شناسه خبر : 67507
یکشنبه 02 تير 1398 , 15:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در نجران

خبرگزاری رسمی یمن از سرنگون شدن دوباره یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در «نجران» خبر داد.

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (یکشنبه) یک پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز در «نجران» را ساقط کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، این پهپاد جاسوسی در نزدیکی «السدیس» استان نجران سرنگون شده است.

پدافند هوایی ارتش یمن دیروز (شنبه) یک پهپاد جاسوسی را ائتلاف متجاوز را در «حجه» سرنگون کرد. این پهپاد در منطقه «المزرق» شهرستان «حرض» واضع در استان حجه ساقط شد.

جمعه (دو روز پیش) نیز نیروهای یمنی از انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی ارتش سعودی در آسمان منطقه «الفازه» در استان الحدیده خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، این پهپاد جاسوسی در حالی که توافق آتش‌بس در استان الحدیده را نقض کرده و وارد آسمان این استان شده بود، منهدم شد.

سامانه دفاع موشکی ارتش یمن و انصارلله چهارشنبه هفته گذشته (29 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را «با یک سلاح مناسب» هدف قرار داد.

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که پهپاد جاسوسی با یک نوع «سلاح مناسب» در منطقه «الشرفه» در نجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار گرفت.

عربستان از فرودگاه‌های غیرنظامی در جنوب کشورش برای فعالیت‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌کند به نحوی که یک مرکز کنترل از راه دور برای پهپادها در فرودگاه جازان با هدف انجام مأموریت‌های رصد و حمله به خاک یمن ایجاد شده است.

ائتلاف یمن در واکنش به این حملات، پا پهپاد و موشک برخی فرودگاه‌ها و تأسیسات سعودی را هدف قرار داده است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داد و این حملات همچنان ادامه دارد.

منبع: العالم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi