شناسه خبر : 67602
سه شنبه 04 تير 1398 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهپیمایی شیعیان نیجریه با شعار «شیخ زکزاکی را آزاد کنید»

مردم نیجریه بار دیگر با برپایی تظاهرات در چندین شهر این کشور خواستار آزادی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور شدند.


سال 2015 نیروهای امنیتی و ارتش نیجریه با حمایت رژیم آل‌سعود با یورش به حسینیه شیعیان در شهر «زاریا» بیش از هزار نفر را کشتند که برخی منابع شمار شهدا را تا 2 هزار نفر نیز نوشتند. در آن حمله شیخ زکزاکی به شدت زخمی شد و 4 فرزندش نیز به شهادت رسیدند. از آن زمان تا کنون زکزاکی و همسرش همچنان در زندان به سر می‌برند. در زندان زکزاکی بینایی یک چشمش را از دست داده و آن یکی نیز تنها 15 درصد بینایی دارد. طی 4 سال گذشته مردم نیجریه بارها با برپایی تظاهرات خواستار آزادی وی شده‌اند اما علیرغم حکم دادگاه عالی این کشور برای آزادی شیخ زکزاکی دولت نیجریه وی را آزاد نمی‌کند.
طی روزهای اخیر مردم چند شهر در نیجریه در حمایت از رهبر جنبش شیعیان این کشور تظاهرات کرده و خواستار آزادی فوری وی از زندان‌های حکومتی شدند. به گزارش تسنیم،‌ این تظاهرات در شهرهای سولجا، کانو، زاریا و ابوجا برگزار شد و مردم نیجریه بر ضرورت آزادی فوری شیخ زکزاکی تاکید کردند.
جنبش اسلامی نیجریه اخیرا تاکید کرده بود ارتش برای قتل شیخ زکزاکی توطئه‌چینی کرده است. فرزند شیخ زکزاکی هم تاکید کرده بود وهابیون بر حکومت نیجریه نفوذ دارند.«عبدالله محمد موسی»، مسئول اطلاع‌رسانی جنبش اسلامی نیجریه هم دیروز گفت: «گزارش‌ها نشان می‌دهد شیخ زکزاکی چندین زخم عمیق به‌ویژه در دو چشم خود دارد و به دست چپ و پای او نیز گلوله اصابت کرده است». جنبش اسلامی نیجریه می‌گوید که گزارش پزشکی خود را به دادگاه عالی کادونا، وزارت خدمات دولتی، کمیسیون ملی حقوق بشر، پارلمان نیجریه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا فرستاده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi