شناسه خبر : 67307
چهارشنبه 29 خرداد 1398 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲ کمیسیون مجلس مأمور رسیدگی به تخلف بنیاد شدند

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از ماموریت دو کمیسیون اصل ۹۰ و اجتماعی مجلس برای رسیدگی به تخلفات بنیاد شهید امور ایثارگران در به کارگیری بازنشستگان خبر داد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از ماموریت دو کمیسیون اصل ۹۰ و اجتماعی مجلس برای رسیدگی به تخلفات بنیاد شهید  امور ایثارگران در به کارگیری بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده ایثارگر مردم نجف آباد ،تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرز شدن تخلف بنیاد شهید  و بانک دی در به کارگیری نیروهای بازنشسته یادآور شد:در این راستا در بانک دی و صندوق کوثر شاهد به کارگیری نیروهای بازنشسته به عنوان مشاور و دور زدن قانون هستیم،چرا که قانون اجازه به کارگیی مشاور را نمی دهد،اما آنها اقدام به به کارگیری تمام وقت نیروهای بازنشسته تحت عنوان مشاورکرده اند.

وی ادامه داد:برخی از این افراد عضو هیئت مدیره بانک دی و کوثر هستند  از حقوق بالایی نیز برخوردارند که با احتساب بنیاد شهید در مجموع زیر 50 نفر نیروی بازنشسته در این نهاد به کارگیری شده است.

عضو کمیسیون شوراها  امور داخلی مجلس شورای اسلامی که خود فرزند شهید است ادامه داد:در این چارچوب قرارشد؛اسامی نیروهای بازنشسته به کارگیری شده در بنیاد شهید به کمیسیون اصل 90و کمیسیون اجتماعی داده شود تا یک به یک ورود کرده و با متخلفان برخورد کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد:برخی از افراد بازنشسته دارای پست و مقام بالایی در بنیاد شهید هستند و می توان از چند مدیر کل و معاون نیر نام برد که در صورت ضرورت نام آنها اعلام خواهد شد.

ابوترابی در ادامه توضیحات سخنان خود تاکید کرد:قرار شد کمیسیون اجتماعی و اصل نود مجلس، این افراد را به مجلس احضار و پس از استماع توضیحات آنها، در این خصوص گزارشی تهیه و به هیئت رئیسه ارائه دهد.

نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطرنشان کرد:این دو کمیسیون مامور تهیه گزارش نهایی  و ارائه آن به آقای مصری نایب رئیس دوم مجلس شدند.

نماینده مردم نجف آباد،تیران و کرون ادامه داد:بنیاد شهید  وبانک دی مجو به کارگیری نیروهای بازنشسته را ندارد و در مورد مجوزهای معدودی، منوط بر اخذ آن از مقام معظم رهبری است،اما فکر نمی کنم بنیاد این مجوز را داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت:الحمدالله خبرهایی که به ما می رسد،حاکی از این است که بنیاد شهید،اقدام به برگزاری مراسم تودیع و بازنشسته کردن آبرومندانه افراد مورد نظر در روزهای گذشته کرده است  و این روند،روند خوبی است.

ابوترابی درپایان تاکید کرد:طی هفته آینده اسامی نیروهای بازنشسته به کارگیری شده در بنیاد  و بانک دی را به مجلس ارائه خواهد داد تا دو کمیسیون اصل 90 و اجتماعی اقدامات قانونی خود را لحاظ کنند  و این روند رسیدگی ممکن است تا چند ماه به طول بکشد.

گفتنی است ابوترابی برای نخستین با موضوع قانون از سوی بنیاد شهید  و امور ایثارگران در به کارگیری بازنشستگان را طی تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مطرح کرد و اظهارداشت:ما لیستی در اختیار داریم که نشان می دهد 27 نفر از افراد بازنشسته در بنیاد مجددا در سمت های بالا در حال فعالیت هستند.

نمابنده جوان مجلس دهم در تذکر خود تاکید کرد:طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان،این افراد باید از سمت های خود کناره گیری کنند و اگر این رویه که برخلاف قانون است ادامه یابد،گزارش خود را به قوه قضائیه ارجاع خواهیم داد.

کد خبرنگار: 26
اینستاگرام
سر کبک لنگ رو اول باید برید تا دیگر هم نوع فروشی نکند . در این دو دوره بیشترین تورم بیشترین اختلاس بیشتر بی مهری به ایثارگران شد . فقط باید سر کبک لنگ رو ببرید .
چقدر و تا چه زمانی قرار است برای دزدی و غارت امورال ایثارگران، به فاسدان و رانت خوار ها، فرصت بدهید ؟
ایا می دانید رزمنده وطن با سالها حضور در جبهه هنوز هیچ حقوق ندارد و انهایی که خیلی خوش شانس بوده اند فقط 600هزار تومان دریافت می کنند !
ما در کشور ثروت زیادی داریم ولی مدیریت های نا کارآمد اجازه نمی دهد ، ثروت به صورت عادلانه توزیع شود .
ضمنا ان 30هزار صفحه گزارش تخلف ، هیات تحقیق هم معلوم نیست چرا بایگانی شده ؟
و اگر قرار بود بایگانی شود چرا با این هزینه اجرا شده ؟
با تشکر از آقای ابوترابی عزیز در جریان باشید که در موسسه توانبخشی ایثار یکی از سازمانهای اقتصادی بنیاد هم همین شرایط حاکم است و افراد بازنشسته درحال جولان هستند
همش شعار ،،همش حرف،،،همش تهدید،،،اقایان نماینده شما پیگیری کنید و با شجاعت و جدیت از حقوق قانونی جانبازان دفاع کنید،موفق میشوید،،،کمتر حرف بزنید بیشتر عمل کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi