شناسه خبر : 67608
سه شنبه 04 تير 1398 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خواستار شد:

تحول و جوانگرایی در بنیاد شهید و امور ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خواستار کناره گیری مدیران سالمند و به کار گیری نیروهای جوان مستعد در بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

فاش نیوز -  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس خواستار کناره گیری مدیران سالمند و به کار گیری نیروهای جوان مستعد در بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، احمد مرادی، نماینده ایثارگر مردم بندرعباس با انتقاد از به کارگیری نیروهای بازنشسته در پست های کلیدی بنیاد شهید متذکر شد: مدیران سن بالا و فرسوده نمی توانند مشکلات جامعه و به خصوص ایثارگران را برطرف کنند و نیاز است که تحولی در این خصوص ایجاد شود و از نیروهای مستعد و جوان در بنیاد شهید استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با اشاره به لزوم توجه به نیازها، مطالبات و مشکلات جامعه ایثارگری از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: ایثارگران، به خصوص جانبازان که مشکل درمان دارند و بایستی به مراکز درمانی مراجعه کنند، مسلما بیش از دیگران نیازمند این هستند که کمک هزینه درمان به آنها پرداخت شود.

مرادی که از جمله جانبازان 40درصد دفاع مقدس است  و افتخار نمایندگی مردم بندرعباس را در مجلس دهم به عهده دارد یادآور شد: یکی از دغدغه هایی که اکنون در جامعه وجود دارد و در بین ایثارگران مطرح است این است که بعد از شروع جنگ تحمیلی تا پایان دوره مقاومت و ایثار، جوانان آن دوره که امروز به سن پیری رسیده اند پایداری و ایستادگی کردند و بسیاری از آنها شهید، جانباز یا آزاده شده اند.

وی ادامه داد: الان انتظار ایثارگران و جامعه ایثارگری این است که واقعا دولت و مجلس به آنها توجه کنند و انتظار و خواسته های بحق آنها را برآورده کنند. در حال حاضر دو دغدغه بسیار مهم در حامعه ایثارگری وجود دارد که یکی از آنها موضوع "اشتغال" برای خود ایثارگران و فرزندان آنها  می باشد که این یک دغدغه آسیب رسان است.

مرادی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بیمه تکمیلی ایثارگران دغدغه مهم دیگر جامعه ایثارگری است که در مراجعات جامعه ایثارگری به نمایندگان مجلس بارها مطرح شده است. در حالی که در برنامه ششم توسعه کشور، یک فصل به ایثارگران اختصاص داده شده است و بعد هم در بودجه های سنواتی نیز، همه ساله این موضوع دیده شده است.

اما آنچه که من الان گلایه دارم در وهله اول از بنیاد شهید و امور ایثارگران است که باید جدی تر پیگیر اجرایی کردن این تصمیمات باشند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با رد وجود خلاءهای قانونی برای ارائه خدمت به ایثارگران، تاکید کرد: اگر مسئولان بنیاد شهید  و امور ایثارگران معتقدند که خلاءهایی برای خدمات رسانی به ایثارگران وجود دارد، با ارائه لایحه ای به مجلس آنها را برطرف کند.

مرادی با ابراز گلایه از مدیریت بنیاد شهید تصریح کرد: به عنوان نماینده ایثارگر، این گلایه را از متولیان بنیاد شهید دارم، اگر چه از خود دولت نیز گلایه مند هستم؛ اینکه فقط رئیس جمهور صرفا بازدیدی از یک خانواده شهید یا جانباز داشته باشد، به خودی خود خوب است، اما این موضوع تمام کننده نیست و آقای روحانی به عنوان رئیس دولت باید دستوراتی را صادر کند که مشکلات قشر ایثارگر را برطرف سازد و صرفا با یک بازدید و سرکشی مشکلات حل نمی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در ادامه سخنان خود یادآور شد: امیدوارم هم دولت و هم مجلس، عزم خود را برای گره گشایی از مشکلات عدیده جامعه ایثارگی جزم کنند، چرا که جامعه ما به ایثارگران نیاز دارد و آنها ثابت کردند در کنار مردم  و نظام هستند و علیرغم همه مشکلات کشور و انقلاب خود را دوست دارند.

عضو کمیسیون انرژی در خصوص اعمال بعد نظارتی مجلس خاطرنشان کرد: در جایی که مسئولان و کارگزاران نظام افراد مسنی باشند، انگیزه و توان جسمی لازم را ندارند تا دوندگی کافی را برای حل مشکلات داشته باشند؛ بالعکس درجاهایی که از نیروهای جوان استفاده شده باشد مشاهده می کنیم که علاقه و انگیزه برای حل مشکلات وجود دارد. بنابراین دولت باید تصمیماتی اتخاذ و تحولی ایجاد کند.

مرادی جوانگرایی را راه حل برطرف کردن معضلات کنونی جامعه دانست و افزود: انتظار می رود برخی از نهادها، مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و این نقص را برطرف کنند.

کد خبرنگار: 26
اینستاگرام
حق همه ایثارگران این است که وزارتخانه های تخصصی با وزیری مطلع همچون آقای دکتر نوروزی و مدیرانی جوان داشته باشند
خداوکیلی شعار کافیه ...

وقتی در راس رئیس بنیاد خودش به پیری و بیماری اعتراف می کند و شما نمایندگان یا تلاش نمی کنید یا قدرت برکناری این بنده خدا را ندارید

حرف از جوان گرایی شعاری بیش نیست...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi