شناسه خبر : 67687
چهارشنبه 05 تير 1398 , 16:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش عمار حکیم به نشست ضد فلسطینی منامه

رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به برگزاری نشست «منامه» تاکید کرد که این نشست مرده به دنیا آمده است.

«سید عمار حکیم» در اظهار نظری درخصوص نشست اقتصادی منامه با عنوان اولین گام عملی طرح موسوم به «معامله قرن» گفت که نشست بحرین مرده به دنیا آمده است، چون رژیم صهیونیستی درگیر مشکلات داخلی ناشی از ناتوانی از تشکیل دولت است و در نتیجه دولتی ندارد که بخواهد با کشورهای شرکت‌کننده عربی مذاکره کند.

وی در این اظهارات که دفتر رهبر جریان حکمت ملی آن را منتشر کرد، افزود که نشست موسوم به اقتصادی منامه یک نشست مذاکراتی میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تحت عنوان طرح «معامله قرن» است.

حکیم ادامه داد که افکار عمومی جهان عرب در اساس با اصل برگزاری چنین نشستی مخالف هستند و مواضع کشورهای عربی دچار چند دستگی است و بسیاری از کشورها حاضر به شرکت در آن نشدند و آن را تحریم کردند.

عراق از جمله کشورهایی است که حاضر به شرکت در این نشست نشد و آن را تحریم کرد.

گروه ها و جریان های مختلف سیاسی، اجتماعی و پژوهشی در عراق در روزهای گذشته شاهد چند مورد نشست های مختلف پیرامون مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن بوده است.

عراق رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و در حال حاضر از مهم ترین کشورهای مخالف عادی سازی روابط با این رژیم غاصب است و همواره خود را به عنوان مدافع قضیه فلسطین معرفی کرده است.

نشست دو روزه منامه از دیروز سه شنبه فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به اتمام می رسد.

نشست منامه را باید زمینه ساز اجرای طرح موسوم به معامله قرن "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دانست که از سوی "جرد کوشنر" داماد و مشاورش برای اجرایی شدن پیگیری می شود.

جزئیات این طرح تاکنون به صورت کامل اعلام نشده، ولی بخش هایی از آن در جریان اظهار نظرهای مقام های مختلف از جمله کوشنر مطرح شده است.

به گزارش ایرنا، طرح معامله قرن شامل انضمام کامل قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و تعیین منطقه " ابودیس " به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

در همین حال قرار است با برگزاری نشست منامه مرحله نخست از طرح مزبور شامل سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در اراضی اشغالی فلسطین، مصر، اردن و لبنان شامل ۱۷۹ طرح در حوزه زیرساخت‌ها، بخش اشتغال و احداث یک راه ارتباطی از کرانه باختری به نوار غزه با هزینه پنج میلیارد دلار بررسی و پیگیری شود.

منبع: العالم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi