شناسه خبر : 67532
دوشنبه 03 تير 1398 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قرارگاه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان با نام حاج آقا ابوترابی

سردار عزیزی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس از راه اندازی قرارگاه حاج آقا ابوترابی فرد با همراهی جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس برای خدمت رسانی به مناطق سیل‌زده خبر داد و اظهار داشت: طرح قرارگاه جهادی سید آزادگان مرحوم ابوترابی فرد به برادر ایشان و حجت‌الاسلام صالح آبادی نماینده ولی فقیه در یکی از وزارتخانه‌ها که خود نیز آزاده است داده شد. ما با جامعه 10هزار نفره از آزادگان رو به‌ رو هستیم که همه پای کار هستند و مدام با بنده تماس می‌گیرند تا در این طرح شرکت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 50 نفر از آزادگان سازماندهی شده و به مناطق سیل زده اعزام شدند. پک‌های مواد غذایی و ملزومات یک ماهه‌ای برای خانواده‌های بخشی از دشت آزادگان تهیه شده است. در صحبت با برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت مسکن برای کمک و همکاری متخصصین آزاده در زمینه‌ای مختلف اعلام آمادگی کردیم.

عزیزی مهمترین موضوع در تشکیل این قرارگاه را الگوگیری از منش و رفتار مرحوم ابوترابی در شرایط سخت و دشوار و شعار معروف او در خدمت رسانی به مردم بیان کرد و در این‌باره گفت: مرحوم ابوترابی می‌فرمود که ارزش هر انسان نزد خدا به همان اندازه‌ای‌ است که به خلق خدا خدمت می‌کند. ما با این کار خواستیم تا آن فرهنگ خدمتگزاری را رواج دهیم و مثل بحث راهیان نور و یا تفحص که روی روال افتاد این کار هم به دست ما و یا آیندگان به شکل روتین انجام شود.

این آزاده دوران دفاع مقدس اسارت را الگویی ارزشمند در برابر مشکلات و سختی‌ها دانست و بیان کرد: در وضعیتی که اقتصاد کشور اوضاع خوبی ندارد ما در اسارت الگویی را برای خودمان ترسیم کردیم، طرح «بیت المال» را حاج آقا ابوترابی در اسارت پایه‌ریزی کرد و مبالغ بسیار کمی که اسرا روی هم می گذاشتند باعث می‌شد تا مشکلی را از مشکلات اسرا رفع کند، تعدادی از مریض‌ها با همین مبالغ درمان شدند و کارهای بزرگی انجام شد. زمانی که این فرهنگ خدمتگزاری به میدان می‌آید شرایط را تغییر می‌دهد.

وی در پایان گفت: آزادگان از مرحوم ابوترابی فرد یاد گرفته‌اند که بی‌منت و بدون اینکه نامی از آن‌ها برده شود خدمت کنند و این جزوی از فرهنگ اسرا شده است. تلاش می‌کنیم تا نام قرارگاه را ثبت ملی کنیم و از کمک‌های بسیج و سپاه نیز در کمک رسانی به سیل زدگان استفاده خواهیم برد. امیدواریم این تفکر ایثارگری در همه اقشار مردم و همه گروه‌ها اشاعه پیدا کند.

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi