شناسه خبر : 67736
یکشنبه 09 تير 1398 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند

محمدجواد میرخانی؛ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر‌های مطهر ۱۵۰ شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس با عنوان «یاران صادق»، امروز (پنج‌شنبه) با حضور پرشور مردم و مسئولان در تهران تشییع شد.

 

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

با این که رسانه‌ها ساعت شروع مراسم را ۹ صبح اعلام کرده بودند؛ اما مردم قبل از ساعت مقرر مقابل دانشگاه تهران حاضر شده بودند، دانشگاهی که خاطرات تلخ و شیرینی را از تاریخ انقلاب اسلامی در سینه خود دارد و امروز هم این شکوه و احترام مردم به شهیدان والامقام را در خاطرات خود ضبط کرد.

جمعیت که به همراه پیکر‌های مطهر شهدا از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج‌الشهداء به راه افتاد، همراه مردم حرکت کردم و دنبال سوژه بودم که حضور چند نوجوان به همراه مربی خود، نظر من را جلب کرد. مربی آن‌ها می‌گفت که از مسجد بچه‌ها را آورده است تا آن‌ها از همین دوران با فرهنگ و سبک زندگی شهدا آشنا شوند و من هم دیدم که امروز بهترین فرصت است؛ چراکه قطعا شهدا به قلب آن‌ها نظر می‌کنند.

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

این مربی جوان، درباره «یاران صادق» که عنوان مراسم تشییع شهدا بود نیز گفت: همان‌طور که حضرت امام صادق (ع) در دوران حیات خود شاگردان بسیاری داشتند، این شهدا نیز یار امام صادق (ع) هستند و سبک زندگی آن‌ها باعث می‌شود تا افرادی که به این مراسم می‌آیند، از این سبک زندگی الگوبرداری کنند.

در سویی دیگر با ۲ جوانی که عکس‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را در دست داشتند همراه و هم‌کلام شدم، یکی از این ۲ جوان گفت: پیامی که تشییع پیکر‌های مطهر شهدا می‌تواند داشته باشد، این است که برای ما آرمان‌های امام خمینی (ره) و آرمان‌های شهدا یادآوری می‌شود. آن اهدافی که شهدا برای آن جنگیدند و ایستادگی کردند.

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

در میان حال معنوی زائران شهدا و دود اسپندی که برای بدرقه از آن‌ها فضای خیابان را فراگرفته بود، «مجتبی شاکری» دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی را دیدم که در کناری ایستاده بود، وی با گرمی تمام از هم صحبت شدن با من خوشحال شد و در واکنش به عنوان مراسم تشییع شهدا، یعنی «یاران صادق» گفت که نماد «صداقت» را این شهیدان والامقام داشتند و با رفتار صادقی و حماسه حسینی خود، توانستند از این انقلاب صیانت کنند؛ لذا وظیفه و تکلیف ما، امروز رهروی و پیروی از مسیر این شهداست و امروز را به یاد می‌سپاریم؛ چراکه این انقلاب را به سادگی به‌دست نیاوردیم و همین شهدا بودند که درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند تا امروز ما در جهان الگوی مقاومت، ایستادگی و شهادت باشیم.

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

در میان جمعیت تشییع‌کننده، جانبازی را دیدم که عکسی از شهید «محمد جهان‌آرا» را به دندان گرفته و با ۲ دست خود، چرخ‌های ویلچرش را می‌چرخاند و به دنبال خودرو‌های حامل تابوت شهدا می‌رود، گویی انگار با چنگ و دندان آرمان‌های خود را حفظ کرده است.

سردار سرتیپ «محمدرضا یزدی» نیز از دیگر افرادی بود که درباره عنوان «یاران صادق» از وی سوال کردم، وی که در گوشه‌ای از مراسم تشییع شهدا ایستاده بود، گفت: «یاران صادق» که امروز عنوان مراسم تشییع شهداست، صداقت کسانی را می‌رساند که در طول هشت سال دفاع مقدس صادقانه بر عهد و پیمان با امام خود، خداوند متعال و مردم ایستادند و به عهدی که کرده بودند وفا کردند؛ آن‌ها صادقانه آن‌چه که بر زبان می‌آوردند را در عمل نشان دادند؛ لذا ما امروز باید حواس‌مان باشد تا به وظیفه خود، حرفی که می‌زنیم، آن‌چه که در دل داریم و عهد و پیمانی می‌بندیم، صادقانه عمل کنیم.

وی افزود: «یاران صادق» امروز بازگشتند که به ما بگویند صادقانه ایستادند و ما باید راه آن‌ها را صادقانه طی کنیم، صداقت در کلام، عمل و شهادت آن‌ها موج می‌زد و امروز نیز ما نیازمند این هستیم که صادقانه بر آرمان‌های خود و همراهی با رهبر و همگامی با مردم بایستیم.

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

حضور تشییع کنندگانی که عکس‌های شهدا را در دست داشتند، در این مراسم چشمگیر بود؛ اما در میان این افراد توجهم به یک آقایی جلب شد که در کنار خیابان قابی در دست دارد که عکس ۲ شهید در آن است و دارد به تابوت شهدا می‌نگرد، اول فکر کردم برادر این شهیدان است، اما وقتی از وی سوال کردم، گفت که این شهیدان همرزم من بودند و من نیز جزو جاماندگان از قافله شهدا هستم.

وی ادامه داد: این شهیدان مربوط به شهرستان «بهبهان» هستند؛ شهید «سید حمدالله عزیزی سوق» فرمانده گروهان بود و «سید عبدالله عزیزی سوق» از مهندسین شرکت گاز بود که این عکس هم آخرین عکسی است که لحظاتی قبل از عملیات از آن‌ها گرفتم. آن‌ها خیلی به نماز اهمیت می‌دادند و به پدر و مادر خود احترام زیادی می‌گذاشتند؛ به طوری که شهید «سید حمدالله» در وصیت نامه خود، ثواب شهادتش را به پدر و مادر خود اهدا کرده است.

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

این رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: وجود شهدا برای جامعه و برای وحدت مردم در برهه‌های مختلف زمانی باعث شده است تا اگر مردم در برخی مسائل نارضایتی هم داشته باشند، با تشییع پیکر‌های مطهر شهدا، انسجام و همدلی مردم بیشتر شود و این پیامی هم برای مسئولان است که بیشتر تلاش کنند و به فکر مردم باشند هم برای دشمنان این نظام که بدانند و مطمئن باشند که این مردم پیرو شهدا هستند و شهدای خود را فراموش نمی‌کنند.

در میان دل جمعیت به راه افتادم، با طلبه جوانی که از سادات بود همراه شدم، وی نیز با بیان شیرین خود گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده‌اند «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه...» از مومنین مردانی هستند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند؛ لذا همین مردان هستند که سال‌های سال است پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و بی‌وفایی برخی از مسئولان را به حساب نظام و خون شهدا نمی‌گذارند و پای عهد خود با خدا هستند. ان‌شاءالله که ما هم جزو مومنین و از شفاعت‌شوندگان شهدا باشیم.

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

سردار سرتیپ «حسین اشتری» نیز از دیگر افرادی بود که درباره عنوان «یاران صادق» گفت: یاد و خاطره شهدا روحیه انقلابی به مردم تزریق می‌کند و حضور پیکره‌های مطهر آن‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها، موجب ارتقای روحیه معنوی، دینی، سیاسی و ولایی مردم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حتما ما مدیون این شهدا هستیم و موظفیم تا راه شهدا که استقامت است را ادامه بدهیم و از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیروی کنیم.

با عبور کاروان «یاران صادق» از خیابان‌های تهران، رهگذران و کاسبانی که به دلیل عدم اطلاع از مراسم تشییع و یا مسائلی دیگر، در میان تشییع‌کنندگان قرار نداشتند؛ به جمع تشییع‌کنندگان پیوستند و یا اینکه حداقل با توقفی کوتاه، به شهدا ادعای احترام کردند.

تشییع «یاران صادق» در تهران/ مردمی که صادقانه پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

پیکر‌های مطهر ۱۵۰ شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس با مشایعت باشکوه مردم و مسئولان به معراج‌الشهداء رسید و بر روی دستان مردم وارد این مکان مقدس شد و قرار است پیکر‌های شهدای شناسایی‌شده به زادگاه آن‌ها منتقل شود و شهدای گمنام نیز در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شوند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi