شناسه خبر : 67467
یکشنبه 02 تير 1398 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شبکه دولتی انگلیس:

ترامپ به حمله نظامی علیه ایران نیاز ندارد!


شبکه دولتی انگلیس که طی یک سال اخیر، احتمال حمله نظامی به ایران را برجسته می‌کرد، اکنون در مواجهه با پاسخ دندان‌شکن ایران می‌گوید ترامپ به حمله نظامی علیه ایران نیاز ندارد!
وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی نوشت: ترامپ با شعار محدودسازی حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه و کاهش هزینه‌ها در این رابطه به قدرت رسیده است و بیرون کشیدن نیروها از افغانستان و سوریه و... هم بی‌ارتباط با این رویکرد نیست. این نیز هست که هر گونه عملیاتی که به دلیل مقابله ایران از کنترل خارج شود و به جنگی با انتهایی نامعلوم بدل شود، نقل و انتقال انرژی و کل اقتصاد جهان را با مشکلات مواجه می‌کند که تبعاً بر اقتصاد با رونق آمریکا که در کنار میزان کم سابقه پایین بیکاری نقاط قوت ترامپ در داخل هستند هم، تأثیر می‌گذارند. همه این‌ها انتخاب مجدد و احتمالی ترامپ را بیش از پیش با علامت سؤال مواجه می‌کنند که عملاً تا حدودی به سود تهران هم هست، تهرانی که مقاومت کنونی را با شعار «نه جنگ و نه مذاکره» پیش می‌برد. طبیعی است که دغدغه انتخاب نشدن در سال 2020، در سوق ترامپ به این که اقدام ایران در زدن پهپاد آمریکا را احتمالاً اشتباه و غیر عمدی توصیف کند تا حمله نظامی بلاموضوع شود، بی‌اثر نبوده است.
بی‌بی‌سی بدون اعتنا به این واقعیت که زمانی، برجام را برای مخاطبان خود بزک می‌کرده، اکنون خواسته ایران برای پایبندی آمریکا به برجام را «تقریباً محال» می‌نامد.
جالب اینکه ترامپ دیروز در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز، با وجود سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا توسط ایران، خواستار مذاکره شد و گفت آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران هستیم. او همچنین گفت خواهان جنگ با ایران نیستیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi