شناسه خبر : 67308
چهارشنبه 29 خرداد 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلایه شدید نماینده مجلس از بی تفاوتی دولت به مشکلات ایثارگران

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی از عدم اختصاص اعتبارات مالی کافی به مقوله دارو و درمان ایثارگران و بی توجهی دولت به جامعه هدف به شدت انتقاد کرد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی از عدم اختصاص اعتبارات مالی کافی به مقوله دارو و درمان ایثارگران و بی توجهی دولت به جامعه هدف به شدت انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی مجلس، بی تفاوتی دولت در رفع مشکلات ایثارگران را مورد نکوهش قرار داد و اظهار داشت یکی از معضلاتی که در حال حاضر در جامعه ایثارگری وجود دارد بحث بیمه و درمان جانبازان، ایثارگران و پدر و مادران و خانواده شهداست که متاسفانه دچار مشکلات و نابسامانی هایی در ماه های اخیر شده است.

وی گفت: اگر دولت به مسائل و مشکلات جامعه هدف بی توجهی و رسیدگی نکند، مسلما" مشکلات آنها در آینده چند برابر خواهد شد و این در شان نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر ایثار و فداکاری است، نیست.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که خود فرزند شهید است، در ادامه سخنان خود متذکر شد: به طور مثال اگر جانبازی زخم بستر دارد و جانباز دیگری که تنگی نفس دارد و والدین شهیدی که دچار بیماری شده و نیاز به دارو و درمان دارند، مشکلاتشان مورد رسیدگی قرار نگیرد، پیامی برای دیگران خواهد بود مبنی بر اینکه، دولت جامعه هدف را فراموش کرده است.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم، با انتقاد از پاسکاری بیمه تکمیلی ایثارگران خاطرنشان کرد: برخی می گویند که بیمه مشکل دارد، در حالی که ما به عنوان نماینده مردم مطلع هستیم که در بحث بیمه و مطالباتی که بیمه از دولت دارد، دولت نباید تعهدات خود را نسبت به داروخانه و یا پزشک در مقابل جامعه هدف نادیده بگیرد و به کسانی که روزی جان و جوانی خود را فدای اسلام و کشور کردند تا دیگران در آسایش زندگی کنند، بی تفاوت باشد!

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت موظف به ارائه خدمات به ایثارگران است، اما اولویت اصلی و کنونی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است که به نظر می رسد در این موضوع دولت کوتاهی کرده است.

 محمودی با اشاره به مصوبات ایثارگری مجلس در حوزه ایثارگری یادآور شد: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور باید دستورات مقتضی را برای رفع مشکلات ایثارگران صادر کند و در موضوع دارو و درمان دولت صد در صد اعتبارات مالی مناسبی تخصیص دهد.

نماینده مجلس دهم متذکر شد: متاسفانه در دولت آقای روحانی به ایثارگران بها داده نشد و آن طور که باید و شاید حق این عزیزان ادا نشده است و رئیس جمهور باید پاسخگوی این موضوع باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه تمهیداتی که دولت در قبال عزیزان ایثارگر دارد، هیچ کدام اجرا نشده است و شرایط آنها روز به روز بدتر می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: شاید مسائلی مانند اشتغال فرزندان ایثارگران، مسکن و... موضوعات مهمی در  جامعه ایثارگری باشد، اما مهم ترین موضوع در شرایط کنونی بحث درمان است که موضوع شوخی برداری برای جانبازی که جان خود را وسط گذاشته است و اکنون نیاز به دارو و درمان دارد، نیست بنابراین دولت موظف است اعتبارات صد درصدی به آن اختصاص دهد و همانند سایر نهادهای حمایتی به طور کامل اعتبارات مالی را به آن اختصاص دهد..

کد خبرنگار: 26
اینستاگرام
خانم‌محمودی لطفا نگید. چه امکاناتی احمدی نژاد به رزمندگان دوران دفاع مقدس داد فقط به کسانی که رابطه و پارتی داشتند امکانات داد نه رزمندگان واقعی و خط مقدم و دیده بان و بسیم چی و ... لطف کنید زورت میرسه قانونی وصع کنید مدارک تقلبی را حمع کنند نصف بودجه بنیاد و دولت و.... اصافه میاد.
این در شان نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر ایثار و فداکاری است، نیست که بعد از 8 ماه و هزینه دارو درمان بنده بخاطر ایست قلبی 6 میلیون هزینه کنم ولی 6/5 میلیون ان ندهند . هر روز که مشکل خانواده ما زیادتر شود مسئولین بنیاد و بیمه دی و بالاتر مسئولین کشور در پیشگاه خداوند متعال پاسخگوی دقیق و بدون توجیه خواهند بود .
ای کاش افرادی که دست اندر کار بیمه درمان ایثارگران هستند خود و خانواده هایشان جای خانواده های ما می گذاشتند . ای کاش زمانی که می خواهند تصمیمی برای ایثارگران بگیرند خود و فرزندان و خانواده خود را در نظر می گرفتند . بالاخره گذر پوست در دباغ خانه می رسد . بالاخره در دنیای دیگر پاسخگو خواهند بود در برابر این همه مشکلاتی که برای ایثارگران بوجود آورده اند .
خانم محمودی خواهر من سازو کار را بیاورید وسط این دولت با نصیحت گفتمان به قانون عمل نمی کند از اهرم ها استفاده بکنید بله حق با شماست اولویت دارو ودرمان جانبازان است ولی ما رزمندگان هم عمرمان تمام شد 30سال انتظار کافی نیست کی به قوانین رزمندگان رسیدگی می کنید هر قانونی تصویب کردید دولت پشت گوش انداخته اضلا اعتنا نمی کند کی یک گروه تشکیل می دهید پیگیر قوانین رزمندگان باشند وهم بادولت ساخت پاخت نکنند و ایشکاش این حرفها این دل سوزها برای انتخابات نباشد ما از شما انتظار عمل داریم و الاَ از این حرف های قشنگ و فریبنده زیاد شنیدیم خدایابه حق علی کسانیکه برای رضای خدا وبندگان خدا کاری می کنند سرافرازشان کن
بنام خدا
خانم محترم نماینده مجلس مگر شما با رای ما به مجلس نرفته اید پس چرا اینقدر باهم تعارف تیکه پاره میکنید والله به پیر به پیامبر این حق ما جانبازان نیست مگر ما فقط مشکل دارو درمان داریم وقتی اینجوری سخن میگوئید یعنی تمام مسائل ما حل است فقط درمان مشکل دارد خیر خانم نماینده شما در برابر خدا واعتماد ملت مسئولید شما میتوانید از تمام اهرمهای فشار استفاده کنید حق قانون شما است حق وحقوق ما را از دولت بگیرید . اگر عمل نکنید به خدا شمارا واگزار خواهیم کرد . اللهم اشهد انی بلغت . خداوندا گواه باش که بنده گفتم .
با تشکر جانباز 50 درصد حالت اشتغال بنیاد
باسلام خسته نباشیدخواستم خدمت خانم نماینده عرض کنم که
شمابخدا قسم ماجانبازان دستمان کوتاه است بخصوص شهرستانها بعداز رحلت امام رحمت اله علیه یه کاری کردن هیچکس نمتواند به بنیاد تهران جهت حل مشکل مراجعه نمائید ولی شمابعنوان نماینده مردم تومجلس تشریف دارید شما بخون پاک پدرشهیدت قسم هرکه تیر ترکش داری بریزبه سراین دولتیها بلکه از خواب بیدارشوداز دوره دومش هم چیزی نمانده
برای کسی کارانجام نداه است از چیزی هم نترسیدهیچکارنمیتوانند بکنند تنها امیدی که جزُخدا داریم شما
نماینده هامیباشدبرای ما جواب نمیدهند حتی درشهرستان
امیدوارخداوند معتال ازشما یاری فرماید .ومن الله توفیق.
جانباز۷۰٪ازمــــــــــراغــــه.
سلام. خدایاقسمت میدهم اول این آقای شریعتمداری رابکش دوم آقای نوبخت را خدا این دورا حذف ازروی زمین سوم روحانی و چهارم خودت می دانید کیو می گم اینها همه بی خاصیت برای نظام اسلامی هستن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi