شناسه خبر : 67322
چهارشنبه 29 خرداد 1398 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طراحان ترورهای منافقین ساواک و آمریکا بودند

سومین نشست تاریخ شفاهی ترور با محوریت شورش مسلحانه منافقین در 30 خرداد سال 60 با حضور جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یوسف فروتن اولین سخنگو و روابط عمومی این نهاد انقلابی و سید جواد هاشمی‎نژاد دبیر کل بنیاد هابیلیان  عصر امروز برگزار شد.

منصوری در این مراسم با اشاره به تاریخ حضور منافقین در مقاطع مختلف اظهار داشت: 12 تا 22 بهمن قرار بود منافقین مجوز حفاظت امام را برعهده بگیرند، آیت الله مطهری زمانی که از موضوع خبردار شد با حاج احمد اقا تماس گرفت و گفت اگر چنین باشد من دیگر نیستم و این اتفاق نیافتاد.

وی افزود: در فروردین 58 ماجرای پسر آیت الله طالقانی مطرح شد و منافقین جنجالی راه انداختند تا توجه افکار عمومی را به سوی خودشان جلب کنند و از این طریق مظلوم نمایی کرده و اولین ضربه به نهادهای انقلابی را بزنند که به اهدافشان نرسیدند.

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دوم اردیبهشت 58 رسما سپاه اعلام موجودیت کرد، منافقین اطلاعیه دادند و سپاه را به عنوان گروه سرکوبگر معرفی کرد و گفتند ما در اولین فرصت جواب این تشکیلات را می دهیم. محمدرضا سعادتی در حالی که قصد داشت پرونده تعدادی از جاسوسان زمان انقلاب را به دست وابسته شوروی برساند دستگیر شد، در این زمان نیز منافقین برای آزادی او تلاش ها و اعتراضات زیادی کردند.

وی با تاکید بر انتشار اسناد دهه شصت و لزوم این اقدام گفت: باید پرونده ها و اسناد دهه 60 باز شود، انگلیسی ها اسناد خود را پس از 30 سال منتشر می کنند ما چرا نباید این کار را کنیم؟! باید تمامی اسناد خوب و بد منتشر شود، اسنادی را جمع آوری کردم که نشان می داد سعادتی چندین نامه به برخی کشورهای دشمن داده و خواسته بود راه نفوذ بر خمینی و استفاده از ابزار های جاسوسی را به او یاد دهند و بگویند مراحل بعدی کارهای آن ها برای رسیدن به قدرت چگونه است.

منصوری تصریح کرد: در اردیبهشت 58 بسیاری از مسوولان رده اول ماهیت منافقین را یا نفهمیده اند یا نمیفهمند. منافقین هرکار دلشان می خواست می کردند. جریان انتخابات ها پیش آمد که در هیچ کدام زمینه فعالیت پیدا نکردند. در اواخر سال 58 با انتخاب بنی صدر یک برنامه ریزی جدید کردند و همه گروه های معارض حول محور بنی صدر ائتلاف کردند و بنی صدر محور حرکت معارضین نظام شد. سال 58 و 59 را کشور با وضعیت سخت گذراند.

وی بیان کرد: بهار همین سال بنی صدر ماهیت خورد را نشان داد او در بسیاری از وقایع تا زمان جنگ از جمله واقعه طبس، کودتا و متوقف کردن هرگونه اقدام برای قابله با دفاع مقدس نقش داشت و رسما به صدام چراغ سبز نشان داد. صدام در 27 شهریور در مصاحبه ای قرداد 1975 را پاره کرد. جنگ شروع شد و به ظاهر منافقین هم وارد میدان دفاع شدند اما در عمل جاسوسی می کردند. آذر 69 مصادف با روز عاشورا بنی صدر سخنرانی بسیار بدی داشت و بیان کرد در کشور ما ظلم می شود و دادگاه خیانت می کنند و ... کسانی که فکر می کنند بنی صادر خائن نبوده 100 درصد اشتباه می کنند.

وی ادامه داد: 14 اسفند 58 حادثه ای عجیب در تاریخ ماست. روز عادی نیست. در سالروز مرگ دکتر مصدق که رابطه ای با انقلاب اسلامی و هماهنگ فکری ندارد رئیس جمهور انقلاب اسلامی سه ساعت در دانشگاه تهران صحبت کرد و غائله ای ایجاد کرد و تقصیر را گردن نیروهای انقلابی انداخت. سخنرانی او در این روز یک ادعا نامه علیه انقلاب است. فروردین 60 بعد از فرار رجوی به فرانسه منافقیت در هماهنگی با امریکا، انگلیس و فرانسه اول حمله به مدارس دینی حمله کرده و سپس حمله به حزب جمهوری اسلامی، شخصیت های انقلاب، کمیته ها را آغاز می کنند و رسما اواخر اردیبهشت 60 اطلاعیه می دهند نظام اصلاح پذیر نیست و تصمیم بر سرنگونی داریم، بنی صدر در هوانیروز کرمانشاه با عده ای از همپیمانانش جلسه گذاشت که به طور اتفاقی یکی از اعضای سپاه در جلسه حضور داشت، بنی صدر آنجا برنامه کودتا می ریزد، امام که مطلع شد او را از فرماندهی عزل کرد.

وی بیان داشت: منافقین پس از این برنامه قطع رووس نظام را پی می گیرند که شهادت افراد شاخص و امام جمعه ها از جمله این برنامه ها است. 30 خرداد کاری کردند که اگر هر کشور دیگری بود نظام ساقط می شد. بعد آن بنی صدر از ریاست جمهوری عزل شد و فاجعه هفتم تیر پیش آمد. کشمیری به احتمال بیش از 90 درصد عامل سازمان سی آی ای بوده است.

سردار فروتن نیز در این نشست با اشاره به ویژگی های منافقین اظهار داشت: استراتژی منافقین دروغ و روش آن ها نفوذ است. هم به خود، هم به حق و هم به دیگران دروغ می گویند. با مجاهدین از زمان دانشجویی در آلمان آشنا بودم. اطلاعیه آمد عده ای از زندان ساری با همکاری ارتش فرار کردند که این موضوع ما را دچار شک کرد و بعد اختلافات داخلی پیش آمد.

وی افزود: آن زمان لیستی از مبارزین مطرح وجود داشت که می گفتند ساواک با همکاری امریکا آن را تهیه کرده است. بعدها متوجه شدیم ترورهای بعدی منافقین براساس همان لیست بود. با قاطعیت می گویم منافقین تنها نبودند، طرح های ترور برای ساواک و امریکا بود که به دست اینها انجام شد. 

وی تصریح کرد: زمانی متوجه شدیم منافقیت در حال جمع آوری اسلحه و اسنادی مثل نقشه از کشور هستند. در این میان برخی همچون لاهوتی و 2 پسرانش نیز به منافقین کمک کردند تا اینکه شهید مطهری مطرح کرد گروهی که به نام مجاهدین خلق شکل گرفته است مشکل دارند و باید این الفاظی که از قران دزدیدند را از آن ها بگیریم. 

فروتن در خاطره ای از روزهای منتهی به 22 بهمن روایت کرد: 19 بهمن اقایی نزد من و محلاتی در مدرسه رفاه آمد. درخواست دیدار با مسوولی را داشت، من و محلاتی به عنوان مسوول نشستیم تا صحبت کند، گفت: می خواهند اقای خمینی را بزنند و کشتار کنند من امدم به شما خبر دهم، بعدها فهمیدیم این مامور شهید کلاهدوز بوده است. در دفاتر ایت الله طالقانی و منتظری و خیلی های دیگر منافقین حضور داشتند و همچنان نفوذ ادامه دارد اگر دقت نکنیم در اینده به مشکل برمی‎خوریم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi