شناسه خبر : 67578
سه شنبه 04 تير 1398 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرهای خوشی که از سوریه می آید + عکس

این روزها در اخبار بیشتر از قبل اعلام می‌شود که پیکر شهیدی پس از ۲ یا ۳ سال که در سوریه به شهادت رسیده به کشور برمی‌گردد. شهدایی از لشکر فاطمیون، زینبیون و شهدای ایرانی. ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا اکنون اقدام به آوردن پیکرها شده؟ آیا پیش از این امکان آوردن پیکر شهدا نبوده؟ 

 

 

وقتی جنگ در سوریه شدت گرفت رزمندگان اسلام برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری از هر نقطه‌ای که توانستند خود را به سرزمین شام رساندند. از سال ۹۲ شهدایی از ایران در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند که پیکر برخی به کشور بازگشت اما پیکر بعضی دیگر از شهدا به دلایل مختلف امکان آوردنشان به پشت منطقه جنگی میسر نبود. 

گاهی در یک منطقه شهدایی تقدیم شده بودند که آن منطقه حالا به دست تروریست‌ها افتاده بود و یا تک تیراندازهای تکفیری بر منطقه تسلط داشتند مانند شهدای خان‌طومان که اغلب از خطه مازندران بودند و ممکن بود اگر کسی برای آوردن شهدا اقدام کند خود نیز به شهادت برسد. 

اما حالا که بساط تروریست‌ها برچیده شده و رزمندگان اسلام بر بیشتر مناطق سوریه تسلط دارند پیکر شهدا یکی یکی تفحص شده و به کشور بازگردانده می‌شود. آنها از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و پیکرشان به خاک سپرده می‌شود.  

 

از جمله شهدای تازه تفحص شده که به کشور بازگردانده شدند «شهید ابراهیم عشریه» از مازندران، «شهید مهدی ثامنی راد» از تهران و «شهید علی آقایی» از اردبیل از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و به زودی تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

شهید مدافع حرم مهدی ثامنی راد شب تولد خود در ۲۲ بهمن سال ۹۴ در منطقه «تل هور» سوریه به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه ۲۰ اسفند ۹۴ به سوریه رفت و در ۲۴ فروردین ۹۵ در منطقه «العیس» به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم علی آقایی در تاریخ بیست و چهارم بهمن سال ۱۳۹۴ به سوریه اعزام و در تاریخ هفتم اسفند سال ۱۳۹۴ به دست نیروهای تکفیری شهید شد.


شهید مهدی ثامنی راد


شهید ابراهیم عشریه


شهید علی آقایی

 

 

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi