شناسه خبر : 67272
سه شنبه 28 خرداد 1398 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران یک سال پس از بدعهدی آمریکا حق دارد از برجام خارج شود


کارشناسان خارجی متعدد، در موضوع کاهش تعهدات برجامی در مقابل بدعهدی‌های غرب، حق را به جانب ایران می‌دانند.
به گزارش ایلنا، پیتر وستمکات سفیر سابق انگلستان در آمریکا، گفت: یک‌سال از خروج ترامپ از برجام گذشته است. بعد از خروج از برجام ترامپ سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ایران اعمال کرد. این در حالی است که ایران کاملاً به برجام متعهد بود. پس در واقع طبیعی است که ایران در واکنش به این تصمیمات، تعهدات برجامی خود را کاهش دهد. بنابراین، این تصمیم یک تصمیم قابل پذیرش است.
جان تیرمن مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا نیز گفت: اروپا در مقابل آمریکا و برای اجرای تعهداتش ضعیف است، البته اروپا همواره ضعیف بوده و توسط قدرت‌های قوی‌تر هدایت و رهبری می‌شود. بنابراین نباید توقع اتفاق ویژه‌ای از سوی اروپا را داشت.
دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی هم گفت: اتحادیه اروپا نمی‌تواند به سادگی با تحریم‌های آمریکا مخالفت کند، اما اعتقاد دارم که بیشتر کشورها با تحریم‌ها موافق نیستند. برجام یک توافق خوب و خروج آمریکا از آن یک اشتباه بزرگ بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi