شناسه خبر : 67729
یکشنبه 09 تير 1398 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ششمین سالگرد شهادت اولین مدافع حرم خوزستان برگزار شد

ششمین سالگرد شهادت اولین مدافع حرم استان خوزستان در شب شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام صادق علیه السلام برگزار گردید.

فاش نیوز - ششمین سالگرد شهادت اولین مدافع حرم استان خوزستان در شب شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت امام صادق علیه السلام برگزار گردید .

بنا به گزارش همکار ما از اهواز، این مراسم معنوی با حضور تنی چند از مسئولین شهر اهواز و مردم مومن و شهید پرور این شهر در مسجد النبی(ص) برگزار شد و با حضور در آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت بسیجی شهید "سید مهدی موسوی"، نخستین شهید مدافع حرم اهواز را گرامی داشتند و همچنین در سوگ جانسوز امام جعفر صادق(ع) به عزاداری پرداختند .

لازم به ذکر است شهید "سید مهدی موسوی" اولین شهید مدافع حرم کارمند بسیجی کشور و استان خوزستان است که در تیر ماه سال 1392 در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید .

شهید "سید مهدی موسوی" در سال 15 مهر 1363 در شهر اهواز و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده بود. مهدی تحت تاثیر جو خانواده از همان ابتدا مقید به رعایت ارزش های اسلامی بود به طوری که وقتی در سال 76 او را برای یاد گرفتن زبان خارجه پیش یکی از خانم های مسلط به زبان خارجه بود، فرستاده بودند او در همان روز اول، هنوز دقایقی نگذشته بود که به خانه برمی گردد و از پوشش نامناسب معلمش ابراز ناراضایتی می کند .

او پس از اخذ دیپلم به خدمت سربازی می رود و بعد وارد دانشگاه شد و در رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اهواز ادامه تحصیل می دهد. در همان ایام هم به استخدام سازمان بازرگانی در می آید. بعد از مدتی هم در سال 1388 با دختری از سادات پیمان زناشویی می بندد. سیده خانم "اسما موسوی" مدرک مامایی داشت .

سید مهدی، پرکار بود و پر تلاش. انگار در همه فعالیت ها حضور داشت. انگار هیچ وقت در راه تبین ارزش های اسلامی خسته نمی شد. همیشه اطرافیانش را به پیروی از خط ولایت فقیه دعوت می کرد.  او در کنار همه این فعالیت هایش به خانه و خانواده هم توجه داشت و کم نمی گذاشت. مهربان بود و با محبت. او با همسرش قرار گذاشته بود شب هایی که سیده خانم شیفت بیمارستانی داشت، سید مهدی می رفت پایگاه بسیج. مهدی تمام امورات زندگی اش را با نظم خاصی دنبال می کرد .

سید مهدی به اهل بیت خیلی ارادت داشت و می گفت: دعا کنید خدا هیچ وقت اشک چشم های ما را در مصایب اهلبیت از ما نگیرد چون همین اشک ها باعث برکت زندگی و نجاتمان می شود .

سید مهدی در زمره اولین کسانی بود که به سوریه رفت. او معتقد بود مرز اسلام تا جایی است که اسلام وجود دارد. به همین دلیل در کسوت بسیجی برای دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و به دفاع از ارزش های اسلامی در مقابل نیروهای تکفیری در سوریه پرداخت.

نام مستعارش ابوصالح بود. اولین بار در بهمن سال 1391 به سوریه رفت و مرحله دوم اعزامش تا 5 تیر سال 1392 طول کشید.

سرانجام این جوان مبارز و با بصیرت و خستگی ناپذیر طی عملیاتی در خاک سوریه در دهم تیر 1392  به شهادت رسید.

پیکر مطهرش در هفدهم تیر بر روی دستان مردم شهید پرور اهواز تشیع شد و در قطعه دو گلزار شهدای اهواز در کنار یاران شهیدش آرام گرفت.

شهید "سید مهدی موسوی" در آخرین گفت و گویش با همسر خود که دقایقی قبل از حمله به دشمنان تکفیری صورت گرفته بود به او وصیت می کند: «خانم همیشه و همواره با بصیرت باشید!»

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi