شناسه خبر : 67410
دوشنبه 03 تير 1398 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رنج ایثارگران و جانبازان از وضعیت بیمه، درمان و بهداشت

نماینده ایثارگر مجلس با انتقاد از خاتمه دادن به مسئله بیمه تکمیلی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، خواستار تجدید نظر در این باره شد.

فاش نیوز -  محمد مفتح، نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی، در خصوص مشکلات اقتصاد کشور، مسئله بهداشت و درمان جامعه ایثارگری اظهار داشت: در این برهه از زمان که آمریکایی‌ها به جنگ اقتصادی با کشورمان روی آورده‌اند و برای محقق شدن اهدافشان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، یکی از اقشار آسیب‌پذیر در مواجهه با مشکلات اقتصادی کشور، جامعه ایثارگری است.

وی افزود: در چنین شرایط حساسی می‌طلبد که نگاه مسوولان به ویژه دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از هر زمان دیگری به این مسئله معطوف باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران از وضعیت بیمه، درمان و بهداشت خود رنج می‌برند در گفت وگو با دفاع پرس ، افزود: خاتمه دادن به مسئله بیمه تکمیلی جانبازان اقدام صحیح و عاقلانه‌ای نبود؛ لذا بنیاد شهید باید نسبت به این تصمیم خود تجدید نظر کرده و هرچه سریعتر رضایت جانبازان و ایثارگران را نسبت به این موضوع حاصل کند.

مفتح با توجه به این نکته که جانبازان و ایثارگران دنباله‌رو اهداف و ارزش‌های انقلاب و یادگاران شهدای عزیز کشورمان هستند، تصریح کرد: روا نیست که در حق این قشر از جامعه کم‌لطفی و بی‌توجهی شود.

نماینده مردم شهرستان تویسرکان با بیان اینکه احترام به جامعه ایثارگری احترام به ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس است، گفت: یکی از مشکلات اساسی جانبازان، مسئله تامین داروهای مورد نیاز آن‌هاست، لذا می‌طلبد که وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشد و برای کاهش دغدغه جانبازان و ایثارگران تلاش جدی کند لذا بحث کمبود دارو و مشقت در تهیه اقلام مورد نیاز جانبازان قابل توجیه نیست.

اینستاگرام
با سلام واحترام
برای رفع دائمی مشکل درمان ایثارگران یک پیشنهاد دارم.
اگرچه به ظاهر پیشنهاد خوبی ممکنه از دیدگاه بعضی نباشد ولی به عنوان کسی که 29سال دارم کاردئلتی انجام می دهم وخود جانباز وبه مشکلات جانبازان واقفم به نظر بنده بهترین راه حل مشکل جانبازان وایثارگران برای درمان آنها ، واگذاری به دستگه های دولتی محل خدمت خودشان است ودستگا ه های دولتی هم خودشان مستقیم هزینه درمان ایثارگران را بپردازند. روش فاکتور هزینه ای...
دراین روش : نظارت مستقیم دستگاه برهزینه های درمانی جانبازان باعث کاهش موارد می شود.
برای تشویق ایثارگران به عدم واگذاری دفترچه درمان خود به دیگران وکاهش هزینه ها مشوق هایی درنظر گرفته شود. مانند شارژ کارت درمان دندان پزشکی ولیزر چشم و....
که در صورت کاهش هزینه تا فلان مقدار این تشویق درمانی فعال گردد.
خلاصه دستگاه مستخدم به آسانی می تواند به همراه سایر کارکنان خود که بیمه تکمیلی دارند مشکل درمان وبیمه ایثارگران مسخدم خودرا حل کند.
الآن هیچ دستگاهی برای سرانه بیمه کارکنان خود مشکل اعتبار ندارد .خوب برای ایثارگران دستگاه که معمولا تعدای انگشت شماری (بغیر چند دستگاه دولتی بزرگ مثل آموزش وپرورش) ایثارگران دارند و در قالب بیمه تکمیلی سایر همکاران قابل حل است.
این کار تا بحال چهار بار با شکست مواجه شده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi