شناسه خبر : 67421
شنبه 01 تير 1398 , 13:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشف گور دسته جمعی توسط فاطمیون

رزمندگان فاطمیون مستقر در دیرالزور یک گور دسته‌جمعی باقی‌مانده از جنایات داعش در سوریه را کشف کردند.

 استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده‌ است. بخش قابل توجهی از این استان تحت کنترل داعش بود. این استان که محل بسیاری از درگیری‌های میان تروریست‌های تکفیری داعش و رزمندگان مقاومت بود، شهادت بسیاری از مردم مظلوم سوریه را به خود دیده است. رزمندگان افغانستانی فاطمیون با حضور در دیرالزور در مقاطع مختلف جنگ سوریه، در بسیاری از حماسه‌هایی که در این منطقه شکل گرفته حضور فعالی داشتند.

 

نوامبر 2017 در پی پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش، البوکمال شهر مرزی سوریه و آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه واقع در استان دیرالزور به‌طور کامل توسط رزمندگان لشکر فاطمیون و دیگر نیروهای محور مقاومت و ارتش سوریه آزاد شد. نیروهای لشکر فاطمیون که وظیفه اصلی مبارزه با تروریست‌های داعش در شهر مهم و استراتژیک البوکمال را به‌عهده داشتند، در روزهای پایانی داعش با تمام توان در میدان مبارزه با این گروهک بودند تا آخرین شهر تحت اشغال داعشی‌ها نیز آزاد شود. رزمندگان فاطمیون در جریان این عملیات موفق شدند که تعدادی از تروریست‌های داعش را به اسارت خود دربیارود.

هرچند پایان حکومت داعش در سوریه اعلام شده است و به غیر از چند گروهک محدود از جمله جبهه النصره، تروریست‌ها قدرت چندانی در شهرهای سوریه ندارند، اما رزمندگان فاطمیون همچنان برای امنیت بخشیدن به حریم اهل بیت(ع) در این کشور آماده رزم هستند و در راه‌ پاکسازی شهرهای مختلف از لوث تروریست‌ها همچنان شهید می‌دهند. حالا بعد از گذشت دو سال از خروج کامل داعش از سوریه، رزمندگان فاطمیون مستقر در دیرالزور یک گور دسته‌جمعی باقی‌مانده از جنایات داعش در سوریه را کشف کردند. تصویر این گور دسته جمعی در ادامه قابل مشاهده است:

 


 
 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi