شناسه خبر : 67490
یکشنبه 02 تير 1398 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه معارضان بحرین درباره اجلاس معامله قرن

گروه‌های معارض بحرینی در آستانه اجلاس اقتصادی منامه به‌عنوان نخستین گام معامله قرن با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن مخالفت قاطع با اجلاس، اعلام کردند که ذره‌ای از خاک فلسطین قابل چانه‌زنی نیست.

نشست مطبوعاتی گروه‌های معارض بحرینی با شعار «مخالف کارگاه ننگ هستیم» در آستانه اجلاس اقتصادی منامه به‌ عنوان نخستین گام معامله قرن صبح امروز، دوم تیرماه در خبرگزاری فارس در تهران برگزار شد.


«شیخ عبدالله صالح»، معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین، «شیخ محمدحسن خجسته»، عضو هیئت مرکزی شورای علمای شیعه بحرین، «سید مرتضى السندی»، از رهبران جریان اسلامی «الوفاء» بحرین و عبدالغنی الخنجر، نماینده جنبش آزادی و دموکراسی بحرین از جمله شخصیت‌های حاضر در این نشست مطبوعاتی بودند.

در این بیانیه مطبوعاتی که از سوی معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین قرائت شد، آمده است: «این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که رژیم آل‌خلیفه گام‌های خود را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل سرعت بخشیده و ما تأکید می‌کنیم که نظام بحرین از ابزارهای عادی‌سازی است و در پشت سر این رژیم، کشورهای عربی دیگری قرار دارند که همگی آن‌ها با سرور آمریکایی خود که دستورات خود را با هماهنگی اسرائیل بر آن‌ها دیکته می‌کند، توطئه می‌کنند.
 
در ادامه بیانیه آمده است: در این لحظه حساس و در راستای آن‌چه معامله قرن نامیده می‌شود، تأکید می‌کنیم که این اقدام رژیم آل‌خلیفه بیانگر اراده ملت بحرین به‌عنوان ملت حامی فلسطین نیست، زیرا ملت بحرین ایمان دارد که مسئله فلسطین و قدس شریف مسئله اصلی امت است و به حق ملت فلسطین در آزادی کامل سرزمین خود ایمان دارد و بر این باور است که ذره‌ای از خاک فلسطین قابل چانه‌زنی نیست.

این بیانیه می‌افزاید: مقاومت مردم بحرین و مخالفت آن‌ها با اجلاس منامه را که در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل برگزار می‌شود، ارج می‌نهیم و همچنین، از مواضع شرافتمندانه و افتخارآمیز همه گروه‌های سیاسی، مؤسسات دینی و شخصیت‌های ملی بحرین در این زمینه که ماهیت ملت بحرین و میزان آگاهی و درک آن را نشان می‌دهد، تقدیر می‌کنیم.

گروه‌های معارض بحرینی در این بیانیه آورده‌اند: تأکید می‌کنیم که گام‌های رژیم بحرین، اقدامات فرصت‌طلبانه‌ای است که هدف آن کسب حمایت سیاسی از سوی غرب به‌ویژه آمریکا و بریتانیا است. ارتباط با سازمان جاسوسی اسرائیل برای مسدودکردن هرگونه تغییر سیاسی ریشه‌ای، برباددادن آرزوهای ملت بحرین در زمینه آزادی و کرامت، سکوت در برابر جنایات و سرکوب نظام بحرین و نیروهای خارجی مهاجم که از مارس ۲۰۱۱ وارد کشور شده‌اند از دیگر اهداف بحرین از میزبانی این اجلاس است.

در پایان بیانیه تأکید شد: دست فلسطینیان شرافتمند و همه کشورهایی که این اجلاس را تحریم کردند، می‌فشاریم و و معتقدیم که فلسطین مسئله بزرگی است و آزادی آن از دشمن اسرائیلی، عامل درگیری در منطقه است و دشمن اسرائیلی دشمنی است که تمامی نیروها و دولت‌های شریف باید تا آزادی کامل خاک فلسطین در برابر آن ایستادگی کنند.
منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi