30 مهر 1398/ ۲۳ صفر ۱۴۴۱
شناسه خبر : 67348
1398,دوشنبه 10 تير12:46
اشتراک گذاری در:
عکس روز
برپایه اظهارات سخنگوی دولت؛

مصوبه مبهم دولت درباره خودرو جانبازان


سخنگوی دولت دیروز در حالی از مصوبه هیئت وزیران برای اجازه واردات خودرو به جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ خبر داد که این مصوبه و خبر ابهاماتی را در میان این قشر ایجاد کرده است.

مصوبه مبهم دولت درباره خودرو جانبازان

فاش نیوز -  سخنگوی دولت دیروز در حالی از مصوبه هیئت وزیران برای اجازه واردات خودرو به جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ خبر داد که این مصوبه و خبر ابهاماتی را در میان این قشر ایجاد کرده است.

مصوبه دولت برای اجازه واردات خودرو به جانبازان

برپایه گزارش خبرگزاری ها، علی ربیعی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبیین دو مصوبه امروز هیئت وزیران گفت: بر اساس یکی از این مصوبات جانبازانی که درجه جانبازی آنان به هفتاد درصد می‌رسد یعنی ممکن است پیش‌تر جانباز ۴۰ یا ۵۰ درصد بودند و اکنون به ۷۰ درصد رسیده است، مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد.

این درحالیست که خبرگزاری ها به صورت کلی از اجازه به جانبازان 70درصد به بالا برای واردات خودروی خارجی با شرایط سال 87 تیتر زده اند.

ربیعی بعد افزوده است: دولت اجازه داد ۵۰۰ دستگاه خودرو با شرایط سال ۸۷ وارد کنند و این جانبازان از پرداخت هزینه شماره گذاری، عوارض، اجبار به اسقاط خودرو و هزینه گمرکی معاف شوند.

ربیعی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر امروز هیئت دولت گفته است: توان یابان نیز اجازه داشتند خودرو‌هایی وارد کنند که ۵ سال ممنوعیت برای فروش خودرو‌های آنان در نظر گرفته شده بود، اما طبق مصوبه امروز این مدت به ۳ سال کاهش یافت.

اما اینطور که از ظاهر صحبت های سخنگوی دولت برمی آید این مصوبه یک اقدام تکمیلی برای بهرهمندی آن دسته از جانبازانی است که اخیرا" به آمار جانبازان 70 درصد افزوده شده اند که البته در آمار اینان نیز ابهاماتی به نظر می رسد.

همچنین معلوم نیست دولت که حتما" مطلع است در سال 87 پس از بلایی که دلالان برسر جانبازان و امتیاز واردات خودروی آنان آوردند، با خواست و اصرار طیف وسیعی از خود جانبازان، این مجوز به مجوز واگذاری خودرو داخلی به جانبازان واجد شرایط جابجا شد، چرا باز چنین مصوبه ای را آن هم در این شرایط کشور و وضعیت ارزی به تصویب رسانده اند؟!

 




خودرو جانبازان     مصوبه دولت     علی ربیعی     فاش نیوز                            
Reply
no
1
yes
22
محمد
1398/03/30 - 17:44
نتیجه این گونه مصوبات بی ارزش موجب بدبینی مردم به جانبازان آن هم در این شرایط سخت می شود و این در حالی است که دولت به ابتدایی ترین وظایف خود در مورد درمان جانبازان و مصوبات بر زمین مانده دیگر بی تفاوت است.

no
3
yes
12
الف - ب
1398/03/31 - 11:10
احسنت برشما
این مصوبات تبعیض آمیز است و قطعا به همه جانبازان هم این مجوز داده نمی شود و فقط برای افراد خاص و ادامه رانت خواری ها در نظر گرفته شده
مدیران نالایق باید هرچه سریعتر به قوه قضائیه سپرده و مجازات شوند .
وا این تنها راه نجات ایران است


no
1
yes
7
یک بازنشسته
1398/04/01 - 03:16
درود بر شما !!!!دقیقا" همینطور است که میفرمایید .سند راهبردی خدمت رسانی به ایثارگران که سال 95 تصویب شد وحتی اعضاء آن که شامل وزیر ونماینده و.......بودند انتخاب ودبیرخانه نیز تاسیس گردید وفقط در نهایت پاداش وحقوق هایی برای یه عده تعیین وپرداخت شد!!!! ولی چه خروجی برایه رزمندگان وجانبازان زیر 25 درصد داشت؟ در واقع هیچ چیز!!!!!قراربود هرساله به 50 هزارنفر وام مسکن دهند!!!!!!مقرر گردید 30درصد تخفیف شهریه دانشگاهی بدهند !!!!!قراربود به آنان انشعاب آب وبرق رایگان بدهند!!!!!! مقررگردید...!!! که چندین ماه مجلس ودولت وشورای نگهبان و دبیرخانه اجرایی سند راهبردی و شورایعالی سند راهبردی و...از جیب ملت حقوق ومزایا دریافت کردند وبا افتخار این سند راهبردی خدمت رسانی به ایثارگران را در بوق وکرنا کردندوفقط جامعه را به رزمندگان وجانبازان بدبین نمودند !!!!!! ودرنهایت این سندی که اگر برایه ما آبی نداشت ولی برایه آقایان نان داشت به انازه هیچی هم ارزش ندارد وهیچ وقت اجرایی نشد وبعد از 3سال کماکان بایگانی گردیده !!!!! و کسی نیست که بگوید برادر من تو این 30 سال مگر ما از شما چیری طلب کرده بودیم ؟ اگر خودتان میخواهید برایه جیب مبارکتان کاری انجام دهید چرا ملت رو نسبت به ما بذبین میکنید ؟ واگر قصدتان خدمت رسانی است چرا مردانه پشت قانونی که تصویب شده بایستید وآنرا اجرایی کنید!!!!!واین طیف که مورد بی مهری قرار گرفته اند بارها گفته اند وباز هم میگوییم که ما را به خیر شما امیدی نیست ولطفا" "شر" نرسانید!!!!!! وام مسکن 130 میلیونی و خودرو وارداتی و بیمه تکمیلی و...همه برایه خانواده محترم شهدا وجانبازان عزیز 70 درصدی که به حق وانصاف دولت هر کاری برایه آنها وخانواده محترمشان انجام دهد باز هم کم است .ولی وجدانا" کاری به رزمندگان وجانبازان زیر 25 درصد نداشته باشید !!!!!! چون با این مصوبات قانونی شما فقط باعث آزار آنها وخانواده هایشان میشوید بطور مثال قرار بود به آنها وام خرید مسکن بدهید حالا خانواده ایی که مستاجر است وبعد از 3 سال بازیچه قانون شما شده وهر بار به بنیاد وسپاه مربوطه مراجعه وجواب همراه با طعنه ایی که (فعلا") خبری نیست را میشنود ودست از پا درازتر برمیگردد شما چه جوابی دارید ؟آیا میگویید قانونی که مصوبه مجلس وشورای نگهبان قانون اساسی وابلاغیه دولت ودببرخانه اجرایی وشورایعالی سند راهبری خدمت رسانی به ایثارگران و...همه ...!!!!!!! اجرکم عندا....


Reply
no
3
yes
8
ناشناس
1398/03/30 - 22:35
احتمالا
بخاطر افرادی که در صدهای قلابی گرفته و حالا به دنبال تسهیلات دیگرش هستند .

Reply
no
3
yes
8
1398/03/31 - 10:21
شک نکنید که حتما یه چیزی برای خودشان (دولت و ایران خودرو) داره !!!!!!!!!!!!!

Reply
no
2
yes
12
دختر جانباز
1398/03/31 - 11:48
اگر شما ایثارگران را دوست دارید ماده ۳۸ را اجرا کنید کم ابروی جانبازان را ببرید،،،همش شعار ،،،،

no
0
yes
2
1398/04/08 - 16:20
وماده 39 برای شاغلان بازنشسته جانباز .


Reply
no
5
yes
14
جانبازدفاع مقدس
1398/04/01 - 01:14
امتیازخودروجاتبازان۲۵%راهم درنظربگیرید.

Reply
no
0
yes
10
جانباز 70%
1398/04/01 - 09:58
تو این شرایط کنونی کشور تصویب این مصوبه واقعا" بردن آبروی جانبازان است. در سال 87 هم که مصوبه کردن خیلی از جانبازان نتوانستند خودروی خارجی وارد کنند. چوم خیلی ها از بی پولی حواله خود را به 5 میلیون فروختند و به خیلی ها به جای خودروی خارجی خودرو داخلی دادند. و سود آن را خودرو سازهای داخی یبردند و افراد خیلی خاص تونستند خودرو وارد کنند. و اگر به فکر جانبازان هستید فکر معیشت آنان باشید نه اینجور مصوبات که مردم فکر چقدر وضع جانبازان خوب است که خودروی خارجی سوار می شوند. نمر دونند که جانبازان به نون شبشان محتاجند.

Reply
no
0
yes
3
احمد
1398/04/01 - 10:21
باسلام- نهایت همه این قوانین یه تکه نون بخور نمیر واسه این جماعته و مشخصه که بدجور سر ایثارگران کلاه رفته... نمونه اش قوانین بیمه که در عمل دست و پا شکسته اس نمونه دیگر دانشگاه شاهد که برای جماعت شاهد و ایثارگر نیست!!!!!!!!!!

Reply
no
0
yes
3
امینی
1398/04/11 - 11:24
یادتان می اید با این ترفند ایران خودور در ان سال ماشین های خارج از رده را که در ان روز گار کسی نمی خرید به جای جواز ورود ماشین جانبازان غالب کرد و دم در پارکیینگ های ایران خودرو دلال ها به قیمت پایین بازار از این جانبازان به ظاهر بخت برگشته می خریدند





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.