شناسه خبر : 67391
شنبه 01 تير 1398 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران توانمندتر از تصور آمریکا

سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی که جزو گرانترین، جدیدترین و توانمندترین پهپادهای جاسوسی جهان به شمار می رود،دو پیام خیلی واضح داشت.پیام اول اینکه، آمریکا آنچنان که توانمند نشان می‌دهد نیست و ثانیاً ایران بیش از آنچه می‌نماید توانمند است.

ایران توانمندتر از تصور آمریکا

در پی سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران، «مهدی فضائلی» در یادداشتی نوشت:

فضای خبری و تحلیلی بین المللی در دو روز گذشته، متاثر از سرنگون شدن پهپاد جاسوسی و گران قیمت" گلوبال هاوک" آمریکا در سواحل جنوبی ایران بود.
پهپادی که به آسمان ایران عزیز تجاوز کرده بود و به هیچیک از هشدارها پاسخ نداده بود و مدافعان هوشمند و شجاع کشورمان آنرا مورد هدف قرار دادند و سرنگونش کردند.
تجاوزی که اگر از سر اشتباه و نادانسته بوده ضعف سیستم های آمریکا را نشان می دهد؛ اگر برای آزمون ایران بوده حماقت آنها را ثابت می‌کند و اگر بدلیل آسیب ناپذیر دانستن این پهپاد و یا احساس ناتوانی ایران در حمله به آن بوده نشان از اشتباه محاسباتی آمریکا دارد.
مواضع رئیس جمهور پرهیاهوی آمریکا در این ماجرا نیز خیلی تماشایی بود.ابتدا با لحنی تهدید آمیز در توئیتر این اقدام ایران را "اشتباه بزرگ" توصیف کرد و در مورد واکنش آمریکا نیز با همین لحن پاسخ داد:" بزودی خواهید فهمید"!
اما پس از تشکیل جلسه فوق‌العاده دولت و در دیدار با نخست وزیر کانادا با لحنی متفاوت گفت:«احساسم این است، شاید هم اشتباه کنم، شاید هم درست باشد، احساسم این است که این اشتباه یک نفر بوده که کاری کرده که نباید می‌کرده است. مرتکب اشتباه شده است. نمی‌گویم که آن کشور(ایران) اشتباه کرده است، بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی اشتباه کرده است.»!
سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی که جزو گرانترین، جدیدترین و توانمندترین پهپادهای جاسوسی جهان به شمار می رود،دو پیام خیلی واضح داشت.
پیام اول اینکه، آمریکا آنچنان که توانمند نشان می‌دهد نیست و ثانیا" جمهوری اسلامی ایران بیش از آنچه می‌نماید توانمند است.
اعترافی که در اظهار نظر «ایمی زگرات»، عضو ارشد اندیشکده «هوور» به نشریه تایم اینگونه ابراز شد: «مهم‌ترین ویژگی این پهپاد، ارتفاع پرواز آن است. این هواپیما در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کند بنابراین این واقعیت که ایرانی‌ها توانستند آن را سرنگون کنند نشان‌دهنده توانمندی‌های قابل توجه آنها است. سرنگون کردن این هواپیما به نوعی نشانه‌ای برای ایالات متحده است مبنی بر اینکه ایران توانمند‌تر از آن است که ما تصور می‌کردیم.»!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi