شناسه خبر : 67506
یکشنبه 02 تير 1398 , 15:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهی برای درگیر شدن با یک کتاب!

نگاهی به کتاب رادیویی «اینک شوکران»

کتاب رادیویی اینک شوکران - کراپ‌شده

«کتاب رادیویی» فقط خواندن کتاب توسط یک صدای خوب یا متوسط نیست. «کتاب رادیویی»، جان کتاب است، عصاره کتاب. تقریبا تمام ذهنیت نگارنده آن که در قالب یک برنامه رادیویی برای مخاطب روایت شده است.

 «کتاب رادیویی» از جدیدترین ابتکارات انتشارات روایت فتح است. این ایده با کتاب صوتی تفاوتی اساسی دارد. در کتاب های صوتی معمولاً متن کتاب ها خوانده می شود و گاهی نیز برای جذابیت آنها از برخی موسیقی های بی کلام استفاده می شود. در کتاب رادیویی اما شیوه کار به نحوی دیگر است. در این نمونه، کتاب به صورت برنامه ای رادیویی برای مخاطبان تعریف می شود و در لابلای آن از انواع موسیقی های با کلام و بی کلام مرتبط با موضوع، و همچنین خوانش بخش هایی از کتاب بهره برده می شود.

انتشارات روایت فتح در کتاب روادیویی «اینک شوکران» در شش قسمت به روایت عاشقانه زندگی شهدای جانباز از زبان همسرانشان پرداخته. در این کتاب رادیویی روایت هایی از شهید منوچهر مدق، شهید مصطفی طالبی، شهید محمدعلی رنجبر، شهید سعید جانبزرگی و شهید حسین شایسته فر شنیده می شود.

در جلد این دی وی دی، شناسنامه، توضیحات ناشر، یادداشت سردبیر (فاطمه باقری) و توضیحاتی درباره هر کتاب و فایل های صوتی آن الصاق شده است.

کتاب رادیویی اینک شوکران در شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۱,۰۰۰ تومان در اختیار علاقمندان است.

روایت این کتاب ها در این نسخه رادیویی، با صدای حامد جوادزاده شنیده می شود و بخش هایی از کتاب ها نیز با صدای مژده لواسانی شنیده می شود.

در پشت جلد این کتاب رادیویی می خوانیم:

«کتاب رادیویی» فقط خواندن کتاب توسط یک صدای خوب یا متوسط نیست. «کتاب رادیویی»، جان کتاب است، عصاره کتاب. تقریباً تمام ذهنیت نگارنده آنکه در قالب یک برنامه رادیویی برای مخاطب روایت شده است. یعنی می توان گفت کسانی که کتاب رادیویی را می شنوند، بدون اینکه آن را خوانده باشند، در جریان کلیت کتاب و فحوای اصلیش قرار می گیرند. از تکنیک کتاب لذت می برند، فراز و فرودهایش را درک می کنند، با گره های داستانی درگیر می شوند و خلاصه انگار کتاب را می فهمند، با این تفاوت که آن را نخوانده اند.

همچنین در سخن ناشر آمده است:
جنگ تمام شد و مرد به شهر برگشت. با تنی خسته و زخم هایی در آن، که آرام آرام خود را نشان می داد. زخمهایی که می خواست سال های سخت ماندن را کوتاه کند، اما زندگی در کار دیگری بود؛ لحظه لحظه اش او را به خود پیوند می زد و ماندن بهانه ای شده بود برای اینکه این پیوند ردی بر زمین بگذارد. «اینک شوکران» نوشته هایی است درباره مردانی که زخمهای سال های جنگ محملی شد برای نماندنشان.

بخشی از این کتاب رادیویی درباره شهید منوچهر مدق را با هم بشنویم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi