی است که بیناد شهید و بیمه دی در پرداخت ها آنها را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که اخیرا با مسئولان بنیاد شهید برگزار شد، دو تن از معاونان بنیاد در محل فراکسیون حضور یافتند، اما در مقابل سوالات متعدد نمایندگان حرفی برای گفتن نداشتند.

وی ادامه داد: با اصرار نمایندگان ایثارگر مجلس، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد در جلسه فراکسیون ایثارگران حضور یافت و علت نابسامانی در امر خدمات رسانی به ایثارگران را عدم اختصاص بودجه لازم از سوی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر دولت بودجه لازم را در اختیار ما قرار دهد و همانند سال های گذشته اعتبارات مورد نیاز را تخصیص بدهد مطمئنا جوابگوی ایثارگران خواهیم بود ولی الان به هر کدام از دستگاه ها این اعتبارات داده شده است و این نمی تواند پاسخگوی مطالبات ایثارگران باشد.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقاضای خود برای دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای انعکاس نارضایتی رزمندگان معسر یادآور شد: اگر دفتر آقای نوبخت وقت مناسبی را برای دیدار به ایشان به ما اعلام کند، این آمادگی وجود دارد که با دلایل و مستندات در مورد بودجه و اعتبارات مورد نیاز رزمندگان معسر و ایثارگران با ایشان به گفت و گو بپردازیم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
رحمت بر کسی که به تو شیر داد و لعنت خدا و مقربانش بر کسانی که زندگی ما جانبازان را مایه عبرت نسل جوان امروز و فردا قرار دادند و دارند ریشه ایثار و دفاع از اسلام و وطن را می سوزانند
سلام.لطفاازوزیرمحترم ومسوولین امورایثارگری سوال بفرمایید چراماده 38رابرای ماجانبازان انقلاب وحالت اشتغال بگیربنیادشهید باحکم نیروی های مسلح اجراءنمیکنند؟!
با سلام
سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان 4سال پیش تصویب شد
ولی تا کنون فقط یک جلسه داشته که مصوبات ان هم هنوز اجرا نشده است ؟!
در حالیکه عوارض راهها 400برابر نسبت به 4 سال پیش اضافه شده
هزنه اب و برق 100برابر اضافه شده و اگر یک روز دیرتر داده شود می ایند و اصلا رحم نمی کنند و اب را قطع می کنند !
چرا حقوق شهروندی رعایت نمی شود ؟
سلام،چرا در باره اجرای مقطع تحصیلی بالا تر ایثار گران از سال ۹۶ در مجلس صحبتی نمی شود؟ چرا دولت را مکلف به اجرا نمی کنید؟
سلام و درود بر خادمان حقیقی رزمندگان مظلوم و فراموش شده . لطفا پسگیری کنید چرا وزارت آموزش و پرورش برای رزمندگانی که مدرک فوق لیسانس دارند قانون یک مقطع تحصیلی را اجرا نمیکند؟ قانون مگر عام نیست؟
اجرای قانون ی مقطع بالاتر رزمندگان از سال۹۸ ظلم بی عدالتی درحق این عزیزان است وحق الناس برگردن مسئولین چرا قانونی که بیش از یک سال هم اجرا شده بود لغو کردن با تصویب استفساریه اجرای ان را فروردین ۹۸ قرار دادن این بی عدالتی هرگز بخشیده نخواهد شدباید رزمندگان بازنشسته مورد ظلم وتبعیض قرار گرفتن واسفند ۹۷ بازنشسته شدن باز گردانده شون
چرا تو مجلس بعد از3دهه هنوزبرای کسرساعات کارجانبازان شاغل زیر25درصداقدامی نشده؟؟؟؟؟؟؟چرا ماده 51برای جانبازان شاغل زیر25درصداعمال نکردین؟؟؟؟؟شما تو مجلس فقط حرف میزنید ولی عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعاجای تاسف داره.فاش نیوز عزیزلطفا پیگیری
سلام بر شما که زحمت می کشید بنیاد اجرا نمیکند مثال یک مقطع تحصیلی بالا تر رزمندگان بودجه نمی خواهد اجرا را نظارت کنید
فراکسیون ایثارگران با 80عضو اگر بخواهد، می تواند در یک روز همه مشکلات را حل کند
ولی در بین نمایندگان فقط چند نفر فعال هستند
اقای سردار جاسمی از همه زحمات شما متشکریم
آقای دکتر نوروزی از زحمات شما متشکریم
آقای دکتر عثمانی از زحمات شما متشکریم
اجرتان با خدا
اجرای قانون ی مقطع بالاتر رزمندگان از سال ۹۸ ظلمی آشکار در حق رزمندگان میباشد وبای از سال ۱۳۹۶ اعمال شود
سلام ما رزمندگان از اول جنگگ از درس مدرسه گذشتزم خط به خط سنگر به سنگر از عرب تا جنوب شب روز با ارتش صدام منافقطن تا اخر جنگ جنگیدیم با ید عدسی ترکش میخوردیم تا دولت بها توجه میکرد اگردر ده شصت انقدر کار زیاد بود هرکس دیپلم میگرفت رفت سر کار ولی ما درس فدای جبهها کردیم اسم ما معلوم نیست چه گدشتن جنگ ما کردیم ولی فراموش شدیم ممنون از اقاز جاسمی ودکتر مصری کهپیگر ر مندگانن
سلام
سلام خداوند حق مارزمندگانی که ۵۰ماه خدمت جبهه داشتیم وتابه اکنون هیچ ریالی دریافت نکردیم ازمسئولین ظالم ودزد ورشوه ت خورمملکت اسلامی بگیره تاکی مابایدچشم انتظاراین کمک معیشت لعنتی باشیم فقط شمارودست خدامیدیم خداحق ماروازتان میگیره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi