شناسه خبر : 67777
یکشنبه 09 تير 1398 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت

 سی و دومین مراسم گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت روز جمعه ۷ تیر ماه با حضور جمعی از معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان کشوری و لشگری، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهیدپرور شهرستان سردشت در سالن یادمان شهدای شیمیایی ۷ تیر سردشت برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد

 حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت را گرامی داشت و گفت: بنیاد شهید و امور ایثار گران وظیفه دارد بخشی از نیازهای جامعه معزز ایثارگری را برآورده کرده و در حد توان محدود خود به آن بپردازد، اعتقاد ما این است که خدمات بنیاد به این قشر عزیز هرچقدر بیشتر باشد در مقابل خدمت و جانفشانی ایثارگران این مرز و بوم کوچک و بی ارزش است.
وی با اشاره به اقدامات بنیاد برای ارائه خدمات درمانی به جانبازان و مصدومان شیمیایی سردشت افزود: تلاش بنیاد تجهیز کلینیک تخصصی درمانی سردشت بوده و در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار پذیرش مراجعین در این مرکز انجام شده است و در مواردی که نیاز به درمان خاص وجود داشته در سریع‌ترین زمان ممکن برای انتقال بیمار به سایر مراکز درمانی اقدام شده است.
حجت الاسلام کاویانی راد در مورد سایر خدمات بنیاد در شهرستان سردشت اضافه کرد: پایش تخصصی وضعیت سلامت جانبازان این شهرستان پیگیری شده و مجموعه‌ای از بهترین و متخصص‌ترین پزشکان برای بررسی وضعیت درمان و معاینه جانبازان عزیز به سردشت اعزام می‌شوند ضمن اینکه بنیاد از تأسیس بیمارستانی ویژه برای مصدومان شیمیایی با حمایت و مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استقبال می‌کند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: احداث استخر و مجموعه ورزشی به نام و یاد شهدای مصدوم شیمیایی سردشت برای توانمندسازی ایثارگران سرافراز این شهرستان انجام شده است.
حجت الاسلام کاویانی در پایان در مورد پذیرش احراز ایثارگری برخی از شهروندان سردشت نیز خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ مرحله کمیسیون پزشکی در این شهرستان برای احراز جانبازی مصدومان شیمیایی تشکیل شده و اگر فردی در این بین باقی مانده پس از طی مراحل کمیسیون پزشکی و مطابق قوانین و ضوابط مصوب جانبازی وی احراز می‌شود.
در این مراسم غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، اقصی نخشی‌پور فرماندار سردشت، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر، سیدعباس موسوی سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه سخنرانی کردند و از نرم افزار اندرویدی بانک جامع اطلاعات شهدای شهرستان سردشت رونمایی شد.
در این مراسم عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سجاد قاسمی نماینده بنیاد در ساماندهی سازمان‌های غیردولتی  در OPCW، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد، عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و مهدی فعال مدیرکل بنیاد استان آذربایجان غربی نیز حضور داشتند.
در ادامه این مراسم راهپیمایی از میدان سرچشمه سردشت محل اصابت بمب‌های شیمیایی تا گلزار مطهر شهدا و غبارروبی مزار شهدای بمباران شیمیایی با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi