شناسه خبر : 67755
یکشنبه 09 تير 1398 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هاآرتص:

اسرائیل نگران است کاسه و کوزه درگیری‌ها سر او بشکند

مقامات صهیونیست که در شرایط عادی تحریک به جنگ با ایران می‌کردند، اکنون با مشاهده سرنگونی پهپاد آمریکایی می‌ترسند در صورت وقوع درگیری، هدف اول حملات ایران قرار بگیرند.
این خبر را روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر کرد و نوشت: نگرانی‌های روزافزونی در میان مقامات اطلاعاتی اسرائیل و غرب به وجود آمده بر این مبنا که احتمال دارد ایران بعد از تشدید تقابل با ایالات متحده و یا حتی پاسخ به اقدامات آمریکا، اسرائیل را هدف قرار دهد.
این مقامات گفته‌اند، پس از تهدیدها و اقداماتی که جمهوری اسلامی تاکنون برای پاسخ به آمریکا به‌کار برده، احتمال دارد این کشور اکنون اسرائیل را از طریق یکی از سازمان‌های خود در سوریه یا لبنان، از جمله حزب‌الله، به میان بحران بکشاند تا جوابی به اقدامات آمریکا و تحریم‌های آمریکا باشد.
بنیامین نتانیاهو این هفته جلسه کابینه امنیتی خود را دو بار برگزار می‌کند، که در موارد عادی کم‌سابقه بوده است. از هنگام انتخابات ماه آوریل که سپس با ناتوانی وی از تشکیل ائتلاف، به تعیین تاریخی برای رأی‌گیری در سپتامبر انجامید، دولت موقت وی به ندرت جلسه مذاکره‌ای تشکیل داده است.
جلسه دوم کابینه قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.
این تحلیل‌ها نشان می‌دهد که دولت اسرائیل علی‌رغم ادعاهایی که می‌کند از توان نظامی ایران به شدت هراس دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi