شناسه خبر : 67398
شنبه 01 تير 1398 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسط صهیونیستها:زخمی شدن دهها فلسطینی

منابع فلسطینی از زخمی شدن ده‌ها تن به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان شصت و سومین راهپیمایی بازگشت خبر دادند.


 
به گزارش  فلسطین الیوم، وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که در جریان راهپیمایی بازگشت روز جمعه 70 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.
 
هزاران نفر از فلسطینیان ساکن نوار غزه عصر امروز برای شرکت در راهپیمایی "جمعه زمین برای فروش نیست"  به سمت چادرهای بازگشت سرازیر شدند و هدف حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.
 
از ابتدای راهپیمایی بازگشت تاکنون 306 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و 17581 نفر نیز زخمی شده اند.
 
هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره در پایان راهپیمایی روز جمعه در بیانیه‌ای از شهروندان فلسطینی خواست که در فعالیت‌های روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم ژوئن برای محکومیت کنفرانس بحرین شرکت کنند.
 
در بیانیه این هیئت امده است که نوار غزه شاهد فعالیت‌های مختلفی با هدف محکومیت به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و دستاوردهای کنفرانس بحرین خواهد بود.
 
هیئت ملی راهپیمایی بازگشت بر ادامه این راهپیمایی‌ها تا تحقق اهداف تاکید کرد و از شهروندان فلسطینی خواست که در شصت و چهارمین جمعه با عنوان "کنفرانس بحرین باید ساقط گردد" شرکت کنند.
 
قرار است در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) یک کنفرانس صهیونیستی آمریکایی در منامه بحرین به‌عنوان اولین بخش از معامله قرن برگزار شود. این کنفرانس با مخالفت گروه‌های مختلف فلسطینی و  مسلمانان کشورهای مختلف مواجه شده است.
 
فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi