شناسه خبر : 67459
یکشنبه 02 تير 1398 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۵۰۰۰ شهید ناجا در دوران پس از دفاع مقدس

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس بیش از ۸۰۰۰ شهید و بعد از دوران دفاع مقدس نیز حدود ۵۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب و کشورکرده است.


 سردار حسین اشتری در ششمین جلسه نهضت خاطره گویی دوران دفاع مقدس که با حضور سرلشکر "سید یحیی صفوی"؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ، حجت الاسلام والمسلمین "سید علیرضا ادیانی" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نیروی های مسلح به میزبانی ناجا در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: حضور شما پیشکسوتان و بزرگواران باعث دلگرمی نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه ناجا در دوران دفاع مقدس انصافا نقش بسیار خوبی ایفا کرد، افزود: نیروی انتظامی در آن دوران بیش از ۸۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب و کشورکرده است.

سردار اشتری یادآور شد: البته بعد از دوران دفاع مقدس، ناجا حدود ۵۰۰۰ شهید در قالب یگان های رزم تقدیم کرده و شاید کمتر به این موضوع نگاه ویژه شده باشد؛ در این رابطه عزیزانی که در آن زمان فرمانده بودند و همین طور شهدا، مظلوم واقع شده اند که باید بیش از اینها از آنان یاد و نام برده شود.

رییس پلیس کشور یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، برخورد با گروه های معاند، ضدانقلاب و منحرف برای امنیت شهرها بر عهده این عزیزان بود، یعنی آنان در دوران خود کارهای بزرگی انجام داده اند که بایستی به این موضوع بیش از گذشته پرداخته شود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: حضور شما پیشکسوتان بزرگوار جبهه و جنگ، برای نیروی انتظامی وتقویت فرهنگ شهادت یک فرصت مغتنم است که امیدواریم از این موضوع استفاده مفیدی صورت گیرد.

سردار اشتری به ۸۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک ایران با کشورهای همسایه اشاره و خاطرنشان کرد: در مرزها، مرزبانان ناجا مستقر هستند که نیاز است در راستای تقویت روحیه جهادی و ارتقاء آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی افزود: بحمداله با لطف و عنایت الهی کارها به خوبی پیش می رود و هر چقدر روحیه دوران دفاع مقدس تقویت شود به همان اندازه در موفقیت ها موثرتر است.

وی به خاطره ای از شهید "تورجی زاده" مداح اهل البیت و فرمانده گردان یازهرا، اشاره و بیان کرد: این شهید بزرگوار همیشه توسلش به حضرت زهرا (س) بود؛ یادم می آید در دوران دفاع مقدس یک روز بعد از تمام شدن عملیات دیدم یک تانکر بی وقفه و خستگی ناپذیر مشغول انجام کار است، کنجکاو شدم نزدیکتر که رفتم مشاهده کردم شهید تورجی زاده صورتش را با چفیه پوشانده و مشغول تخلیه فاضلاب و لجن سرویس های بهداشتی است.

وی افزود: به این شهید بزرگوار گفتم شما چرا زحمت می کشید اجازه دهید، کمک کنم؛ گفت: "عملیات تمام شده نیروها به مرخصی رفتند اما نیاز است تاکار ادامه یابد". این شهید بزرگوار همان موقع در حالی که بی وقفه کار می کرد ذکر هم می گفت و اشک می ریخت.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار اشتری در خاتمه تأکید کرد: به طور حتم همین توسل به ائمه (ع) بود که توانست ما را در مصاف با دشمن به پیروزی و موفقیت برساند.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi