شناسه خبر : 67525
دوشنبه 03 تير 1398 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امضای رزمنده‌های فاطمیون پای عهدنامه شفاعت

میدان جنگ، محل آزمون انسان‌سازی است که عیار آدم‌ها را در شرایط سخت بالا می‌برد. میدانی که افراد را برای اتفاقات و تصمیم‌گیری‌های بزرگ زندگی مثل انتخاب بین زندگی جاودانه پس از شهادت و ماندن در دنیای فانی آماده می‌کند.

جبهه‌ و جنگ برای رزمنده‌هایی که در جبهه حق به پیکار دشمن می‌روند به غیر از روی خشن و نامهربانش، زیبایی‌های خودش را هم دارد، مثل برادری‌ها و رفاقت‌ها، شفاعت و راز و نیازها، مثل ارتباط نزدیک با معبود، مثل عهدنامه‎هایی که رزمنده‌ها برای شفاعت همرزمان، رفتن به جبهه و یا ایستادگی در مقابل دشمن می‌بستند.

نمونه آن می‌توان به عهدنامه‌ای اشاره کرد که جمعی از رزمندگان پایگاه مصطفی خمینی واقع در محله سیلاب تبریز آن را امضا کرده بودند. این عهدنامه توسط 18نفر امضا شده بود که به نوعی شفاعت نامه آن‌ها برای دوستانشان بود. طی این تعهدنامه همه عهد کرده بودند چنانچه شهید شدند سایر دوستان خود را شفاعت کنند.

امضای رزمنده‌های فاطمیون پای عهدنامه شفاعت+ تصویر

 نمونه دیگر و جدیدتری از آن، عهدنامه رزمندگان فاطمیون است که در سال 94 در اوج مبارزه با گروهک‌های تروریستی در سوریه به امضا رسیده. تعدادی از افرادی که امضای آن پای این عهدنامه آمده است به شهادت رسیده‌اند.

امضای رزمنده‌های فاطمیون پای عهدنامه شفاعت+ تصویر

در این این عهدنامه آمده است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین
ما مجاهدین فی سبیل الله از گروه ۵۴ فاطمیون در پیشگاه خداوند متعال و حضرت صاحب الزمان (عج) متعهد می‌شویم در صورتی که خداوند متعال شهادت را روزی ما بفرماید، سایر مدافعین حرم خصوصا هم پیمان‌های خود و امضاء کنندگان این میثاق نامه را به اذن خداوند متعال شفاعت کنیم و از خدا بخواهیم که این دوستان ما را عاقبت بخیر کرده و مرگ آنها را شهادت مخلصانه در راه خودش قرار دهد.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi