شناسه خبر : 67735
یکشنبه 09 تير 1398 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام شهدا مقاومت است

پیکر مطهر 150 شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز در تهران تشییع شد، مراسمی که با استقبال پرشور مردم در یک روز گرم تابستانی رنگ و بوی خاصی داشت. خانم 70 ساله‌ای که به همراه همسرش از آفتاب داغ شهر به زیر سایه درختی در حاشیه خیابان انقلاب پناه برده بود در انتظار رسیدن ماشین‌های حمل پیکر تابوت‌های شهداست که آرام آرام از بین جمعیت در حال عبور است، خودم را می‌رسانم به جمع 2 نفره‌شان و می‌پرسم برای چه به این مراسم آمدی؟ صریح جواب می‌دهد «باید می‌آمدیم، من با همسرم آمدم و این کمترین کاری است که می‌توانم انجام دهم.»

پیام شهدا مقاومت است/ آمدند تا تلنگری به ما بزنند

آمدن شهدا تلنگری برای ماست

حرف‌ها با شهدا داشت. همه مردمی که امروز برای استقبال و بدرقه از 150 شهید دوران دفاع مقدس به خیابان انقلاب آمدند حتما حرف‌هایی برای گفتن دارند، از بی مهری دنیا، از دنیا طلبی‌ها و فراموشی‌ها، از اینکه شهدا نظر لطف‌شان را همچنان به این کشور داشته باشند، از حاج خانم می‌پرسم با شهدا حرف زدید؟ به آن‌ها چه گفتید؟ می‌گوید: «گفتم که همه ملت شرمنده شما هستند، دلمان می‌خواست ما هم جای شما بودیم.» خودش از خانواده شهداست و در دوران دفاع مقدس چه خانواده خودش و چه خانواده همسرش شهدایی را تقدیم انقلاب کرده‌اند. مریم مهین دهقان ادامه می‌دهد: «آمدن این شهدا تلنگری برای ماست. وقتی شهدا می‌آیند زنگار قلب‌های ما را پاک می‌کنند و پیام می‌دهند که از این روزمرگی‌ها و دنیا طلبی‌ها دست برداریم.»

شهیدان جان دادند ولی سر خم نکردند

حسن مرادی روحانی جوانی که همراه با چند فرزندش به مراسم آمده پیام شهدایی که امروز بر چشمان مردم تهران قدم گذاشتند و فضای شهر را گلباران از وجود مبارکشان کردند پیام مقاومت می‌داند و می‌گوید: «حرف شهدا این است که اگر کسی مقاومت کند و بایستد حتما سربلند است، حتی اگر این ایستادن سال ها طول بکشد.» او سربلندی و استقامت شهدا را به حال و روز این روزهای جامعه گره زد و اشاره کرد که می‌توانیم با الگو گرفتن از شهدا در مقابل دشمنی و تحریم‌ها و مشکلات بایستیم.

از این روحانی جوان می‌پرسم، حرف مردمی که امروز به این مراسم آمدند چیست؟ می‌گوید: «این حضور یک پیام دارد و آن این است که ما پیرو راه شهیدان هستیم، شهیدان خون دادند ولی سر خم نکردند، ماهم راه آنان را ادامه می‌دهیم.»

پیام شهدا مقاومت است/ آمدند تا تلنگری به ما بزنند

شهدا دیده بانی می‌کنند

محمد جعفری از رزمندگان جبهه و جنگ است، نمی‌داند شاید یکی از همین پیکرهای خفته درون تابوت‌های سه رنگ از دوستان شهیدش باشند که روزی کنار هم در مقابل دشمن ایستادگی کردند، حالا شهدا رفته‌اند و او مانده است، مانده است تا پیغام شهدا را به گوش مردمان امروز برساند. او می‌گوید: «اطاعت از رهبر حرف شهداست. هر جا از رهبری اطاعت کردیم پرچم‌مان بالا بوده است، همیشه این پرچم در طول تاریخ علمدار داشته، روزی اهل بیت و نایبان آن ها پرچم‌دار بودند و امروز مقام معظم رهبری است که پرچم مسلمین را بالا می‌برد.»

او ادامه می دهد: «امروز شهدا منتظر ما هستند ببینند چه می‌کنیم، آنها وظیفه‌شان را انجام دادند و از جان خود فروگذار نکردند الان هم دارند دیده بانی می‌دهند و ما را مشاهده می‌کنند که آیا در خط آنان عمل می‌کنیم یا نه.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi