شناسه خبر : 67294
سه شنبه 28 خرداد 1398 , 12:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای کامل قوانین کمیسیون ماده ۱۶ در بنیاد شهید

محمود پاکدل در یکصد و هفتاد و سومین نشست شورای مشاوران وزرا که در ساختمان جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد با اشاره به نزدیکی هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: ایثارگران زیادی در قوه قضاییه مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای حل مشکلات ایثارگران است، ازاین‌رو اگر کارگروهی در دبیرخانه شورای مشاوران وزرا، برای حل مشکلات ایثارگران در قوه قضاییه تشکیل شود بسیار مؤثر خواهد بود.
وی با اشاره به وحدت رویه در قوه قضاییه و تطابق عملکرد این دستگاه با قوانین اظهار داشت: رأی هر قاضی در هر حکمی نهایی است، ولی اگر مسئولان مربوطه در بنیاد احساس می‌کنند قوانین در خصوص ایثارگران نیاز به اصلاح دارد بهتر است پیشنهاد‌های خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.
پاکدل افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌ها نسبت به اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران مسئولیت دارند در غیر این صورت قوه قضاییه به آن‌ها رسیدگی می‌کند؛ در تمامی کشورها، پس از تنظیم قانون، زمان اجرایی و بار مالی آن مشخص می‌شود، اگر انتظار داریم قوانین به‌صورت کامل اجرایی شود باید بودجه و بار مالی آن نیز در نظر گرفته شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد با تأکید بر اجرای کامل قوانین مربوط به کمیسیون ماده ۱۶ توسط بنیاد گفت: تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای قوانین مربوط به ایثارگران هستند تا شکایتی به دیوان عدالت اداری صورت نگیرد، بنیاد نیز حسب وظیفه در کمیسیون ماده ۱۶ به شکایات رسیدگی می‌کند، ولی همه باید تلاش کنیم تا این شکایات کمتر شود که در این راستا از تشکیل شعبه‌ای در قوه قضاییه برای اجرای احکام ماده ۱۶ تقدیر می‌کنیم.
در ادامه این نشست حسین داوودی مشاور امور ایثارگران در قوه قضاییه با ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی برای ایثارگران در این سازمان گفت: قوه قضاییه ۱۴ هزار و ۱۵۴ ایثارگر دارد که از این تعداد ۲۲۷ نفر شهید، ۳۲۷ نفر آزاده، ۲ هزار و ۷۶۱ نفر جانباز و ۵ هزار و ۵۷۲ نفر رزمنده هستند و بقیه را خانواده‌های شهدا و جانبازان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: پیگیری‌های بحث بیمه تکمیلی، اجرای ماده ۵۱، صدور و ابلاغ بازنشستگی، گزارش عملکرد حوزه‌های سازمانی و دستگاه‌ها، شناساندن ظرفیت دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران قوه قضاییه در کل کشور، مناسب‌سازی محیط‌های دستگاه قضایی برای ایثارگران، استخدام و مجوز‌ها برای ایثارگران، پیگیری احکام کمیسیون ماده ۱۶ و. از جمله اقدامات دفتر مشاور امور ایثارگران در قوه قضاییه است.
در این نشست چگونگی ارزشیابی عملکرد مشاوران وزرا در جلسات شورا و کارگروه‌ها نیز بررسی شد.

کاروان ویژه حج تمتع جانبازان اواخر تیرماه عازم سفر حج می‌شوند
کاروان ویژه جانبازان با حضور ۲۶ جانباز ۷۰ درصد به همراه همسران آن‌ها اواخر تیرماه سال جاری از تهران عازم مدینه خواهد شد.
نشست بررسی اعزام کاروان ویژه حج تمتع جانبازان این هفته با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مستجاد حسینی مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در محل این سازمان برگزار شد.
در این نشست برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور کسب رضایت جانبازان کاروان ویژه با همکاری و مساعدت سازمان حج و زیارت انجام شد؛ انجام اقدامات لازم پیرامون برگزاری شایسته فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغات محیطی، رسانه‌ای، امور امنیتی، پزشک و پزشکیار، اورژانس و مراقبت‌های ایمنی بهداشتی ویژه جانبازان، دوره‌های آموزشی ویژه همراهان و سایر شرکت‌کنندگان، امور پشتیبانی، ترابری و تمهید مقدمات اسکان مناسب، پذیرایی و تغذیه متناسب با ویژگی‌های جانبازان معزز و هتل محل اقامت در مکه مکرمه و مدینه منوره بررسی شد.
کاروان ویژه جانبازان با حضور ۲۶ جانباز ۷۰ درصد به همراه همسران آن‌ها اواخر تیرماه سال جاری از تهران عازم مدینه خواهد شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
فاش نیوزمحترم برادربزرگوارجناب دکترساقی مدیرمحترم فاش نیوزکه همدردوهمرزم ماهابوده و هستید.. ماجانبازان انقلاب ودفاع ازاین کشور ومیهن وحالت اشتغال بگیر بنیاد هستیم که بایدگفت درخصوص ماده 38هیجکس به فکرمانیست!سن مابالای پنجاه سال شده و درسرازیری هستیم باکلی دردو مشکلات روحی وووووو همچنان ازماده 38محروم وبلاتکلیف میباشیم بشماگفتیم چراکه ازجنس ماهاوجانبازهستید به دیگران نمیگیم چون جزحرف چیزی ندارند!
سلام بنیا د قانونی که برای یک رزمنده با یک کاغذ حل میشود مشکل دارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi