شناسه خبر : 67773
دوشنبه 24 تير 1398 , 16:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به بهانه اظهارات یک نماینده مجلس درباره مصوبه خودرویی دولت برای جانبازان؛

سخنانی که نه به نفع جانبازان است و نه در شأن مجلس

اظهارات و استدلال های ضعیف یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در باره مصوبه خودرویی اخیر دولت برای ایثارگران...

فاش نیوز - عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی تأمل برانگیز، مصوبه اعطای مجوز واردات خودرو به جانبازان بالای 70 درصد را نوعی خدمت به جانبازان برای کاهش التهابات بازار خودرو عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی که با آب و تاب از مصوبه مبهم دولت برای واردات 500  خودرو برای جانبازان بالای 70 درصد صحبت می کرد هدف دولت از این مصوبه را کاهش التهابات خودرویی در جامعه عنوان کرد!

وی همچنین در ادامه استدلال  های عجیب خود در دفاع از مصوبه دولت و بدون درنظر گرفتن اینکه اگر هم دولت در این شرایط، مصوبه اینچنینی دارد برای برطرف کردن نیاز مبرم جانبازانیس که مشکلات عدیده جسمی حرکتی دارند می باشد گفت: جانبازانی که دارای نقدینگی هستند و می خواهند آن را به بازار خودرو هدایت کنند می توانند از این مصوبه بهره مند شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، بهره مندی جانبازان بالای 70 درصد از مصوبه واردات خودرو را فرصتی مناسب در شرایط فعلی بازار ملتهب خودرو دانست و تاکید کرد: در واقع با اجرای این مصوبه، چند اقدام اساسی انجام خواهد شد که بخشی مربوط به جهت دهی به نقدینگی جامعه است و بخش دیگر آن خدمتی به جانبازان عزیز است که  در شرایط و موقعیت های قبلی نتوانسته اند از این فرصت استفاده کنند.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که جانبازان بالای 70 درصد در کشور نزدیک به 9 هزار نفرهستند اما با این مصوبه فقط به 500 نفر امتیاز واردات خودرو تعلق می گیرد نیز گفت: این موضوع خود به خود اشکالی ندارد چرا که دولت آن را در نظر دارد و بسیاری از جانبازان از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند اما اگر همین مقدار هم ظرفیت را پر کنند دوباره دولت پیگیری لازم را انجام می دهد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجرای این مصوبه، التهابات خودرویی را در بازار کاهش می دهد و سر جمع اش کار خوبی است اظهار داشت: به نظرم باید اجرای این مصوبه را در راستای خدمت به جانبازان و ایثارگران بدانیم و امیدواریم که دولت مصوبات بیشتری از این قبیل در آینده  داشته باشد!

گفتنی است در حال حاضر بیش از 10 سال از آخرین واگذاری خودرو به جانبازان بالای 70 درصد که مشکلات جسمی حرکتی شدید و نیاز مبرم به تصویب قانونی به منظور واگذاری خودرو مناسب دارند، می گذرد؛ ولی شاید به دلیل همین برداشت ها و تحلیل های سطحی و بی اطلاعی نمایندگان از مسایل مختلف جامعه و اقشار مختلف، از جمله جانبازان و ایثارگران، هیچ اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نگرفته است.

این درحالیست که دولت به راحتی می تواند با اختصاص سهمیه ای از خودروهای تولید داخل به جانبازان نخاعی که تعدادشان کمتر از 2000 نفر است، بخش کوچکی از بی عدالتی در حق آنان را برطرف کند؛ چرا که این گروه از جانبازان و البته گروهی از معلولان هم که شرایطی مشابه دارند، عملا" امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند و از سوبسیدها و یارانه های اعطایی هیچ سودی عایدشان نمی شود. البته با این توجه که چون ناچارند کرایه دربست و اختصاصی از خودروهای مسافرکش کرایه ای استفاده کنند، باید چندبرابر افراد عادی هزینه بپردازند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
بعد شهدا قرار شد تقسیم کار کنند گلوله ها رو شهدا بخورند . پولهارو مسئولین !!!!
دقیقا..تیروترکش وغم واندوه ودردهای سنگین وبیداری شبهاوهزاران مشکلات عدیده ماجانبازان وخانواده شهداء..پول وامتیازواعتباروامکانات مال جبهه نرفته ها.بی دردهاوبی درک و آقازاده ها!!!خدایابتوپناه میبریم.(توکلت علی الله)
معاون رییس جمهور
اعلام کرد سه کار را برای مردم تاابتدای مهر نهایی می کنم و به وعده هایی که داده شده عمل خواهیم نمود

۱: بازگشایی مدارس !!!

۲: آب و هوا را خنک می کنیم!!!

۳: ساعت ها را به سر جایش به عقب می کشیم!!!
برای 500 نفر خودروی لاکچیری در حالیکه بقیه جانبازان حتی درمانشان هم دچار بحران شده
ایا این عدالت است ؟
با سلام؛
جناب اقای حسینی کیا حتما"این مصوبه برای افرادی همچون جنابعالی میباشد ،که هم تمکن مالی دارید و هم توانسته اید70درصد جانبازی را هم یه جوری بدست بیاورید !!!
بقیه جانبازان 70درصد هم که توان مالی .....................!!!!!!؟؟؟؟؟؟
سلام جانبازان شیمیایی ارتش که به بنیاد معرفی شدن میگن بودجه نداریم ولی می خواهید خودرو وارد کنید بجای این کارها از خدا بترسید
امان از تبعیض های نابجا . امان از تبعیض
سلام دوستان نخاعی بفکرهمه جانبازان 70درصدباشند
بخور بخور وزرا و اعضای دولت بنام جانبازان تمامش میکنن یک کار حرام که سرقت بیت المال است را بنام کار خیر و کمک به جانباز انجام میدهد و جامعه جانبازان هم بی خیال است و حتی شاید خوشحال از این رانت واقعا از این مصیبت بار تر هست؟ چنین دولتی که بدنبال عارت منابع ملی مسلمین هستند چگونه بوجود امده اند؟؟؟ ایا همه ما ایرانی مسلمان هستیم؟ یا دین جدیدی بوجود امده که متفاوت با احکام اسلام است؟!!!
باسلام به تمام دل سوزان ملت در مورد خودرو خواستم بگم شما نمایندگان محترم مجلس در دریف اول قانون گذاری هستی کمی به قانونی خودتون قانون گذاری می کنید بی طرف نگاه کنید بند در سال 62 مجروح شدم تخلیه چشم با اچهل درصد از کار افتادگی به ما نه خودرو تعلق می گیریه نه حق پرستاری نه خدمات مثل هزینه های خواربار در واقاقع چی فقط ابروی ما را برین که چه خدمات به ایثارگران دادیم پیش خدا گم نشه به ما در سال 80 حالت اشتغال کردن اونم نصفه نیمه کاره عضویت بسیج در هیچ سازمانی مشغول بتودم پنجا چهار سال هم دارم این مطلب گفتم که مردم به خوانند بدونن که تمام حرف هدیث برای شعاره است چون چندوقت دیگه این اقا یون نیاز به رای من تو دارن وسلام
باز هم دکان جدید
جانبازانی که به سختی باز زندگی دست پنجه نرم می کنند به ویژه جانبازان اغلب جانبازان هفتاد درصد نخاعی چطور می توانند با مجوزی که سی میلیون تومان تخفیف دارد در مقابل ماشینی که حد اقل 500میلیون تومان است ماشین وارد کنند . هردم از این باغ بری میرسد.
خداوندا
به آنچه که دادی تشکر
به آنچه که ندادی تفکر
به آنچه که گرفتی تذکر
که
داده ات نعمت
نداده ات حکمت
و
گرفته ات عبرت است.
خداوندا دوستت دارم

عاشقتم
بنام خدا
با سلام وعرض ادب
دوستان مطمئن باشید که این مصوبه برای 500 نفر هم نیست برای 4% از آقایان است به نام جانباز بکام ..... با تشکر جانباز 50 درصد
سلام من گلایه دارم که چرا گزینشی کار می کنید و مشکلات مارا منتشر وبا مسئولین ستاد کل مصاحبه نکردید اعتماد بالاترین اعتبار است که با بی تفاوتی شما از دست خواهد رفت . ارتقاء تحصیلی الکی وبی تاثیر ایثارگران سلام با توجه به ابلاغ قانون ارتقاء یک مقطع تحصیلی به ایثارگران متاسفانه نیروی انتظامی به جای ارتقاء یک مقطع تحصیلی یک کد بلا اثر در آخرفیش حقوقی اضافه کرده ومبلغی به عنوان حق ایثار واریز می کند حتی کد افزایش ارتقاء تحصیلی در فیش حقوقی منظور نمی شود به طوری که منظور از قانون گذار تاثیر گذاری در پایه حقوق واستفاده از تمام مزایای متعلقه که مزایای متعلقه (( بعد از تاثیر در پایه حقوق شامل اضافه کار و ارشدیت تحصیلی در ترفیع درجه هم می شود )) خواهشمندیم از فرماندهی محترم ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهی محترم نیروی انتظامی درخواست شود نسبت به ا عمال قانون تاثیر گذاری در پایه حقوق و اعمال تمام مزایای متعلقه مانند ارشدیت ترفیع برای احقاق حق و ارزش گذاری به جانبازان وایثارگران نه در شعار بلکه در عمل اقدام لازم به عمل آید .
سلام مدیر محترم فاش نیوز دفاع کنید که نمره علمی سهمیه تغییر نکند. وگرنه آزمون های استخدامی وسایر که مبناش این نمره است تحت پوشش قزار می دهد .هدف دشمن این است .مصاحبه ها ورایزنی تا از این برهه هم عبور کنیم.
شمارو بخدا دربنیادراببندید تاهمه راحت بشن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi